8 روش برای ساختن روزانه موفقیت

1 اردیبهشت 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 8 روش برای ساختن روزانه موفقیت
8 روش برای ساختن روزانه موفقیت
امتیاز مطلب: 90%

اگر در آروزی موفقیت هستید و رویاها و اهداف زیادی در سر خود دارید اما نمی‌دانید چگونه به آرزویتان دست یابید در ادامه به معرفی 8 روش می‌پردازیم که با پیروی از آن‌ها روزانه یک قدم به هدف و رویای خود نزدیک‌تر خواهید شد. با یوکن همراه باشید.

هنگامی که به تلاش سخت برای چیزی که می‌خواهید فکر می‌کنید، آیا این فکر همراه با حس منفی سختی است و یا اینکه افکار شما سرشار از حس تمایل برای موفقیت هستند؟

اگر می‌خواهید موفق شوید باید رویای آن را داشته باشید، شور و اشتیاق برای آن داشته باشید، آن را بخواهید و مهم‌تر از همه باید برای رسیدن به آن تلاش کنید.

موفقیت همیشه در پول خلاصه نمی‌شود بلکه به دست آوردن چیزی است که خواهان آن هستید و از صمیم قبل دوست دارید که آن را به دست آورید و همیشه تصویری از آن ‌را در سر خود می‌پروراندید.

موفقیت همیشه باعث چالش‌های غیر منتظره و موانع خواهد شد. چطور می‌خواهید با چالش‌ها کنار بیایید و بر آن‌ها غلبه کنید؟

رفتارهای شما و چالش‌ها و موانعی که با آن‌ها رو  به رو می‌شوید عمق شخصیت شما را تعریف می‌کنند و این شخصیت شما است که موفق شدن یا نشدن شما را در آینده تعیین می‌کند‌.

1. پشتکار داشته باشید

 موفق‌ترین افراد همیشه با استعداد ترین آن‌ها نیستند. پس چه کسانی بیشتر از همه موفق می‌شوند؟ این افراد افرادی با پشتکار، متعهد، پرتلاش و سرشار از الهام و انگیزه هستند.

انگیزه برای موفقیت باید از دورنتان نشات بگیرد و تمایلی خالص برای رسیدن به آن در درونتان وجود داشته باشد. تمایل شما باید آن‌قدر عمیق باشد که چیزهای دیگر در ذهنتان بیهوده به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جزو افراد نخبه باشید، باید سرنوشت خود را در دستانتان قرار دهید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید به بالاترین پتانسیل خود دست یابید.

اگر واقعاً می‌خواهید به موفقیت دست یابید، باید از تمام کارهایی که شما را از موفقیت دور می‌کنند خودداری کنید.

شما باید هر گونه شکی را از خود دور کنید، اگر واقعاً هدفی در زندگی خود داشته باشید بیدار شدن صبح زود، تا دیر وقت بیدار ماندن، مطابق هدف پیش رفتن برای شما دشوار نخواهد بود زیرا که شما نمی‌توانید زندگی خود را بدون رسیدن به رویایتان تصور کنید.

2. مشاهده کنید

اگر می‌خواهید موفق شوید، افراد اطراف خود را مشاهده کنید. برای آموختن بهترین‌ها شما باید نگاه کنید و یاد بگیرید. افراد موفق اطراف خود را مشاهده کنید و از آن‌ها تقلید کنید. برای این امر کارهای افراد بسیار موفق را مشاهده کرده و دلیل دست یافتن آن‌ها به موفقیت را در کارایشان بیابید.

نگرش افراد موفق را تقلید کنید. زبان بدن آن‌ها، تماس چشمی، صحبت کردن، نحوه‌ی دست دادن، مهارت‌های شنیداری، اخلاق کاری، برنامه‌ی کاری، فداکاری‌هایشان، چگونگی و مکان به دست آوردن مهارتشان، کتاب‌هایی که می‌خوانند و یا راجع آن حرف می‌زنند، چگونگی رفتارشان با دیگران و چگونگی حفظ تناسب ذهنی و جسمی آن‌ها را مشاهده کنید.

هر چه بیشتر ویژگی‌های افراد موفق را مشاهده کنید، بیشتر می‌توانید مسیر موفقیت را برای خود هموار کنید. در حقیقت مسیر موفقیت توسط افراد قبل از شما برایتان هموار شده اند؛ از این موقعیت استفاده کنید.

3. تمرکز کنید

دنیای بیرونی به راحتی حواس ما را پرت می‌کند. موفقیت هیچ‌وقت یک مسیر رو به بالای آسان نیست. موفقیت در هر چیزی نیازمند تعهد روزانه است.

هر روز روزی جدیدی است که چالش‌های اعصاب خورد کن، پرفشار و مخصوص به خود را دربردارد.

در مقابله با این چالش‌ها شما یا تمرکز خود را از دست داده و اجازه می‌دهید که تفکرات منفی نگرش شما را تغییر دهند یا می‌توانید این تفکرات منفی را به مثبت تبدیل کرده،  تعهد و تمرکز خود را افزایش داده و با این کار خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

اگر تمرکز خود را از دست دادید، به خود فرصت دهید تا بتوانید تفکراتتان را جمع و جور کنید.

