31 خصوصیت افراد موفق که با آن به موفقیت رسیده‌اند

14 مرداد 1399 - 6:10
عادت‌های موفقیت - 31 خصوصیت افراد موفق که با آن به موفقیت رسیده‌اند
31 خصوصیت افراد موفق که با آن به موفقیت رسیده‌اند
امتیاز مطلب: 92%

افراد موفق فاقد خصوصیاتی هستند که بیشتر مردم انتظار دارند. طریقه صحبت کردن، تفکر و برخورد آن‌ها با چالش‌ها و مشکلات متفاوت است. برای رسیدن به موفقیت، باید بتوانید از انسان‌های موفق الگو بگیرید، زیرا موفقیت همانند دیگر مهارت‌ها اکتسابی است. پس برای دست یابی به موفقیت کافی است از کارها و طرز تفکر افراد موفق تقلید کنیم. با یوکن همراه باشید.

در ادامه‌ی مقاله خصوصیات افراد بسیار موفق را بیان می کنیم. هنگام بررسی این فهرست، به این فکر کنید کدام یک از خصوصیات درون شما وجود دارد؟ روی کدام یک باید کار کنید؟

1. افراد موفق نگرش «من می‌توانم» دارند

کسانی که چنین نگرشی دارند، هر کاری را، هر چقدر هم که سخت باشد، قابل انجام می دانند. آن‌ها همیشه از جملاتی چون «انجامش می‌دهم»، «از پسش بر می‌آیم»، «این مشکل را حل می‌کنم» استفاده می‌کنند و باور دارند همیشه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. افراد موفق همیشه به دنبال دلیل مشکلات و راه حل آن‌ها هستند و به هر چیزی با دید مثبت نگاه می‌کنند.

2. افراد موفق باور دارند «می‌توانم راه‌حلی پیدا کنم»

حتی وقتی اطمینان ندارید چطور یک کار خاص را انجام دهید، باز هم خود را باور کنید و بگویید «حلش می کنم»، نه این که بگویید «نمی‌دانم چطور این کار را انجام دهم». اشکال ندارد کاری را بلد نباشید اما باید به خودتان قول دهید راه حلی پیدا کنید یا از کسی کمک بگیرید.

3. افراد موفق روی فرصت‌ها تمرکز می‌کنند

افراد موفق هر شرایطی، حتی مشکلات و چالش‌ها را به چشم «فرصت» می بینند. مردم عادی در مقابله با مشکلات، تنها سختی‌ها را می‌بینند، اما افراد موفق می‌دانند حل مشکلات یعنی محصولات، خدمات و موفقیت‌های مالی. پس باید باور کنید موفقیت با غلبه بر مشکلات و چالش‌ها به دست می‌آید. پس هیچ وقت نمی‌توان بدون مواجهه با مشکلات و سختی‌ها به موفقیت رسید.

افرادموفق - مسیرموفقیت - رازموفقیت - عادات افرادموفق - عادتهای موفقیت

4. افراد موفق چالش‌ها را دوست دارند

خیلی‌ها از چالش‌ها متنفرند و همیشه سعی می کنند از آن‌ها دوری کنند، اما افراد موفق از مشکلات و چالش‌ها استقبال می کنند. چالش‌ها سبب می شود توانایی‌های شما تقویت شود. برای دست یابی به اهدافتان، باید به جایی برسید که هر چالش برایتان موتور محرکی باشد.

5. افراد موفق راه‌حل مشکلات را پیدا می‌کنند

هر مشکلی به افراد موفق بدهید، حتماً راه حلی پیدا می کنند و به خاطرش پاداش می گیرند. هر چقدر مشکل بزرگ‌تر باشد و افراد بیشتری درگیرش باشند، با حل آن، موفقیت بیشتری نصیبتان می شود. یکی از بهترین و سریع‌ترین راهکارها برای این که به موفقیت برسید و خود را از بقیه متمایز کنید بهبود شرایط است، نه بدتر کردن آن.

6. افراد موفق در مسیر رسیدن موفقیت، ثابت‌قدم هستند

برای این که بتوانید به موفقیت برسید و رؤیاهایتان را به واقعیت مبدل کنید باید با وجود تمام مشکلات، شکست ها و اتفاقات غیر منتظر، در مسیرتان ثابت قدم باشید و اهدافتان را از یاد نبرید.

