چطور می توانیم فردی معتبر و قابل اعتماد به نظر برسیم؟

2 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - چطور می توانیم فردی معتبر و قابل اعتماد به نظر برسیم؟
چطور می توانیم فردی معتبر و قابل اعتماد به نظر برسیم؟
امتیاز مطلب: 98%

اعتبار برای شما آرامش به ارمغان می آورد. در واقع معتبر بودن مقیاسی است برای آرام ماندن در هنگام مواجهه با فشارهای جامعه. ممکن است ذهنتان، شما را به سمت مشکلات و چالش‌ها ببرد و برقراری ارتباط را برایتان دشوار جلوه دهد؛ اما اگر فرد معتبر و با تجربه‌ای باشید، اجازه می دهید هر کاری روند طبیعی خود را طی کند. با یوکن همراه باشید.

اگر فرد معتبری باشید، اعتماد به نفس و خودباوری در تمام رفتارها و صحبت‌هایتان هویدا می شود. اعتبار با کسب تحصیلات و تجربه‌ی همراهی با دیگران به دست می‌آید و بخشی از خصوصیات رفتاری شماست که برای مدیریت و رهبری به آن نیاز دارید. در ادامه‌ی مقاله، 10 روش معتبر بودن را بیان می کنیم.

خیلی به دنبال تائید اطرافیانتان نباشید

فردی که اعتبار کافی دارد، مدام به دنبال تائید دیگران نیست، چرا که از درون این تائید را در خود احساس می کند. برای رسیدن به این جایگاه به زمان، کسب دانش، تلاش و انعطاف پذیری بالا نیاز خواهید داشت.

اگر نیاز به تائید دیگران نداشته باشید، از درون احساس آزاد بودن و رهایی خواهید کرد. عملکرد خوب شما در هر کاری سبب می شود به توانایی‌هایتان اعتماد کنید و در نهایت به شخصی معتبر تبدیل شوید. پس دیگر احساسات منفی چون ناامیدی و شکست نخواهید داشت. احساس یاس و محتاج بودن سبب می شود از فرصت‌ها و در نهایت از موفقیت دور بمانید.

اشخاص معتبر و با اعتماد به نفس، به طور مؤثری از زمان استفاده می کنند، مهارت بالایی در نه گفتن دارند و بسیار مسئولیت پذیر و متعهدند. برای این که فردی معتبر باشید، باید در میان خطرات و ریسک‌های موجود، بهترین تصمیم را بگیرید.

لبخند واقعی بزنید

گاهی ممکن است برای رضایت دیگران یا پنهان کردن ناراحتی خود لبخند بزنید. این کار باعث می شود اعتبارتان خدشه دار شود و فردی نامطمئن جلوه کنید. اگر در زندگی خود در جایگاه درستی قرار گیرید، حتماً لبخندی واقعی و رضایت بخش روی لبانتان جاری خواهد شد.

انسان‌های موفق در بیشتر اوقات لبخند می زنند، زیرا به این باور رسیده‌اند برای دست یابی به سعادت و کامیابی باید از منفی بافی و نگرانی‌ها گذر کنند. هر چقدر در زندگی‌تان بیشتر لبخند بزنید، بیشتر می توانید تأثیر انرژی‌های منفی را در مغزتان خنثی کنید. مغز انسان تمایل بیشتری به سمت افکار و انرژی‌های منفی دارد. پس با لبخند زدن نباید اجازه‌ی ورود ناامیدی و ناراحتی‌ها را به آن بدهید. پس هر چقدر بیشتر لبخند بزنید، الگوهای مثبت اندیشی در ذهنتان پررنگ‌تر خواهد شد. با لبخند زدن، خود را فردی با اعتماد به نفس بالا نشان می‌دهید و موفقیت بیشتری در انتظارتان خواهد بود.

