زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟

26 خرداد 1399 - 6:00
اعتماد به نفس - زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟
زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟
امتیاز مطلب: 92%

امروزه زنان در جامعه حضور پررنگی دارند. آن‌ها باید در قرار ملاقات‌ها، فضای کسب و کار و موقعیت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس بالایی از خود نشان دهند. زبان بدن ابزار مناسبی برای نشان دادن قدرت و اختیار است. زنان در استفاده از زبان بدن باید برخی موارد را در نظر بگیرند. در ادامه با زبان بدن زنان با اعتماد به نفس بالا آشنا شوید. با یوکن همراه باشید.
از این اشتباهات زبان بدن بپرهیزید:

سرتان را خیلی تکان ندهید

یکی از اشتباهات زبان بدن زنان تکان دادن بیش از اندازه‌ی سر است که در مکالمات به منظور تائید طرف مقابل و توجه به او استفاده می شود. شاید فردی که در مقابل شما ننشسته، شما را شبیه عروسک‌های سرجنبانک بداند. البته در بیشتر مواقع باید سرتان را تکان دهید زیرا نبود آن ممکن است به نشانه‌ی بی‌توجهی به طرف مقابل باشد. علاوه بر آن، تائید با سر نشانه‌ی دوستی و نزدیکی است اما این پیام را القا می کند که می توان شما را به سادگی قانع کرد. نباید تکان دادن سر به نشانه‌ی تائید به عادت تبدیل شود، بلکه وقتی واقعاً با کسی موافق هستید با تکان دادن سر آن را نشان دهید.

لبخندتان مصنوعی نباشد

خیلی از دختران در سن نوجوانی سعی می کنند برای این که مقبول و موردپسند واقع شوند، لبخند بزنند و سر تکان دهند؛ اما لبخند ساختگی نشانه‌ی ضعف شماست و در برخی مواقع دورویی تلقی می شود. پس به جای لبخند مصنوعی و نازیبا، دندان‌های خود را تنها وقتی چیزی خوشایندتان است، نشان دهید. در این صورت لبخندتان زیبایی بیشتری داشته و به دل می نشیند.

از بالای عینک به کسی نگاه نکنید

شاید در اطراف خود با کسانی مواجه شده باشید که از بالای عینک به دیگران نگاه می کنند. با این کار دیگران را کوچک شمرده و پیام خودبرتربینی را انتقال می دهید. پس وقتی عینک می زنید، این طور به دیگران خیره نشوید زیرا شما را افاده‌ای و مغرور نشان می دهد.

با لباس‌ها و زیورآلات خود بازی نکنید

معمولاً زنان وقتی عصبی هستند با موها، لباس‌ها یا زیورآلاتشان ور می روند. این کار اعتماد به نفس پایین آن‌ها را نشان می دهد. شاید بازی با موها در موقعیت‌های غیررسمی کار بدی نباشد اما در قرارهای رسمی و جلسات کاری از این کار اجتناب کنید زیرا شما را فردی غیرحرفه‌ای نشان می دهد.

به حالت دستتان توجه کنید

زنان معمولاً دوست دارند در حالی که کج ایستاده و دستی به کمر زده‌اند، مچ دست دیگر را شُل رها کنند، طوری که انگار مچشان هیچ مفصلی ندارد. این حالت نشانه‌ی سلطه پذیری شماست. زنان به طور ناخودآگاه در بین افرادی که تمایلی به صحبت با آن‌ها ندارند، این حالت را به خود می گیرند. اگر می خواهید قدرتتان را به دیگران نشان دهید، مچ دستتان را با حالتی شُل و وارفته نگیرید.

به کسی اشاره نکنید

باید مراقب باشید به کسی اشاره نکنید و انگشتتان بی‌هدف بالا نرود. با این کار خود را زنی غرغرو نشان می دهید. بهتر است دستانتان با کف گشوده یا اُکی غواصی (کف دستتان را باز کنید و نوک انگشتان اشاره و شصت را روی هم قرار دهید) باشد؛ این حرکت از اشارات مثبت است و شما را فردی با اعتماد به نفس و صمیمی جلوه می دهد.
این زبان بدن را از خود نشان دهید:

پاهایتان را در راستای طرف مقابل قرار دهید

نحوه‌ی قرار دادن پاها رابطه‌ی مستقیمی با خواسته و تمایل شما دارد. اشاره‌ی مستقیم پاها به طرف مقابل به معنای علاقه‌ی واقعی شما برای برقراری ارتباط است. اگر پاها به سمت در خروجی باشد، یعنی فرد بیشتر تمایل به ترک موقعیت دارد تا صحبت با شما. در هنگام صحبت با افراد معتبر و موفق طوری بایستید یا بنشینید که پاهایتان مستقیماً به فرد مقابل اشاره کند، زیرا این حرکت نشانه‌ی علاقه و احترام شماست.

