8 خصوصیت فوق‌العاده‌ای که باعث موفقیت افراد با انگیزه می‌شود

24 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 8 خصوصیت فوق‌العاده‌ای که باعث موفقیت افراد با انگیزه می‌شود
8 خصوصیت فوق‌العاده‌ای که باعث موفقیت افراد با انگیزه می‌شود
امتیاز مطلب: 96%

انگیزه نداشتن در زندگی سبب می شود همواره در جا بزنید و به هیچ پیشرفتی نرسید. انگیزه نیروی قدرتمندی است که شما را در مسیر دست یابی به اهدافتان قرار می دهد. بدون داشتن انگیزه به اهداف خیلی کوچک هم نخواهید رسید. برخی افراد به طور ذاتی با انگیزه هستند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به چند عادت افراد با انگیزه اشاره کنیم.

افراد با انگیزه هر کاری را با تلاش و پشتکار دنبال می کنند تا در نهایت به هدفشان برسند. آن‌ها چند عادت مشترک دارند که شما می‌توانید با تمرین و استمرار در خود به وجود آورید و به فرد موفق‌تری تبدیل شوید.

در درون هر فردی نیروی محرکی وجود دارد که او را به سمت جلو می برد؛ گاهی باید از دیگران یاد بگیرید و این نیرو را پیدا کنید. در برخی افراد این نیروی محرک به طور طبیعی عمل کرده و آن‌ها را به انجام کارهای مهم تشویق می کند.

در ادامه مقاله به شما می گوییم افراد با انگیزه چه کارهایی را متفاوت انجام می دهند و چه چیزهایی می توانیم از آن‌ها یاد بگیریم.

همواره به مسیرشان ادامه می‌‌دهند

افراد با انگیزه از مشکلات هراسی ندارند و هنگام مواجهه با چالش‌ها، توقف نمی کنند. اگر در سخنرانی شکست بخورند، در آزمونی رد شوند یا کار شرم آوری انجام دهند، هیچ وقت آن را نادیده نمی گیرند. آن‌ها اجازه نمی دهند اشتباهات مانع دست یابی به اهدافشان شود، بلکه اشتباهات را پذیرفته و از آن‌ها درس می گیرند و به سراغ اهداف بعدی می روند.

جانی کَش می گوید: "از شکست نترسید، بلکه از آن به عنوان پلی برای ترقی استفاده کنید. به گذشته نگاه نکنید. هیچ وقت اشتباهات را از یاد نبرید، اما در کنارشان هم نمانید و به آن‌ها اجازه ندهید انرژی، وقت یا آزادی عملتان را بگیرند."

سحرخیز هستند

صبح برای اغلب مردم، پربارترین ساعت روز است و بیشترین بهره‌وری را دارید. وقتی افراد بی‌انگیزه و تنبل خواب هستند، با انگیزه‌ها در حال انجام کارهایشان هستند. صبح زود، کمتر حواس پرتی به سراغتان می آید و ممکن است ایده‌های جدید و نابی به ذهنتان خطور کند.

بنجامین فرانکلین: "زود خوابیدن و سحرخیز بودن، شما را سالم، پولدار و عاقل می کند."

به دنبال مطالعه و یادگیری هستند

از بیل گیتس و وارن بافت، به عنوان بهترین کارآفرینان دنیا سؤال کردند تمایل دارید چه قدرت شگفت انگیزی داشته باشید؟ هر دوی آن‌ها جواب دادند: "قدرت سریع‌تر خواندن".

افراد با انگیزه مدام در حال مطالعه و یادگیری‌اند. مطالعه به شما امکان می دهد به علم کسانی دست یابید که زمانی باهوش‌ترین مردم بوده‌اند. افراد با انگیزه وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیون نمی کنند، بلکه بیشتر وقت خود را به مطالعه اختصاص می دهند.

مدام برنامه‌ریزی می‌کنند

افراد با انگیزه اعتقاد زیادی به شانس و اقبال ندارند. آن‌ها برای تمام کارهایشان برنامه ریزی دارند و می توانند کارها را بهتر و سریع‌تر به انجام برسانند. افراد با انگیزه به این باور رسیده‌اند و از آن استفاده می کنند. توصیه می کنیم بعد از بیدار شدن از خواب، برای تمام کارهای روزانه‌تان برنامه ریزی کنید تا ببینید چقدر روزتان پربارتر می شود و بازدهی‌تان بالا می رود.

هدف مشخصی دارند

افراد با انگیزه همیشه برای خود هدفی تعیین می کنند و برای رسیدن به آن هدف در تلاش‌اند. آن‌ها دقیقا می دانند چه چیزی می خواهند و در جست جوی راه‌هایی برای دست یابی به آن هستند. درباره تعیین درست اهداف کتاب‌ها و آموزش‌های زیادی وجود دارد که می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در مواقع لزوم مشورت می‌کنند

گاهی در زندگی شرایطی به وجود می آید که نمی توانید کارها را به تنهایی و بدون مشورت با دیگران انجام دهید. افراد با انگیزه هراسی از مشورت گرفتن با دیگران ندارند. آن‌ها اجازه نمی دهند لجاجت و یک دندگی، مانع دست یابی به اهدافشان شود. در بیشتر مواقع، بهترین فردی که می توانید با او مشورت کنید، همان کسی است که هر روز با او در ارتباط هستید. وقتی به دیگران کمک کنید، می توانید انتظار مساعدت از طرف آن‌ها را هم داشته باشید.

شکرگزاری می‌کنند

شکرگزاری باعث می شود شادی و حال خوبتان چند برابر شود. افراد با انگیزه همیشه شکرگزاری می کنند و این مسئله را باور دارند. این کار باعث تواضع و فروتنی‌شان می شود و به آن‌ها یادآوری می کند گاهی کمک گرفته‌اند. هر روز 5 مورد از چیزهایی که باید به خاطر آن‌ها سپاسگزاری کنید را در دفترچه‌ای بنویسید. این موارد می تواند خیلی کوچک باشد، اما مهم آن است که باید به خاطرشان قدردان باشید.

هیچ حد و مرزی ندارند

افراد با انگیزه هیچ محدودیتی برای خود تعیین نمی کنند و بدون نگرانی رؤیاهای خود را دنبال می کنند. آن‌ها هرگز دست از تلاش بر نمی دارند. کافی است تصور کنید در 5 سال آینده می خواهید در چه جایی بایستید. شاید این تصور خیلی بزرگ باشد، اما می توانید به آن برسید. این رؤیا را یادداشت کنید. افراد با انگیزه رؤیاهای خود را می نویسند و جلوی چشمشان می گذارند تا هر روز آن را بخوانند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

 

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:49:13
دسته بندی ها