به ارزش سکوت پی ببرید

وقتی ارزش‌های واقعی خود را بشناسید، صبر بیشتری برای دست یابی به موفقیت خواهید داشت. پس هیچ وقت قدرت سکوت را دست کم نگیرید. اگر بدانید سکوت در بعضی مواقع چقدر سودمند است، همیشه فضای امن و آرامی برای خود فراهم خواهید کرد.

سکوت به موقع به شما امکان می دهد شنونده‌ای مؤثر باشید. بیشتر افراد تمایل دارند دیگران حرف‌هایشان را بشنوند، پس به آن‌ها توجه نشان داده و موقعیتشان را درک کنید. وقتی به این میل در دیگران پاسخ دهید، قطعاً به سمت شما جذب خواهند شد.

برای به دست آوردن اعتبار باید شنونده‌ی خوبی باشید. پس قبل از پاسخ دادن به حرف‌های آن‌ها، با دقت گوش دهید.

تحمل برای گوش دادن به حرف‌های دیگران، به شما کمک می کند تا به عمق حرف‌های آن‌ها پی ببرید و با ذهنی باز اظهارنظر کنید. اگر خوب گوش دهید و بعد نظرتان را اعلام کنید، معتبرتر به نظر خواهید رسید.

مسئولیت پذیر باشید

اگر می‌خواهید به عنوان فردی معتبر به نظر برسید، هیچ وقت مسئولیت کارهای خود را به گردن دیگران نیندازید. باید در درون خود منبعی از اعتماد به نفس بسازید و به کمک آن، تصمیمات هوشمندانه‌ای داشته باشید. بدین ترتیب اعتماد به نفستان بالا می رود و بیشتر به دنبال رهبری و مدیریت خواهید رفت. علاوه بر آن، توانایی بیشتری برای مواجهه و رویارویی با مشکلات خواهید داشت. باید کودکی خود را رها کنید و همانند فردی بالغ عمل کنید. برای رسیدن به بلوغ، مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید.

هیچ کسی را مسئولیت شکست و ناکامی‌های خود ندانید. از شکست‌های خود درس بگیرید و موانع را پلی بدانید برای صعود به قله‌های موفقیت.

چاپلوس نباشید

برای این که فردی معتبر باشید، نیاز نیست مدام از دیگران تعریف کنید؛ زیرا با این کار تنها اعتبار خود را از دست می دهید. در ارتباط با اطرافیان، حتی مدیران بالا رده خود، صراحت و صداقت نشان دهید.

وقتی چاپلوسی می کنید، نه تنها طرف مقابل متوجه دروغ‌های شما می شود، بلکه فکر می کند این کار را برای پیشبرد هدف خود انجام می دهید.

همیشه در برخورد با دیگران، واکنش‌های واقعی داشته باشید تا اعتبارتان در نظر آن‌ها بیشتر شود.

خودتان را دوست بدارید

رابطه با خودتان، پایدارترین رابطه‌ای است که در زندگی تجربه می کنید. خوشحالی و رضایت از درونتان نشاءت می گیرد و سبب ایجاد اعتبار می شود. خیلی از افراد تصور می کنند اگر موفق شوند، خوشحالی و رضایت واقعی را تجربه می کنند، اما این طرز فکر اشتباه است.

این تفکر در جهت عکس معنا می یابد. برای موفقیت باید شادی و انرژی را وارد زندگی‌تان کنید. برای شاد بودن نیاز است کمی به خودتان رسیدگی کنید: خوب بخوابید، غذای سالم بخورید، مراقب احساسات و افکارتان باشید و احساسات و افکار خود را به سمت چیزهای مثبت هدایت کنید.

افراد معتبر دقیقا همان کسی هستند که ادعا می کنند. هیچ نقابی به صورت ندارند و خود واقعی‌شان‌اند. آن‌ها از نظر عاطفی به ثبات رسیده‌اند و این ثبات را به صورت خردمندی در رفتار خود نشان می دهند.

