چگونه مانند یک میلیونر سرمایه گذاری کنیم؟

11 اردیبهشت 1399 - 6:10
توسعه فردی - چگونه مانند یک میلیونر سرمایه گذاری کنیم؟
چگونه مانند یک میلیونر سرمایه گذاری کنیم؟
امتیاز مطلب: 95%

تقریبا همه‌ی انسان‌ها آرزوی میلیونر شدن در سر دارند اما تعداد اندکی از آن‌ها در واقع روش و ر‌ا‌های آن را می‌دانند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

ثروت تعداد زیادی از میلیونر‌ها حاصل تلاش و زحمت خودشان است و تعداد کمی از آن‌ها از طریق شانس به این موفقیت دست یافته‌اند. بر اساس کتاب توماس جی.استنلی میلیونر همسایه بغلی فقط 20 درصد از میلیونرها ثروت خود را به ارث برده‌اند بنابراین اکثریت آن‌ها خود ساخته هستند.

بنابراین اگر می‌خواهید جزوی از این افراد خود ساخته باشید چگونه یک میلیون دلار را به دست خواهید آورد؟ حقیقت این است که هیچ راز نهفته‌ای برای میلیونر شدن وجود ندارد و بیشتر آن‌ها فقط از بهترین تمرین‌های سرمایه‌گذاری تبعیت می‌کنند اما برای این کار باید در مورد امور مالی خود هوشمند باشید بنابراین تحقیقات خود را انجام دهید و با استراتژی و برنامه سرمایه‌گذاری کنید.

توماس جی.استنلی همچنین باور دارد که در میلیونر شدن نگرش تاثیر به سزایی دارد. وی می‌نویسد: "یکی از دلایلی که میلیونرها از لحاظ اقتصادی موفقند این است که به گونه‌ای متفاوت می‌اندیشند."

آیا حاضرید که به طور متفاوت بیاندیشید و هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید یک میلیون دلار خود را به دست آورید؟ در ادامه به معرفی چهار روش برای انجام این کار می‌پردازیم:

1. محافظه کارانه عمل کنید

زمانی که به میلیونرهای امروزی فکر می‌کنید آیا آن‌ها را افرادی که بدون دقت با خرید و فروش سهام‌هایشان قمار می ‌کنند تصور می‌کنید؟ در حقیقت برعکس این امر صحیح است. بیشتر میلیونرها بسیار با پول‌هایشان به صورت محافظه کارانه برخورد می‌کنند. آن‌ها بیشتر بر دوری از ریسک تمرکز می‌کنند تا سود احتمالی که ممکن است از سرمایه‌ای به دست آورند.

میلیونرها می‌دانند که محتاط بودن با پول حفظ آن تضمین را می‌کند و باعث رشد آرام آن می‌شود. آن‌ها می‌دانند اگر ریسک بزرگی را بپذیرند ممکن است تمام ثروت خود را از دست دهند اما این امر به این معنا نیست که آن‌ها هیچ ریسکی نمی‌کنند. اسپنسر جاکاب نویسنده می‌گوید: " اگر ریسک را در زمان مناسبی بپذیرید، می‌توانید آن را در دراز مدت کاهش دهید."

زمانی که سرمایه‌ای را انتخاب می‌کنید، با احتمال پاداش بزرگ آن کور نشوید. از سرمایه‌های بسیار ریسکی دوری کنید و سرمایه گذاری‌های خود را با برنامه ریزی انجام دهید.

 2. در شرکت‌های مختلف سرمایه‌ گذاری کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات سرمایه گذاری که می‌توانید انجام دهید این است که همه‌ی سرمایه‌تان را در یک جا قرار دهید. میلیونرها می‌دانند که برای دوری از ریسک باید در جاهای مختلف سرمایه گذاری کنند. در اینصورت، به یک شرکت وابسته نیستند و اگر یکی از شرکت‌هایی که در آن سرمایه گزاری کردند با شکستی رو به رو شد همه چیز را از دست نداده‌اند.

طبق یک تحقیق، 44 درصد از دارایی‌های خود را سرمایه گذاری می‌کنند و معمولا از این طریق است که کسب درآمد می‌کنند. آن‌ها با استراتژی و برنامه سهام‌ها را خریداری می‌کنند. آن‌ها معمولا سهام‌ها با ریسک کم را دوست دارند و هم در شرکت‌ها ی داخلی و هم خارجی سرمایه گذاری می‌کنند.

هر چه سرمایه گذار جوان‌‌تری باشید، می‌توانید سرمایه‌ گذاری‌های پر ریسک‌تری انجام دهید. همان‌طور که سن بالاتر می‌رود، خواهان آن خواهید بود که در خرید سهام‌هایی با ریسک کمتر  سرمایه گزاری کنید تا ثابت ماندن دارایی‌های خود را در دراز مدت تضمین کنید.

میلیونرها بیشتر ثروت خود را در املاک نیز سرمایه‌ گذاری می‌کنند. با داشتن ملک خوب، می‌توانید پول زیادی را به دست آورید. چه به دنبال ساخت خونه چه اجاره‌ آن باشید، املاک بخش خوبی برای سرمایه‌ گذاری هستند.

3. هزینه‎‌ها و دستمزدها را به حداقل برسانید.

مدیر عامل Berkshire Hathaway در مصاحبه‌ای می‌گوید: " موفقیت در سرمایه گذاری با آی کیوی انسان رابطه‌ای ندارد. اگر دارای آی کیوی نرمال باشید، تنها باید بتوانید آن تمایلاتی که دیگران را در سرمایه گزاری به دردسر می‌اندازند را کنترل کنید."

سرمایه گذاران موفق نیازی به هوش قوی ندارند اما باید روش حفظ سرمایه‌های خود را بدانند.

 تحقیق اعتماد ایالات متحده نشان داد که 90 درصد میلیونرهای شرکت کننده معتقدند بهترین استراتژی سرمایه گذاری، روش خرید و نگهداری است.

با نگه داشتن سرمایه گذاری های خود، میلیونرهای درآمد خود را به حداکثر می رسانند. آنها هزینه های معامله و سایر هزینه های خود را تا حد امکان برای اطمینان از بیشترین بازده احتمالی نگه می دارند.

4. مشاوره بجویید

همه‌ی میلیونرها در کار خود متخصص نیستند و بسیاری از آن‌ها از دیگران کمک می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهند که یک سوم میلیونرها با یک مشاور مشورت می‌کنند.

میلیونرها می‌دانند که نیازی به دانستن همه‌ی جواب‌ها و یا تحقیق شدید بر روی همه‌ی سرمایه گذاری‌ها ندارند. آن‌ها این کار را به مشاورشان می‌سپارند. آن‌ها از بازار، سرمایه‌هایشان و اتفاقاتی که می‌افتد آگاهی دارند. آن‌ها می‌دانند چه زمانی نیاز به مشاور دارند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-29 12:22:30
دسته بندی ها