برای ماندن در مسیر موفقیت به جای تمرکز بر مشکلات، بر راه حل‌ها تمرکز کنید. مطمئن شوید که پس از هر چالش قوی‌تر شده باشید.

4. مشارکت داشته باشید

موفقیت کار یک نفر نیست. برای شخصی بزرگ شدن باید افراد دیگر را با خود بالا بکشید و از افراد بالای خود نیز برای راهنمایی استفاده کنید.

هر چه بیشتر در موفقیت دیگران شریک باشید، شهرت بهتری کسب خواهید کرد. نباید خودخواه باشید. کار شما این است که بدانید چه نقشی دارید و از هر چیزی که در توان دارید برای رسیدن به این نقش استفاده کنید.

گام بعدی شما این است که دانشی که کسب می‌کنید را با دیگران به اشتراک بگذارید. خود و افراد اطرافتان را به فردی بهتر تبدیل کنید.

موفقیت یک ورزش تیمی است. هر چه بیشتر و بهتر با دیگران مشارکت داشته باشید، آینده‌ی شما روشن‌تر خواهد شد. نگرش خود را از "من" به "ما" تغییر دهید.

5. بهانه نیاورید

موفقیت یک فرمول ساده دارد؛ اگر کارهای کوچک را به درستی انجام دهید، همه چیز خوب پیش خواهد رفت. انگشت خود را به طرف دیگران برای کاری که انجام نداده‌اید نگیرید و آن‌ها را مقصر جلوه ندهید و آن‌ها را دلیل موفق نشدن خود ندانید. موفقیت با تلاش و پشتکار به دست می‌آید نه بهانه تراشی.

اگر واقعاً می‌خواهید موفق شوید پس تلاش کنید تا به آن برسید؛ به همین سادگی.

اگر  شکست خوردید و این باعث پسرفت شما شد، این شکست را قبول کنید، عامل شکست را تغییر دهید و  به عنوان شخصی بهتر، قوی‌تر و باهوش‌تر به جلو حرکت کنید‌.

مهربان و متواضع باشید. هیچ‌کس شخصی را که دیگران را برای اشتباهاتش سرزنش می‌کند دوست ندارد.

تلاش مؤثرترین و سازنده‌ترین روش برای جبران یک اشتباه است.

6. به جلو حرکت کنید

برای اینکه موفق شوید باید این نگرش را داشته باشید که یادگیری هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و رویا پردازی نیز هیچ وقت به پایان نمی‌رسد. شما همیشه باید در حال حرکت به سمت جلو باشید.

باید از تمام انرژی خود استفاده کرده و روی دیگران برای کمک به شما برای به دست آوردن چیزی که نیاز دارید حساب نکنید.

هر روز صبح که چشم خود را باز می‌کنید، فرصتی به شما داده می‌شود تا پیشرفت کنید و یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید. حرکت همه چیز است، اگر متوقف شوید پیشرفت نیز متوقف خواهد شد.

7. در میان جمع خودتان را نشان دهید

برای اینکه بتوانید در میان افراد موفق دیگر خودی نشان دهید باید هر روز بهترین تلاشتان را بکنید.

شما باید شخصیت خود را پرکار، ریسک‌پذیر نشان دهید. شما باید کسی باشید که  از راهنمایی‌های دیگران استفاده می‌کند، کسی که برای انجام کارها زمان می‌گذارد و کارهای تفریحی را برای رسیدن به هدفش کنار می‌گذارد؛ کسی که می‌داند زمانی که به هدفش رسید می‌تواند دوباره کارهای تفریحی را انجام دهید. شما باید برای کنار گذاشتن کار‌های تفریحی فداکاری کنید. این بهای بسیار کوچکی است که در راه رسیدن به هدفتان می‌پردازید.

8. ایمان داشته باشید

سفر به سمت موفقیت مسیری خارق‌‌العاده است؛ مسیری پر از فراز و نشیب‌. مسیری که در آن هر روز بهترین تلاشتان را برای رسیدن به موفقیت می‌کنید. هر روز را فرصتی بدانید و برای اشتیاق، تعهد و فراوانی که موفقیت با خود به ارمغان می‌آورد سپاس گذار  باشید.

هیچ چیزی از صبح بیدار شدن برای به دنبال رویاها رفتن به انسان حس تکامل نمی‌دهد.

رسیدن به رویایتان به باور عمیق، تعهد و مقدار زیادی ایمان نیاز دارد. اگر تسلیم نشوید، حتی در صورت مواجه با چالش‌ها و موانع غیرمنتظره، در انتهای تونل نور را مشاهده خواهید کرد. کار سخت و ایمان سربازان شما هستند. اگر هر دوی این‌ها را با تمام وجود باور داشته باشید، هیچ‌وقت بازنده نخواهید بود‌.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-20 10:23:18
دسته بندی ها