8 مزیت بازاریابی ویدئویی در مسیر موفقیت کسب و کار شما

5 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - 8 مزیت بازاریابی ویدئویی در مسیر موفقیت کسب و کار شما
8 مزیت بازاریابی ویدئویی در مسیر موفقیت کسب و کار شما
امتیاز مطلب: 93%

امروزه استفاده از بازاریابی ویدئویی رواج زیادی پیدا کرده است. بنا بر آمارهای منتشر شده، 63 درصد کسب و کار ها از بازاریابی ویدئویی استفاده کرده‌اند. از این رقم، 82 درصد به این باور رسیده‌اند که بازاریابی ویدئویی بخش مهمی از راهبرد کسب و کار است. با یوکن همراه باشید.

ویدئو رشد زیادی دارد و زودتر از آنچه تصور می‌کنیم به افق‌های جدید دست خواهد یافت. به همین دلیل 83 درصد کسب و کارها عقیده دارند بازاریابی ویدئویی بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد. بدون شک بازاریابی ویدئویی از جدیدترین ابزارهایی است که می‌توانید به جعبه ابزار بازاریابی خود بیفزایید؛ اما شاید دچار تردید شود که آیا واقعا ارزش دارد هزینه‌ی زیادی را به ساخت ویدئو برای تبلیغ کسب و کار خود اختصاص دهم؟ آیا برای استفاده از محتوای ویدئویی در بازاریابی به منابع کافی دسترسی دارم؟

پاسخ این سؤال بسیار روشن است؛ بله ارزش دارد. در حال حاضر کسب و کارهای زیادی از بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنند، چرا که ویدئو از انعطاف‌پذیرترین و سودمندترین ابزارهای بازاریابی است.

در ادامه‌ی مقاله، به چند مزیت بازاریابی ویدئویی اشاره می‌کنیم:

1. سبب افزایش فروش و مبادلات شود

باید مطمئن باشید ویدئو باعث درآمدزایی می شود. اضافه کردن یک محتوای ویدئویی به صفحه‌ی ورود وب سایتتان می‌تواند تبدیل‌ها را تا 80 درصد افزایش دهد و حتما هم نتیجه بخش خواهد بود.

ویدئو می‌تواند منجر به فروش شود. تحقیقات نشان می دهد 74 درصد افرادی که به تماشای ویدئوی توضیحاتی درباره ارائه‌ی محصول می‌نشینند، بعد از اتمام ویدئو محصول موردنظر را خریده‌اند. پس از همین حالا به فکر تولید ویدئو باشید تا فروش خود را تقویت کنید.

بازاریابی ویدیویی - کسب و کار موفق

اگر به مزایای ویدئو فکر کنید، از تأثیرگذاری آن متعجب خواهید شد. عقل انسان‌ها به چشمان اوست و بیشتر اطلاعاتی که به مغزمان می‌رسد، از راه حس بینایی است. شاید تاکنون توانسته باشید مشتریان خود را با تصاویر ثابت جذب کنید، حالا اگر این تصاویر جان بگیرند و حرکت کنند چه می‌شود؟

2. ویدئو، بازگشت سرمایه‌ی خوبی دارد

بیش از 83 درصد کسب و کارهایی که از بازاریابی ویدئویی استفاده کردند، بازگشت سرمایه خوبی داشته‌اند. پس این آمار انگیزه‌ی خوبی است تا به بازاریابی ویدئویی روی آورید. البته تولید ویدئو ساده یا ارزان نیست، اما بازگشت سرمایه‌ی خوبی دارد. امروزه ابزارهای ویرایش آنلاین ویدئو، هر روز در حال بهبود است، به طوری که می‌توانید با گوشی هوشمند خود هم فیلم بگیرید.

لازم به ذکر است، نیاز نیست ویدئوها خیلی بی‌نقص باشند، بلکه محتوا بسیار مهم‌تر است. به تازگی تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد کاربران از ویدئوهایی که درباره محصول یا خدمات توضیحات کامل نمی‌دهند رضایت ندارند. آن‌ها صحبتی از کیفیت پایین یا طراحی ناقص این ویدئوها نکرده‌اند. پس ویدئو در هر صورت قابل استفاده است و در رونق کسب و کار شما مؤثر خواهد بود.