7. افراد موفق ریسک‌پذیرند

خیلی از مردم به دنبال جلب توجه و شناخته شدن نیستند، آن‌ها تلاش می کنند از داشته‌های خود مانند موقعیت کاری، اعتبار و چیزهایی که به دست آورده‌اند مراقبت کنند؛ اما افراد موفق بدون توجه به این که چه نتیجه‌ای به دست می‌آید، ریسک را دوست دارند و حاضرند برای رسیدن به نتیجه دلخواهشان بارها برگردند و دوباره شروع کنند.

8. افراد موفق گاهی غیرمنطقی می‌شوند

غیرمنطقی بودن به معنای بی‌ثبات و دمدمی مزاج بودن نیست. اگر می دانید برخی کارها شما را به نتیجه نمی رساند، حتی اگر این کارها به دلایل منطقی انجام شده‌اند، باز هم حاضر به انجامشان نباشید. به این فکر کنید اگر کسی کاری "غیرمنطقی" انجام نمی داد، اکنون هواپیما، تلفن، اینترنت و سفر فضایی وجود نداشت.

9. افراد موفق گاهی خطرناک می‌شوند

اگر بخواهید همیشه مواظب همه چیز باشید باید خیلی احتیاط کنید، اما با احتیاط نمی توانید کارهای بزرگ به انجام رسانید. برای دست یابی به اهداف و رؤیاهای بزرگ باید خطر کنید و دست از احتیاط بردارید.

10. افراد موفق همیشه آماده عملیات هستند

افراد موفق همیشه در حال فعالیت هستند. خیلی کم پیش می آید آن‌ها مشغول کاری نباشد، حتی اگر در تعطیلات باشند. افراد ناموفق درباره نقشه‌هایشان صحبت می کنند اما هیچ وقت برای رسیدن به اهداف خود، کاری انجام نمی دهند، یا آن‌قدری که نیاز است، انجام نمی دهند. افراد موفق می گویند حتی اگر کارهای امروزشان به نتیجه نرسد اما اگر فعالیت مداوم داشته باشند حتما دیر یا زود با نتیجه‌ای رو به رو می شوند.

افرادموفق - مسیرموفقیت - رازموفقیت - عادات افرادموفق - عادتهای موفقیت

11. افراد موفق همیشه «بله» می‌گویند

وقتی تردید دارید کاری انجام دهید یا نه همیشه بگویید بله. اگر همیشه به همه چیز نه بگویید هیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد. پس سعی کنید به همه چیز جواب مثبت دهید تا جایی که آن‌قدر موفق شوید که مجبور باشید برای مدیریت زمان و انرژی‌تان نه" گفتن را هم به کار ببرید. پس تا موفق شدن، "بله" گفتن را برای خود عادت کنید و مطمئن باشید با این عادت به موفقیت می رسید.

12. افراد موفق متعهد و مسئولیت‌پذیرند

خیلی از افراد و کسب و کار ها نمی توانند نسبت به وظایف، کارها و مسئولیت‌های خود متعهد بمانند؛ اما برای دست یابی به موفقیت لازم است متعهد و مسئولیت پذیر باشید.

13. افراد موفق تا رسیدن به مقصد ادامه می‌دهند

تا زمانی که کاری به موفقیت نرسیده، تمام نشده است. تا وقتی رسماً با مشتری یا سرمایه گذار قرارداد امضا نکرده‌اید یعنی کار هنوز به پایان نرسیده است. اگر 50 بار با مشتری صحبت کنید اما معامله‌ای انجام نشود، احتمالاً دیگر با او تماس نمی گیرید. این تصمیمی است که هر فرد منطقی می گیرد و کار را رها می کند؛ اما گاهی برای رسیدن به موفقیت باید غیرمنطقی باشید و به تلاش خود تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه دهید.

14. افراد موفق روی زمان حال تمرکز دارند

افراد موفق خیلی زود دست به کار می‌شوند تا بتوانند به نتایج دلخواه خود برسند. آن‌ها می‌دانند به تأخیر انداختن کارها باعث شکست می‌شود و نقطه ضعفی بزرگ به حساب می‌آید. اگر کار امروز را به فردا موکول کنید، هیچ وقت در همان لحظه به اعتماد به نفس و انگیزه کافی دست نمی‌یابید.

15. افراد موفق شجاع هستند

افراد موفق به خود اطمینان دارند، ریلکس و آرام‌اند و گاهی هم مغرور به نظر می رسند. شاید تصور کنید آن‌ها ذاتاً "متفاوت" هستند، اما باید بدانید رفتارهایشان نتیجه‌ی کارهایی است که انجام داده‌اند. هر چقدر کارهایی انجام دهید که انجام دادنش برایتان ترسناک است، دیگران بیشتر جذبتان می شوند و شما را شجاع می دانند.

