10 عادت مدیران دوست داشتنی

19 مرداد 1399 - 6:05
رفتار سازمانی - 10 عادت مدیران دوست داشتنی
10 عادت مدیران دوست داشتنی
امتیاز مطلب: 96%

آیا می دانید مدیران دوست داشتنی چه عادت‌هایی دارند؟ شاید تاکنون یک رئیس قدرتمند و با نفوذ داشته‌اید و می دانید چقدر وجود آن برای موفقیت شرکت لازم است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم رئیس دوست داشتنی چه کسی است و چه عادت‌هایی را در خود نهادینه کرده است.

بنا بر گزارش موسسه‌ی گالوپ در سال 2015 میلادی، کارمندانی که عملکرد بهتری دارند توسط مدیران بهتری هدایت می شوند. در ادامه مقاله عادات رئیس‌های دوست داشتنی و موفق را بیان می کنیم:

1. مدیران موفق منظورشان را صریح بیان می‌کنند

جِفری جِی. فاکس (Jeffrey J.Fox)، مدیر شرکت مشاوره Fox & Company و نویسنده کتاب "چطور یک رئیس خارق‌العاده باشیم؟" می‌گوید:

مدیران موفق میزان توانایی کارمندانشان را می‌سنجند و روی اتفاقات پیرامونشان تمرکز دارند. آن‌ها برای این که بتوانند توان کارمندهایشان را ارزیابی کنند، با آن‌ها گفت و گویی درباره شرکت را شروع می‌کنند.

رئیس‌های خوب و دوست‌داشتنی حرف‌های دوپهلو نمی‌زنند و همیشه منظور خود را واضح و صریح بیان می‌کنند.

فاکس می گوید: «اغلب کارمندان از حرف‌های دوپهلو بدشان می‌آید. پس اگر واضح حرف نزنید مجبور می شوید انرژی زیادی صرف برطرف کردن شایعات کنید.»

2. مدیران موفق به کارمندهایشان اعتماد دارند

فاکس می گوید: "مدیران خوب و دوست داشتنی همیشه کارمندان باهوش، صادق و توانمند را استخدام کرده و با آن‌ها ارتباط مؤثری برقرار می کنند. آن‌ها توجهی به تجربه ندارند و به کارمندهایشان اجازه می دهند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند."

اگر کارمندان خوبی استخدام کنید، نیازی به مدیریت تمام جزئیات نبوده و نگران درست انجام شدن کارها هم نخواهید بود.

فاکس خبر می دهد: "برخی مدیران همانند یک باغبان با مهارت هستند. آن‌ها همیشه در باغ هستند و کارهای هرس، کود دادن، آبیاری، از بین بردن علف‌های هرز و دفع حشرات مزاحم را انجام می دهند."

3. مدیران موفق در مسیر خود ثابت‌قدم هستند

به تازگی تحقیقی در موسسه‌ی آموزشی مدیریت چاپ شده که نشان می دهد ارتباط نادرست با کارمندان توانایی‌های مدیر را زیر سؤال می برد. برخی‌ها فکر می کنند اگر گاهی خوش رفتاری کنند بهتر از این است که همیشه بداخلاق و سخت گیر باشند، اما مطالعات نشان می دهد کارمندانی که گاهی با آن‌ها خوش رفتاری می شود نسبت به کسانی که در محل‌هایی کار می کنند که دائماً با آن‌ها به خوبی یا بدی برخورد می شود، استرس روانی بیشتری دارند.

4. مدیران موفق ارزش کار کارمندانشان را می‌دانند

روبرت آی. ساتن (Robert I. Sutton)، استاد دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب "مدیر خوب، مدیر بد" در بخش "چگونه بهترین باشید و از بدترین‌ها بیاموزید" می گوید: "وقتی مدیر موفقی خواهید بود که ارزش کار کارمندانتان را درک کنید."

او در ادامه می‌گوید: "این تصور که مدیر می تواند همه چیز را مدیریت کند، از اساس اشتباه است."

باید تمام جزئیات کار کارمندان را در نظر بگیرید و چالش‌هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید را بشناسید و آن‌ها را مدیریت کنید.

5. مدیران موفق اجازه می‌دهند گاهی اشتباه کنید

فاکس معتقد است: "هر کسی مرتکب اشتباه می شود. وقتی کارمندانتان از حقیقت بترسند، شرایط بدتر می شود." اخیراً فاکس با کارفرمایی کار کرد که کارمندانش از اشتباه واهمه داشتند و هیچ کاری انجام نمی دادند. او می گوید: "اگر کارمندان بدانند با یک اشتباه چیزی خراب نمی شود، سرگرم کار می شوند و در انجام کارها همکاری می کنند."

6. مدیران موفق جایگاه خود را می‌دانند

ساتن می گوید: "مدیران خوب می دانند کارکردن برایشان چه مزایایی دارد. وقتی در سلسله مراتب کار می کنید، افراد بالا دست می خواهند قدرت بیشتری داشته باشند و اگر آگاهی کافی نداشته باشید، فاجعه‌ی بزرگی به بار می آید."

مدیرانی که به این درک رسیده‌اند چه محیطی برای کارمندانشان فراهم کنند و نسبت به نقاط قوت و ضعف خود شناخت یابند بهتر می توانند بر استرسشان غلبه کنند و مشکلات محل کار را از سر بگذرانند.

7. مدیران موفق شرایط را سر و سامان می‌دهند

اگر رئیس مورد قبول بالا دستی‌های خود باشد، می تواند از حقوق کارمندان خود دفاع کند و نظرات آن‌ها را انتقال دهد.

8. مدیران موفق شما را ارزشمند می‌دانند

بیل سگریو (Bill Seagraves)، نویسنده کتاب "بهترین مدیر ممکن باشید"، در بخش "خودتان را از کارمند به کارفرما تبدیل کنید" می گوید: "مدیران موفق به این درک رسیده‌اند که شما برای خودتان زندگی‌ای دارید که برایتان ارزشمند است."

باید به کارمندانتان اجازه دهید زمانی را صرف خانواده و کارهای شخصی‌شان کنند، پس باید زمانی را برای خود در نظر بگیرید. بیل سگریو می گوید اگر این کار را انجام ندهید، باعث ناراحتی کارمندهایتان خواهید شد.

ساتن می گوید: "وقتی به کارمندانتان امکان دهید به زندگی شخصی‌شان رسیدگی کنند، به آن‌ها نشان می دهید برای آن‌ها و کارهایشان احترام قائلید."

9. مدیران موفق به پیشرفت اهمیت می‌دهند

سیگریو می گوید:

مدیران دوست‌داشتنی و موفق به خوبی آموزش دیده‌اند، کارفرماهای خوبی داشته‌اند و معتقدند باید این امکانات را در اختیار کارمندانشان قرار دهند.

مدیران خوب از تمام مهارت‌هایی که فراگرفته‌اند استفاده می کنند تا کارمندانشان آموزش‌های لازم را ببینند و در تخصص خودپیشرفت کنند.

10. مدیران موفق هوای کارمندانشان را دارند

ساتن می گوید: "کارمندان به مدیرانی علاقه دارند که هوایشان را داشته باشند. پس آن‌ها می توانند به شما اعتماد کنند پشتیبانشان باشید، با آن‌ها صادق هستید و محیط امنی برایشان فراهم می کنید."

 

منبع: Fastcompany

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-02 17:08:13
دسته بندی ها