3. حس اعتماد به وجود می‌آورد

اعتماد بر اساس تبدیل و فروش‌هاست؛ اما ایجاد اعتماد باید یک هدف باشد. بازاریابی محتوایی بر پایه اعتماد و ایجاد روابط طولانی مدت است. برای مدتی از فکر فروش بیرون بیایید و تنها به مردم اطلاعات سودمند بدهید و ببینید آن‌ها مشتری‌تان خواهند شد یا نه؟

مارک شافر، مدیرعامل راه حل‌های بازاریابی شافر می گوید:

دوره‌ی جدید، نیازمند تمرکز بر برانگیختن احساسات است نه تنها محتوا؛ مبتنی بر اعتماد است نه ترافیک؛ مبتنی بر نخبگانی است که در بین مخاطبانتان هستند و از محتوایتان حمایت و آن را پخش می‌کنند.

محتوای ویدئویی احساسات ما را بر می‌انگیزد. با این که حرف ما درباره حضور نخبگان در بین مخاطبان است، باید بدانید افراد فعال در یوتوب، به بهترین گزینه برای تبلیغ برند شما در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند. پس اگر برای استفاده از بازاریابی محتوایی عزم راسخ دارید بازاریابی ویدئویی را هم جدی بگیرید.

ایجاد حس اعتماد - بازاریابی ویدیویی

ویدئوهای تبلیغاتی باعث می شود اعتماد بیشتری به آن کسب و کار پیدا کنید. برخی مشتریان هنوز نسبت به خرید محصولات و خدمات از اینترنت مطمئن نیستند؛ اما بازاریابی ویدئویی محصولات را در قالب یک مکالمه تأثیرگذار به مخاطب ارائه می دهد. اکنون خیلی از مشتریان ادعا کرده‌اند از طریق ویدئو اعتمادشان جلب شده و خرید انجام داده‌اند.

4. سایت گوگل از ویدئوها پشتیبانی می‌کند

درج ویدئو در وب سایت به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان را برای مدت زمان بیشتری مشغول کنید. وقتی افراد بیشتری به وب سایتتان سر بزنند، اعتماد بیشتری ایجاد می شود و موتورهای جست و جو متوجه می شوند وب سایت شما محتوای خوب و ارزشمندی دارد. در واقع، اگر در وب سایت خود محتوای ویدئویی قرار دهید تا 53 برابر شانس بیشتری برای حضور در صفحه‌ی اول جستجوی گوگل خواهید داشت. در حال حاضر گوگل مالک یوتیوب هست، پس درج ویدئو تأثیر قابل توجهی در رتبه‌ی وب سایت شما در گوگل دارد.

توصیه می کنیم به سئوی ویدئوهای روی یوتیوب هم توجه کنید. بهترین عناوین و توضیحات را برایشان بنویسید. در پایین هر ویدئو لینکی به وب سایت، محصولات و خدماتتان بدهید. به مشتریان بالقوه امکان دهید اولین قدم را به سوی شما بردارند و به دنیای ویدئوهای تعاملی وارد شوند تا تمایلشان نسبت به خرید بیشتر شود.

5. کاربران گوشی‌های هوشمند به ویدئوها علاقه‌مندند

همیشه موبایل و ویدئو در کنار هم هستند. 90 درصد افراد درون موبایل خود ویدئو تماشا می کنند. در حال حاضر، نرخ بازدید ویدئو از طریق موبایل بیش از 233 درصد افزایش یافته است. یوتیوب اعلام کرده تماشای ویدئوها از طریق موبایل هر ساله با افزایش 100 درصدی همراه است. به دلیل این که هر روز بر تعداد کاربران گوشی‌های موبایل اضافه می‌شود و آن‌ها تمایل دارند در هر جایی ویدئو تماشا کنند، مخاطبان ویدئوهای شما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

کاربران مجازی - بازاریابی ویدیویی

جالب است بدانید، گوگل اعلام کرده تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند دو برابر بیشتر از تماشاکنندگان تلویزیون و 1.4 برابر بیشتر از کاربران کامپیوتر با برندهایی که محتوای ویدئویی در تبلیغات خود نمایش می‌دهند، ارتباط برقرار می کنند. پس برندها باید توجه ویژه‌ای به تجربه‌ی شخصی کاربران درباره‌ی گوشی هوشمندشان داشته باشند. پس بهتر است در وب‌سایت خود بهترین محتوای ویدئویی را ارائه دهید.

6. ویدئو هر چیزی را توضیح می‌دهد

اگر می خواهید محصول یا خدمت جدیدی را توسعه دهید، ویدئو بسازید و طریقه‌ی کار محصول یا خدماتتان را توضیح دهید. 98 درصد کاربران اعلام کردند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک محصول یا خدمت یک ویدئوی آموزشی و توضیح دهنده تماشا کرده اند. به همین خاطر، 45 درصد سازمان‌هایی که از بازاریابی ویدئویی استفاده کردند در صحفه ی اول وب سایت خود یک ویدئوی توضیح دهنده دارند. از این تعداد،83 درصد گفتند ویدئوی آموزشی که در صفحه‌ی اول وب سایت خود قرار داده‌اند، کاملاً مفید بوده است.