16. افراد موفق از تغییر استقبال می‌کنند

محال است بخواهید به موفقیت برسید و در عین حال بخواهید همه چیز سرجایش باشد و چیزی تغییر نکند. افراد موفق همواره به دنبال تغییر هستند و از این تغییر به نفع خود بهره می برند. آن‌ها می دانند همیشه باید با تغییرات هماهنگ باشند. پس یک از خصوصیات خوب افراد موفق، استقبال از تغییر است.

افرادموفق - مسیرموفقیت - رازموفقیت - عادات افرادموفق - عادتهای موفقیت

17. افراد موفق راه حل درستی انتخاب می‌کنند

افراد موفق به خوبی تشخیص می دهند چه کاری به نتیجه می رسد و چه کاری بی فایده است، اما برخی دیگر تنها روی سخت کار کردن تمرکز دارند. افراد موفق به دنبال انجام کارهای سخت نیستند، بلکه به این فکر می کنند چطور هوشمندانه کار کنند. آن‌ها همیشه به دنبال رویکردی درست هستند که آن‌ها را به موفقیت می رساند.

18. افراد موفق گاهی سنت‌شکنی می‌کنند

خیلی از افراد موفق به دنبال آن هستند که سنت‌های جدید ایجاد کنند و خیلی توجهی به روش‌های معمول و قدیمی ندارند. موافق بودن با بقیه، نتیجه‌ی خوبی در بر نخواهد داشت. به این فکر کنید چطور می توانید از طرز فکری که سبب پیشرفت دیگران شده، به نفع خود و برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

19. افراد موفق هدفمند هستند

افراد موفق بیشتر روی اهداف خود تمرکز دارند تا مشکلات. آن‌ها می توانند با تعهد و تمرکز روی هدف، هر ناممکنی را ممکن کنند. افراد موفق سعی می‌کنند هم روی زمان حال تمرکز کنند و هم به تصویری که در سر دارند توجه داشته باشند، نه تنها به کاری که در آن لحظه انجام می دهند.

20. افراد موفق همیشه مأموریتی در دست دارند

باید هر کاری که انجام می دهید را به چشم "مأموریت" بدانید. طرز تفکرتان این باشد که هر فعالیت شما می تواند دنیا را تغییر دهد. پس به هر تلفن، ایمیل، قرار ملاقات، سخنرانی و هر کاری که در دفتر کار خود انجام می دهید به چشم وظیفه‌ی شغلی نگاه نکنید، بلکه به چشم فعالیتی نگاه کنید که شما را برای همیشه موفق و سربلند خواهد کرد.

21. افراد موفق انگیزه‌ی بالایی دارند

انگیزه یعنی هر چیزی که برای کار به شما انرژی می دهد. برای دست یابی به موفقیت باید انگیزه داشته باشید و تا رسیدن به هدف کار کنید. انگیزه و اشتیاقتان برای انجام یک کار نباید تنها برای چند ساعت، چند روز یا چند هفته باشد، بلکه باید به‌قدری قوی باشد که به شما کمک کند هر روز با انرژی به مسیرتان ادامه دهید. افراد موفق همیشه دلایلی پیدا می‌کنند که به آن‌ها برای دست یابی به موفقیت‌های جدید انگیزه می‌دهد.

22. افراد موفق به نتیجه علاقه‌مندند

افراد موفق تنها به نتیجه فکر می کنند و توجهی به «تلاش»، «کار» یا «زمان» ندارند. باید این حقیقت را بپذیرید که تنها نتیجه اهمیت دارد. برای دستیابی به موفقیت باید به خود سخت بگیرید و تا وقتی به نتیجه نرسیدید دست از تلاش برندارید.

افرادموفق - مسیرموفقیت - رازموفقیت - عادات افرادموفق - عادتهای موفقیت

23. افراد موفق اهداف و رؤیاهای بزرگ دارند

شاید گاهی حسرت بخورید چرا اهداف خود را واقع بینانه انتخاب کردید در صورتی که می توانستید رؤیاهای بزرگ و دست نیافتنی در سر داشته باشید. گاهی رؤیاهای بزرگ داشته باشید، گام‌های بلند بردارید و بعد نگاه کنید چطور می‌توان از این هم بلندپروازتر بود.

24. افراد موفق واقعیت زندگی خود را می‌سازند

افراد موفق کاری به واقعیت‌های زندگی دیگران ندارند؛ اما می خواهند خود واقعیت زندگی‌شان را بسازند که با واقعیت معمول زندگی دیگران متفاوت است. آن‌ها به آنچه دیگران آن را ممکن یا غیرممکن می دانند تمایلی ندارند، بلکه فقط به تحقق رؤیاهایشان اهمیت می‌دهند.