قلمرو خود را مشخص کنید

اگر می‌خواهید فردی قاطع به نظر برسید، پاهایتان را کمی با فاصله قرار دهید. زنان این حرکت را که به معنای "مشخص کردن قلمرو" است به طور ناخودآگاه در مقابل مردان برای نشان دادن اعتماد به نفس به کار می‌گیرند. زنان وقتی دستپاچه و عصبی هستند تمایل دارند جای کمتری اشغال کنند، مثلاً ممکن است پاهایشان را روی هم بیاندازند، دست‌ها را روی مبل بگذارند یا روی سینه گره بزنند، این حرکات نشانه‌ی ضعف آن‌هاست. همیشه سعی کنید محکم و قدرتمند جلوه کنید. با اعتماد به نفس وارد جمع شوید، پاهایتان را پس نکشید، دست به سینه نباشید و شانه‌هایتان را جمع نکنید.

وسایل اضافه را حمل نکنید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیش از یک قلم همراه خود به این طرف و آن طرف می برند، بی‌نظم و فراموش‌کار نشان داده می شوند. پس قبل از ورود به جلسه یا هر جمعی تنها لوازم ضروری را در کیف دستی‌تان بگذارید و کت و دیگر لوازم اضافه را در جایی بگذارید تا مجبور نشوید مدام با خود جا به جا کنید.

با دستتان پیکان بسازید

دست‌ها را مقابل هم و نوک انگشتان را روی هم قرار دهید. این اعتماد به نفس و اطمینان خاطر شما را نشان می دهد. با این حرکت اعتماد به نفس خود را قبل از ملاقات یا در حین جلسه به رخ دیگران بکشید.
چند توصیه‌ی مفید:
-    پا روی پا انداختن و دست به سینه نشستن، شما را در وضعیتی تدافعی به نمایش می کشد. شاید برای خیلی‌ها جذاب به نظر نرسید. گاهی ممکن است دیگران این طور برداشت کنند که رازی برای پنهان کردن دارید یا تمایل چندانی برای برقراری رابطه ندارید. پس در هنگام صحبت با دیگران به حالت بدنتان توجه کنید.
-    هیچ وقت در طول صحبت یا در حین جلسه به طرف مقابل نچسبید. در موقعیت مناسب با جلو بردن سر و شانه کمی به او نزدیک شوید؛ به طوری که طرف مقابل متوجه حرکتتان شود. راست نشستن و ایستادن نشانه‌ی اعتماد به نفس شماست. پس در موقعیت‌های رسمی از خمیده بودن خودداری کنید و تنها وقتی می‌خواهید روی چیزی تأکید کنید کمی سرتان را به اطراف متمایل کنید.
-    برقراری ارتباط چشمی از مهم‌ترین نشانه‌های زبان بدن است. باید بدانید چه زمانی ارتباط چشمی برقرار کنید و چه زمانی این کار را انجام ندهید. البته ارتباط چشمی به معنای خیره شدن به طرف مقابل نیست، بلکه گاهی خیلی طبیعی به چشمانش نگاه کنید.
-    در جلسات گروهی به تمام افراد حاضر در آن جلسه به یک اندازه توجه کنید. نباید این طور به نظر برسد که به برخی توجه بیشتری دارید و به برخی دیگر بی توجه اید.
-    اگر در هنگام نشستن یا ایستادن کمی با طرف مقابل فاصله بگیرید، پیام نامناسبی به او نمی دهید. بلکه این رفتار نشان می دهد می خواهید حریم شخصی‌تان حفظ شود یا این که نسبت به خودتان احساس خوبی دارید.
-    لبخند با خنده متفاوت است. لبخند نشانه‌ای ملایم است؛ اما خنده محکم‌تر و بلندتر است. پس با توجه به موقعیت تصمیم بگیرید لبخند بهتر است یا خنده.
-    هیچ وقت سرتان را خیلی پایین نیندازید، زیرا این کار می تواند نشانه‌ی بی‌احترامی یا عدم اعتماد به نفس شما باشد.
-    در زمان صحبت با دیگران شانه‌هایتان را شل کنید. آرام باشید و خود را رها کنید.
-    خیلی تند صحبت نکنید. همیشه باید به آرامی و با صدای مناسب حرف بزنید.

 

منبع: scienceofpeoplemakeupandbeauty

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-14 15:15:38
  • نظرات
تصویر آواتار hadis
   hadis

کی به نمایش می گذارید؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار hadis
   hadis

ببخشید اسم نویسنده این مطلب چیه؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

این مطلب از 2 منبع انگلیسی برداشت شده که لینک منابع آخر مطلب ذکر شده. میتونید به این دو مطلب مراجعه کنید. در صورت نیاز پاسخگوی سوالات شما هستیم


تصویر آواتار hadis
   hadis

عالی و بی نظیر مرسی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Sara
   Sara

فوق العاده بود👌🏻

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام خیلی خوب بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ابوالفضل کاظمی
   ابوالفضل کاظمی

سلام متن بسیارخوب و مفیدی بود استفاده کرده ممنونم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ابوالفضل کاظمی
   ابوالفضل کاظمی

بهترین زبان صحبت کردن زبان اسلامی است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار شقایق
شقایق

:|

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها