یک تمرین ذهنی برای دستیابی به اهدافتان

30 فروردین 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - یک تمرین ذهنی برای دستیابی به اهدافتان
یک تمرین ذهنی برای دستیابی به اهدافتان
امتیاز مطلب: 94%

در دنیای تجارت حقیقتی وجود دارد که می‌گوید سخت کار کردن همیشه معادل با موفقیت نیست. اگر شما به ارتباط بین سخت کار کردن و موفقیت اعتقاد داشته باشید ممکن است باورش برای شما سخت باشد که هیچ رابطه مستقیمی بین این دو وجود ندارد، برای آشنایی با تمرین‌های ذهنی برای رسیدن به موفقیت در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر هیچ رابطه‌ای بین سخت کار کردن و موفقیت وجود نداشته باشد، پس عامل موفقیت چیست؟

برای کمک به جواب دادن به این سوال ما به مشاور و مربی‌گر "جی.وی کروم" رجوع می‌کنیم که او با نویسندگی، سخنرانی و کارآفرینی در سن 25 سالگی میلیونر شد. اکنون او به دیگر مربی‌گرها و مشاوران راه‌های میلیونر و یا حتی میلیاردر شدن را نشان می‌دهد.

هنگامی که از او پرسیده شد که چگونه به طور سیستماتیک هدف‌گذاری کرده و به سرعت به آن‌ها دست بیابیم، او دلیل دست نیافتن اغلب مردم به موفقیت‌های بزرگ را توضیح می‌دهد. او به سر خود اشاره می‌کند و می‌گوید  "هر چیزی که می‌خواهید در زندگی به دست آورید، ابتدا باید از اینجا بدست بیاورید.

اولین قدم برای استقلال اقتصادی

او در کتابش، "میلیونر آگاه : تجارتتان را با ایجاد تغییرات توسعه دهید." به عمق چیزی که "تجسم میلیونر آگاه" می‌نامد می‌پردازد که سطح بالایی از تجسم اهداف است. این دیدگاه نه تنها شما را از رویکردهای تجسمی دیگر فراتر می‌برد، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا از تمامی توانایی خود استفاده کنید.

نوشته‌های زیادی در مورد قدرت تجسم نوشته‌ شده است مخصوصا در حوزه ورزش، ورزشکاران با تجسم کردن، هدف‌های خود را تنظیم کرده و سپس برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کنند، اما هنگامی که تجسم فیزیکی فوتبال بازی کردن برای جام جهانی منطقی است، آیا به دست آوردن ثروت با تجسم کردن امکان‌پذیر است؟

به گفته کروم نه تنها این کار ممکن است بلکه در زمینه مالی ضروری نیز هست.

اغلب افراد (حتی کسانی که فکر می‌کنند که از قدرت تجسم استفاده می‌کنند.) هرگز به درستی از تجسم کردن استفاده نکرده و به آن سطح از عملکردی که می‌خواهند نمی‌رسند.

در عوض، افرادی که به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابند، یاد گرفته‌اند تا ذهن خود را در وضعیتی قرار دهند که به نظرشان می‌رسد که به هدف خود رسیده‌اند.

آن‌ها تصور می‌کنند که ثروتمند بودن چه حسی داشته و هر روز به شکلی رفتار می‌کنند که به نظر می‌رسد به ثروتی که می‌خواهند رسیده‌اند. آن‌ها به خاطر به خانه آوردن این رویا شکر گذار هستند، درحالی که هنوز به هدف خود دست نیافته‌اند.

اهداف بزرگ خود را تجسم کنید

ذهنیت همه چیز است؛ قدرت تجسم با جادو به دست نمی‌آید در عوض تجسم کردن در قسمت‌های مجزا موثر است، زیرا ما تمایل داریم که تغییراتی در تصمیماتی کوچک بر اساس سطح ذهنی خود ایجاد کنیم. به عبارت دیگر ما تغییراتی کوچک و به ظاهر ناچیز در عادات روزمره خود ایجاد می‌کنیم، که با گذشت زمان تفاوت‌هایی بسیار چشم‌گیر را در زندگی ما ایجاد می‌کند.  

از آنجایی که ما روزانه هزاران تصمیم مختلف می‌گیریم، تصور اینکه چقدر تغییر در تصمیمات کوچک (بر اساس سطح ذهن شما) می‌تواند شما را به هدف‌های بزرگ برساند، به هیچ‌وجه بعید نیست.

بر اساس گفته‌های کروم می‌خواهیم تمرینی را انجام دهیم؛ چشمان خود را ببندید و تصور کنید که به هر چیزی که در زندگی می‌خواهید رسیده‌اید.

چه حسی به شما دست می‌دهد؟ هدف‌های شما به چه شکلی است؟ چه صداهایی را در اطراف خود شنیده و به خودتان چه می‌گویید؟

هنگامی که ذهن خود را در این سطح نگه‌ داشته‌اید، خود را در وضعیتی ببینید که به سمت هدف‌های خود در حال حرکت هستید. چه کسانی شما را تشویق می‌کنند؟ زندگی جدید شما چه چالش‌هایی را به همراه دارد؟

حال، چشم خود را باز کنید. تصمیمات آگاهانه گرفته و در این سطح از توانمندی بمانید و سپس به سمت توانمندی و موفقیت قدم بردارید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-15 14:00:54
دسته بندی ها