تیم کوک سایه استیو جابز در اپل

12 دی 1396 - 2:10
بیوگرافی -  تیم کوک سایه استیو جابز در اپل
تیم کوک سایه استیو جابز در اپل
امتیاز مطلب: 95%

بیوگرافی تیم کوک را با این مقدمه شروع میکنیم؛ مدیرعامل اپل پس از استیو جابز، او را نوعی استاد و معلم برای خود می داند. تیم کوک اذعان می دارد که چیزهای فراوانی از استیو یادگرفته که در ادامه مسیر بسیار به او کمک خواهد کرد.

از زندگی شخصی این فرد سرشناس اطلاعات زیادی در دست نیست. این بدین علت است که او حریم خصوصی اش را حفظ کرده و از دید رسانه ها دور نگه داشته است. اصحاب رسانه حدس می زنند گرایشات جنسی متفاوت تیم موجب این انزوا از رسانه شده است اما تیم می گوید من هیچگاه گرایش های جنسی ام را انکار نکرده ام، در عین این که تایید هم نکرده ام. اما به خاطر تفاوت گرایش جنسی خدا را شکر می کنم.

استیو جابز هنگامی که از بیماری خود اطلاع پیدا کرد، با اصرار زیاد  کوک را جذب کمپانی اپل کرد. کوک در آن زمان به تازگی به عنوان نایب رئیس کمپانی کامپک شده بود. بسیاری از این کار تیم و تغییر شغل او ایراد گرفتند، اما تیم پس از مصاحبه شغلی با استیو جابز برای این انتقال به خودش هیچ شکی راه نداد. حضور او در اپل همراه با رشد روز افزون و خیر و برکت برای این کمپانی بود. اپل با کمک او آی پد، آی مک، آی پاد و آی فون را توسعه داد. یکسال پس از حضور او اپل رشد مالی یک میلیارد دلاری را نسبت به درآمد سال قبل خودش شاهد بود. در سال 2014، اپل با پرداخت 3 میلیارد دلار دو کمپانی Beats Music و Beats Electronics را خریداری کرد و به خود افزود. کوک معتقد بود اپل به این دو کمپانی نیاز دارد و محصولات خود را با آنها تکمیل می کند. معرفی دست بند سلامتی اپل در سال 2015 و همچین سری های آیفون از سری 6 به بعد هم از دستآوردهای کوک در اپل بوده است.

کوک از سال 2011 و پس از استعفای جابز به دلیل بیماری، مدیرعامل اجرایی اپل شد. رسانه ها به این معتقد هستند که استیو پس از وخامت بیماری اش، او را برای جانشینی در اپل مناسب دیده و با اصرار به استخدام کمپانی در آورده است. شواهد نشان می دهد که این حدس و گمانها بی مورد هم نیست، چون کوک تنها سه سال بعد از حضور در اپل جانشین استیو جابز اسطوره ای شد.

تیم پیش از اپل هم کارنامه ای درخشانی داشت. او که دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه دوک و مهندسی صنایع از دانشگاه آوبرن است، از 1982 وارد آی بی ام شد و دوازده سال تمام را در آنجا گذراند. سپس به اینتلجنت الکترونیکس رفته و به عنوان مدیر ارشد عملیاتی 4 سال را هم در آنجا گذراند. سپس در سال 1998 به عنوان مدیر جذب کامپک شد، اما همان سال به دعوت و اصرار جابز به کمپانی اپل رفت. اولین سمت او در اپل مدیر عملیات روزانه به عنوان نایب رئیس بود تا سال 2011 که به عنوان جانشین جابز در اپل انتخاب شد. یکسال بعد یک میلیون سهام اپل به او اهداء شد تا بدل به یکی از مدیران جهان با بالاترین دستمزد باشد. مجموع دریافتی کوک در سال 2015 نوزده میلیون و پنجاه هزار دلار بوده است و کل دارایی اش حدود 785 میلیون دلار تخمین زده شده است.

کوک اما لقب یکی از محبوب ترین مدیران دنیا را هم یدک می کشد. او در سال 2012 با کسب 97% امتیاز به عنوان محبوب ترین مدیر جهان لقب گرفت.

این پسر آلابامایی در سال 1960 متولد شد. پدر او یک کارگاه کشتی سازی داشت و مادرش خانه دار بود. تیم همراه با دو برادر خود تحصیلات اولیه خود را در شهر کوچک روبرتسدیل از آلاباما گذراند و سپس  مدرک لیسانس خود را از دانشگاه اویون و مدرک MBA را از دانشکده تجارت فوکه دانشگاه دوک دریافت کرد. این فرد موفق، با مشارکت در فعالیت های خیریه سعی دارد سهم خود از خوشبختی در دنیا را پرداخت کند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-02-13 11:39:39
دسته بندی ها