اگر می خواهید محتوای پیچیده‌ای را توضیح دهید، انیمیشن بسازید. انیمیشن به مفاهیم جان تازه‌ای می دهد، کاری که از عهده‌ی متن و ویدئوی زنده هم بر نمی آید. پس انیمیشن‌های جذاب بسازید، نه فقط دو لب که تکان می خورد و باعث جذب مخاطب نخواهد شد.

7. بی‌حوصله‌ترین مشتریان هم با ویدئو ارتباط خوبی برقرار می‌کنند

ویدئو بهترین ابزار برای یادگیری است. طریقه استفاده از آن بسیار آسان است. در بین دل مشغولی‌های روزانه، کسی وقت ندارد متن‌های بلند محصولات را بخواند. مشتری مدرن دوست دارد محصول را در عمل مشاهده کند. این همان چیزی است که باعث موفقیت بازاریابی ویدئویی می شود.

مشتریان بی حوصله - بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدئویی شما را در معرض نمایش طیف گسترده‌ای از مخاطبین، حتی تنبل‌ترین آن‌ها قرار می دهد. البته یادتان باشد باید هم حس بینایی و هم حس شنوایی مشتری بالقوه را درگیر کنید. با این کار به مزیت رقابتی دست می یابید که باعث موفقیتتان می شود.

8. ویدئو در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود

شبکه‌های اجتماعی کاربران را به سمت محتوای ویدئویی ترغیب می کنند. در حال حاضر، فیس بوک 3600 ویدئو، ویدئوی زنده و Lifstage (اپلیکیشن ویدئویی مخصوص نوجوانان) راه اندازی کرده است. در اینستاگرام می توانید استوری های ویدئویی 60 ثانیه‌ای بسازید.

البته بازاریابان ویدئویی در حوزه شبکه‌های اجتماعی باید بدانند افراد احساسات را به اشتراک می گذارند نه حقایق را. در 76 درصد موارد ویدئوهایی به اشتراک گذاشته می شود که سرگرم کننده و جالب باشد. پس برای محصول و خدمات خود ویدئوهای سرگرم کننده بسازید تا طیف وسیعی را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کنید. احساسات بازگشت سرمایه ندارد اما اشتراک گذاری اجتماعی می تواند ترافیک سایتتان را بالا ببرد و از این طریق بازگشت سرمایه هم خواهید داشت.

نکات مهم درباره بازاریابی ویدئویی

تبلیغات ویدئویی غوغا به پا می‌کند

نرخ کلیک تبلیغات ویدئویی 1.84 درصد است که بالاترین نرخ کلیک در بین تبلیغات دیجیتالی به حساب می‌آید. نرخ اتمام یک ویدئوی تبلیغاتی 15 ثانیه‌ای روی یوتیوب، 92 درصد است.

تبلیغات ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند. فیس بوک به همراه نلسوم ارزش تبلیغات ویدئویی را روی وب سایتشان تحلیل کردند، نتیجه نشان داد 74 درصد یادآوری تبلیغات را می توان در طول 10 ثانیه‌ی اول ویدئو کسب کرد. پس به جای تبلیغات بنری به سراغ تبلیغات ویدئویی بروید.

ویدئو قابلیت کمپین‌های تبلیغات ایمیلی را چند برابر می‌کند

ویدئوهای ساخته شده را در کمپین‌های تبلیغات ایمیلی خود درج کنید. ایمیل معرفی که شامل ویدئوست، با نرخ کلیک 96 درصدی همراه است. بدین ترتیب می توانید خود را از رقبا متمایز کرده و مشتریان بیشتری به دست آورید.

در پایان...

امروزه تبلیغات ویدئویی طرفداران زیادی دارد و به دلیل پیشرفت فناوری و سهولت در ارسال به تمام نقاط دنیا، هر روز مقرون به صرفه‌تر می‌شود. برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی به خلاقیت و قدرت درک مشتری نیاز دارید. بدین ترتیب می توانید تبلیغات مؤثر و کم هزینه بسازید. ویدئوهای شما در کمترین زمان ممکن در اینترنت نفوذ می‌کند و مخاطبان زیادی به دست می‌آورند.

راز ویدئو مارکتینگ این است که تنها افراد خلاق، موفق می‌شوند.

منبع: dreamgrow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-24 00:47:08
دسته بندی ها