25. افراد موفق مسئولیتی را به عهده می‌گیرند و بعد آن را می‌سنجند

خیلی‌ها تصور می کنند ابتدا باید تمام جوانب را در نظر بگیرند و بعد مسئولیتی را بپذیرند. آن‌ها معمولاً به این نتیجه می رسند برای پذیرش مسئولیت جدید به قدر کافی وقت ندارند. شاید این طرز تفکر خیلی درست نباشد اما در بیشتر مواقع خلاقیت و توانایی حل مسئله بعد از این که فرد مسئولیتی را به عهده گرفت به وجود می آید.

26. افراد موفق پای‌بند اخلاقیات هستند

اخلاق گرا بودن به معنای آن نیست که تنها مطابق با معیارهای جامعه عمل کنید. اخلاق گرایی شما را ملزم می کند تا به آنچه به دیگران وعده داده‌اید، عمل کنید و تا جایی پیش بروید که به نتیجه مطلوب برسید. رعایت اخلاق تنها به مسائل مالی محدود نیست بلکه درباره مسائل بزرگ‌تر چون به کارگیری استعدادها و توانایی‌ها نیز صدق می کند.

27. افراد موفق در کارهای گروهی شرکت می‌کنند

در کارهای گروهی برای پیشرفت تمام اعضا تلاش می کنید، این همان نکته ای که افراد موفق به آن واقف هستند. سعی می کنید تمام اعضای گروهتان برنده شوند و پیشرفت کنند، چون موفقیت آن‌ها روی کار شما هم تأثیر دارد. پس همیشه می خواهید هر کاری که در توانتان است انجام دهید تا سطح تیم را بالا ببرید.

افرادموفق - مسیرموفقیت - رازموفقیت - عادات افرادموفق - عادتهای موفقیت

28. افراد موفق همواره به دنبال یادگیری هستند

مطالعات نشان می دهد، مدیرعاملان موفق هر ساله 60 کتاب می خوانند و در بیش از 6 کنفرانس شرکت می کنند. پس افراد موفق هر آنچه برایشان مفید است را می خوانند.

29. افراد موفق همیشه راحت نیستند

افراد موفق به سراغ کارهایی می روند که با انجام آن‌ها احساس راحتی ندارند، در واقع انجام آن کارها برایشان بسیار سخت است. با بودن در شرایط آشنا احساس خوبی خواهید داشت اما افراد موفق می‌خواهند خود را در وضعیت‌های جدید و ناآشنا قرار دهند. آن‌ها دوست دارند خیلی راحت نباشند. پس شما هم تلاش کنید راحت نباشید زیرا این مسئله نشان می دهد در راه دست یابی به موفقیت قرار گرفته‌اید.

30. افراد موفق روابط خود را تقویت می‌کنند

همیشه باید تلاش کنید سطح روابط خود را ارتقا دهید. با افرادی معاشرت کنید که روابط بهتر و تحصیلات بالاتر از شما دارند و از هر نظری موفق‌تر از شما هستند. حتماً می دانید اطرافیان تأثیر زیادی روی شما و اهدافتان دارند. شما می خواهید بالا بروید و برای پیشرفت باید با کسانی که بلندپروازتر از شما هستند رابطه برقرار کنید؛ افرادی که آرزوهای بزرگ دارند و موفق‌تر از شما هستند.

31. افراد موفق نظم و ترتیب دارند

برای رسیدن به موفقیت باید بدانید کدام عادات برای شما سازنده است، پس خودتان را به انجام آن عادات ملزم کنید.

هیچ یک از خصوصیات افراد موفق ذاتی نیست، بلکه می توانید تمام آن‌ها را به دست آورید. در ابتدا یک یا دو خصوصیت را به کار بگیرید. هنگام تفکر و عمل تمامی آن‌ها را در نظر بگیرید تا به بخشی از وجودتان تبدیل شوند.

منبع: hubspot

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-21 04:07:09
  • نظرات
تصویر آواتار درسا
   درسا

سایت فوق العاده خوب وجذابی دارید ممنون از زحمتی که میکشید من تازه با سایت شما اشنا شدم ولی هر روز بهش سر می زنم واقعا عالیه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حامد اصحابی
   حامد اصحابی

عالی بود به نظر من ، بهتره که تمامی موارد رو به صورت یک چک لیست نوشت و هرکدام را تک تک تمرین کرد و یاد گرفت به یاد داشتن و یادگیری همه آنها و عمل کردن کار سختی خواهد بود.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

دقیقا ، کاملا با شما موافقم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها