4 روش فکر کردن مانند یک ورزشکار و عمل کردن مانند یک رئیس

17 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 4 روش فکر کردن مانند یک ورزشکار و عمل کردن مانند یک رئیس
4 روش فکر کردن مانند یک ورزشکار و عمل کردن مانند یک رئیس
امتیاز مطلب: 93%

ورزشکاران به نظم و انضباط، کار گروهی و عزم خود معروف هستند و بسیاری از افراد این مهارت‌ها را برای موفقیت در دنیای کسب و کار به کار برده‌اند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که 67 درصد زنانی که اکنون دارای بالاترین موقعیت‌های شغلی هستند به عنوان یک فرد بالغ و شاغل در فعالیت‌های ورزشی شرکت داشته‌اند و 96 درصد از آن‌ها در مدرسه و یا دانشگاه ورزش می‌کردند.

نیازی نیست که لزوما برای یادگیری مهارت‌های ذکر شده یک ورزشکار باشید. همگان می‌توانند آن‌ها را یاد بگیرند. در ادامه به معرفی بعضی از عادات و درس‌های ورزشکارانه که می‌تواند به همه در موفق شدن کمک کند می‌پردازیم.

1. امتیازات خود را محاسبه کنید

آیرین روزفلد به عنوان یک کودک با ورزش کردن بزرگ شد. او در مورد این تأثیر عمیق بر روی حرفه‌ا‌ش در پروفایل خود در کتاب ونوس ویلیامز بیاید تا پیروز شوید می‌نویسد:

" دوست دارم فکر کنم که حتی بدون ورزشکار بودن می‌توانستم رئیس و مدیرعامل کرفت فودز شوم اما عمیقاً باور دارم که بنا بر تجربه‌ام در ورزش توانسته‌ام بیشتر متمرکز و رقابتی شوم و مدیر موفق‌تری باشم."

روزفلد روحیه‌ی رقابت طلبی خود را در دنیای کسب و کار به عنوان نقطه‌ی قوتی تلقی می‌کند که او را همیشه گرسنه نگه می‎‌دارد.

وی می‌گوید: "یکی از بخش‌های حیاتی ورزشکار بودن محاسبه کردن امتیازات است و من فکر می‌کنم که افرادی که در کسب و کار امتیازات خود را محاسبه می‌کنند و مدام در پی بهتر کردن آن‌ها هستند عملکرد بهتری دارند."

محاسبه امتیازات فقط در مورد تعیین برنده و یا بازنده بودن نیست. این امر برای شما و تیم‌تان اعتبار به وجود می‌آورد. چه اندازه‌گیری عملکرد شخصی چه دنبال کردن رقابتتان باشد، محاسبه‌ی امتیازات باعث می‌شود که هیچ وقت از "به اندازه‌ی کافی خوب" راضی نباشید. برای بسیاری از افراد این کار کلید پر طمع ماندن، تعیین اهداف جدید و وادار کردن خود به کار بیشتر است.

2. انتقادات را تشویق کنید و واقعا به آن‌ها گوش دهید

بازیکن حرفه‌ای لاکراس درو وسترولت بر تجربیات ورزشی خود هنگام تولید HEX، یک وسیله شستشو طراحی شده برای تمیز کردن و بازیابی لباس‌های ورزشی ساخته شده از پارچه‌های مصنوعی تکیه کرد. یکی از درس‌هایی که در این زمینه آموخت این بود که همیشه به دنبال بازخورد و نظرات دیگران باشد.

او می‌گوید: " چه ورزشکار و یا صاحب کسب و کاری باشید، بازخورد از مشتری مانند نگاه کردن فیلمی از عملکرد خود است."

شنیدن انتقادهای مداوم در سال‌های پی در پی برای درو وسترولت سخت بود اما به او  روش‌های ارزشمندی برای بهبود بخشیدن عملکرد و مدیری بهتر بودن را آموخت. این کار ممکن است بسیار آسان به نظر برسد اما درخواست بازخورد صادقانه می‌تواند در بهتر تجزیه و تحلیل کردن اعمال و یادگیری از مشکلات به شما کمک کند.

درست مانند ورزش، انتقاد سازنده می‌تواند تفاوت بین یک رهبر خوب و یا یک رهبر بد را بسازد.

3. از تمرین غافل نشوید

مربی افسانه‌ای UCLA جان وودن که به عنوان یکی از بهترین مربی‌های بسکتبال تاریخ شناخته می‌شود علا رقم تمام رکوردها و دستاوردهایش بازیکنان او لحظه‌ای را به یاد ندارند که او راجع بردن و برنده شدن حرف بزند. به جای صحبت درباره‌ی برنده شدن او صداقت و درستی را تشویق می‌کرد و بازیکنانش را وادار می‌کرده تا یاد بگیرند که چگونه بهترین بازی که می‌توانند را انجام دهند.

وودن می‌گوید: "برنده شدن نیازمند استعداد است اما تکرار آن شخصیت می‌خواهد."

به دلیل فشار زیاد بر روی مدیران و صاحبان کسب و کار آن‌ها به ندرت وقت می‌کنند که توانایی‌های خود را همان‌طور که ورزشکاران تقویت می‌کنند بهبود بخشند. در نظر گرفتن زمان برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف، تمرین سخنرانی و ارائه و یا حتی جست و جوی توسعه حرفه‌ای خارجی که به کارآفرینان کمک می‌کند تا در طول "زمان مسابقه" بهترین عملکرد خود را داشته باشند بسیار به نفع آن‌ها ست.

بنابراین با نگرش درست کار کنید: آماده‌ی کمک به تیم خود باشید، همیشه یادگیری مهارت‌های جدید را جست و جو کنید و خود را وادار به کار کردن بیشتر کنید؛ زیرا که، هیچ پاداشی بزرگ‌تر از برآورده ساختن پتانسیل کامل خود و الهام دیگران برای انجام این کار نیست.

4. هر روز را روز مسابقه بپندارید

برای بعضی از ورزشکاران انجام مراسم‌هایی قبل از پا گذاشتن به میدان مسابقه ضروری است. این مراسم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا شرایط ذهنی درستی برای مسابقه داشته باشند.

بخشی از این مراسم آماده سازی، بخشی انتظار و بخشی هیجان است. قرار دادن خود در چنین شرایطی هر روز به شما حس اعتماد به نفس خواهد داد. مراسم شما چیست؟ اگر یک صبحانه‌ی مفصل، نوشتن لیستی از کارها برای انجام، چند کیلومتر دویدن و یا تمرین سخنرانی به شما ایمان و باور کافی برای بهتر کردن روزتان را می‌دهد پس به این تمرینات اجازه دهید تا شما را به جلو برانند. شما همیشه و در هر صورتی باید برای روز بعد هیجان‌زده باشید.

فرهنگ سازمانی می‌تواند به شدت رقابتی باشد و چیزهای زیادی برای آموختن از ذهن رقابتی‌ترین افراد در جهان وجود دارد. دفعه بعد که می‌خواهید مثل یک رئیس عمل کنید، سعی کنید مانند ورزشکار فکر کنید و تیم شما از شما سپاس گذاری خواهد کرد.

 

منبع: Inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-06 09:25:19
دسته بندی ها