اشتباهات خود را بپذیرید

تمام انسان‌ها ممکن است مرتکب خطا و اشتباه شوند. باید قبول کنید گاهی دچار اشتباه می شوید و ضعف‌هایی دارید که نیاز نیست پنهانشان کنید. پس هیچ وقت فکر نکنید همه چیز را می دانید.

وقتی نیاز است، از کمک دیگران بهره ببرید. متواضع باشید و در جاهایی که ضعف دارید، کمک بخواهید. باید قبول کنید همیشه در مواجهه با مشکلات و چالش‌ها به قدرت می رسید و شانس بیشتری برای دست یابی به موفقیت خواهید داشت.

خودتان را خوب بشناسید

باید دقیقا بدانید چه کسی هستید و چه خواسته‌هایی از زندگی دارید. برای این که فردی معتبر باشید، باید خودتان را خوب بشناسید. شکست بخورید و دوباره از جا بلند شوید. شکست‌ها و پستی‌ها و بلندی‌های زندگی شما را با تجربه، معتبر و قابل اطمینان می کند.

برای پیشرفت شخصی به خودتان اعتماد کنید و با اطمینان و بدون ترس گام بردارید. گاهی انعطاف پذیر باشید؛ در این صورت به خودتان اعتماد بیشتری پیدا می کنید. اگر شکست بخورید و دوباره با اراده از جا بلند شوید و به موفقیت برسید، در نظر دیگران فردی معتبر جلوه خواهید کرد. در این صورت، همه شما را فردی می دانند که قدرت مدیریت شرایط دشوار را دارد.

زود قضاوت نکنید

با اطلاعات کمی که درباره دیگران دارید، دست به قضاوت نزنید. حسادت را کنار بگذارید. حسادت و قضاوت بیجا از نشانه‌های ضعف و نبود اعتماد به نفس در شماست. وقتی نمی دانید دیگران چه شرایطی را پشت سر گذاشته‌اند و اطلاعات کافی ندارید، سراغ قضاوت کردن نروید.

در این شرایط قضاوت شما نشانه‌ی ضعفتان است. اگر ارزش‌های واقعی خود را بدانید، هیچ وقت به سراغ قضاوت کردن نمی روید. گاهی لازم است به جای بی‌احترامی و قضاوت‌های بیجا، سکوت کنیم. قطعاً شما هم در زندگی تجربه‌های تلخ و شیرین زیادی داشته‌اید. پس لازم است دیگران را درک کنید و قضاوت را کنار بگذارید. پیش از قضاوت خوب فکر کنید و ناآگاهانه و با بی‌خردی درباره دیگران حرف نزنید.

پذیرای شکست باشید

هیچ وقت از شکست نترسید. اگر ریسک کنید، گاهی به شکست می رسید و گاهی به موفقیت، اما اگر دست روی دست بگذارید و اقدامی نکنید، هیچ چیز نصیبتان نخواهد شد.

افراد معتبر انگیزه‌ی بالایی دارند و هر شکست را مقدمه‌ای برای موفقیت می دانند. وقتی شکست می خورید، چند گام به عقب بردارید و ببینید دلیل آن چه بوده و دوباره شروع کنید. از تجربیات گذشته‌تان هم استفاده کنید. شکست‌ها راهنمای خوبی برای قرارگیری در مسیر آتی شما هستند.

برای این که فردی معتبر به نظر برسید، باید قوی باشید. خود را خوب بشناسید و باانرژی به دنبال فتح قله‌های موفقیت باشید. افراد معتبر با شناخت و اعتماد به خود، آرامش را وارد زندگی‌شان می کنند.

در زندگی خود شکست‌ها را بپذیرید، از آن‌ها عبرت بگیرید و با قدرت و اعتماد به نفس به سمت خواسته‌ها و آرمان‌هایتان گام بردارید. باید باور کنید بهترین هستید. هیچ دلیل محکمی برای نقض این باور وجود ندارد.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-19 13:19:08
دسته بندی ها