10 اشتباه رایج در مسیر دست‌یابی به درآمد یک میلیون دلاری

31 اردیبهشت 1399 - 6:00
کار آفرینی - 10 اشتباه رایج در مسیر دست‌یابی به درآمد یک میلیون دلاری
10 اشتباه رایج در مسیر دست‌یابی به درآمد یک میلیون دلاری
امتیاز مطلب: 97%

صاحبان کسب و کارهای نوپا، در مسیر دست یابی به درآمد های میلیون دلاری راه پر فرازو نشیبی در پی دارند که گاهی اشتباهات رایجی که اغلب با آن دست به گریبان هستند، آنها را از مسیر رسیدن به هدف دور می کند. باید بدانید که تبدیل شدن به یک میلیونر، دور از ذهن نیست. بسیاری از افراد به این هدف دست یافته اند، پس شدنی است!

بررسی سرگذشت افراد موفق، نشان می دهد که با پشتکار، صبر و تمرکز، رسیدن به درآمد های میلیون دلاری دست یافتنی است. سخت ترین بخش مسیر دست یابی به درآمد میلیونی، رسیدن به اولین درآمد 1 میلیون دلاری است. پس از آن، همه ی اتفاقات لازم سر جای خود رخ خواهد داد و شما در مسیر درست پیش خواهید رفت.

به نظر می رسد که بسیاری از افراد این قدرت را دارند که درآمدهای میلیونی داشته باشند، ولی متاسفانه با ذهنیت غلط و منفی، خود را از هدف دور می کنند. در ادامه قصد داریم 10 اشتباه رایجی که معمولا بیشتر افراد در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری انجام می دهند را با هم بررسی کنیم و با شناخت این اشتباهات، برای سریع تر رسیدن به هدف، از انجام آنها اجتناب کنیم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. درست فکر نکردن

اولین اشتباه رایج در در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری درست فکر نکردن است.

ناپلئون هیل در کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید" (Think and Grow Rich) می گوید، افراد ثروتمند نسب به میانگین افراد دیگر جامعه، به گونه ی متفاوتی فکر می کنند. پس از مصاحبه با 1200 نفر از ثروتمندترین افراد جهان، او متوجه شده است که:

  • افراد ثروتمند بر این باورند که فقر ریشه ی همه رفتار شرارت آمیز و خبیث است.
  • آنها معتقدند که نوعی از خودخواهی، می تواند یک فضیلت باشد.
  • این افراد ذهنیت عملی دارند.
  • در تلاش هستند تا در زمینه های خاصی، دانش کسب کنند.
  • آنها برای آینده ی خود رویا پردازی کرده اند.
  • این افراد علایق خود را دنبال می کنند.
  • از چالش لذت می برند.
  • از پول افراد دیگر استفاده می کنند.
  • آنها بر روی بدست آوردن درآمد تمرکز می کنند، نه صرفه جویی در پول.
  • این افراد می دانند که چه زمانی باید ریسک کنند.

به طور خلاصه باید بگوییم که اگر می خواهید میلیونر شوید، باید تفکر خود را در مورد پول و موفقیت، تغییر دهید.

2. نگرانیِ بیش از حد درباره کامل بودن

دومین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، بیش از حد نگران بودن است.

یکی از مهم ترین درس هایی که افراد میلیونر به آن دست یافته اند، این است که در زندگی هیچ چیزی بی نقص و کامل نیست. هر چه زود تر این موضوع را بپذیرید، زود تر از مشکلات گذر خواهید کرد و سریع تر به پیشرفت مطلوب و قابل قبول خواهید رسید. نباید به امید بی نقص کردن اوضاع، درجا بزنید.

زمانی که کسب و کاری را به راه انداخته اید، هر چه زمان بیشتری را صرف تکمیل محصول یا سرویس خود کنید، رقبای بیشتری وارد بازار خواهند شد، این رقبا مشتریان بالقوه را از چنگ شما در می آورند، در حالی که شما بیشتر زمان خود را صرف بی نقص کردن محصول و یا سرویس خود کرده اید و در دنیای آرمانی خود سیر می کنید. به خاطر داشته باشید که نباید از آزمایش کردن دریغ کنید. به محض اینکه توانستید، وارد بازار شوید و محصول یا  سرویس خود را عرضه کنید. شما می توانید در حال سودآوری نیز روی نقایص آن کار کنید.

خرج-درامد-مخارج-هزینه-شغل-کارافرینی

3. خرج کردن هر آن‌چه که به دست آورده‌اید

سومین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، خرج کردن تمام درآمدهای ایجاد شده است.

معمولا وقتی کمی به درآمد می رسیم خیلی وسوسه می شویم که پول خود را خرج خرید محصولات لوکس و گران قیمت کنیم، به طور مثال فورا به این فکر می کنیم که یک ماشین شیک خریداری کنیم. افردا ثروتمند می دانند که چگونه توقعات خود را در خرید این گونه موارد، کنترل کنند و هرآنچه را که کسب می کنند، صرف خرید نکنند. شاید جالب باشد که بدانید، بسیاری از افراد ثروتمند، در خانه های معمولی زندگی می کنند و ماشین معمولی در اختیار دارند.

4. انتظارات غیرواقعی

چهارمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، داشتن انتظارات غیر واقعی است.

در حالی که قطعا ثروتمند شدن رویای بزرگی است، اما انتظاراتی که در رسیدن به این رویا داریم، باید واقع بینانه تنظیم شوند. ثروتمندان به خوبی می دانند که میلیونر شدن یک شبه امکان پذیر نیست. برای ثروتمند شدن باید سخت تلاش کرد و صبر و شکیبایی داشت تا بتوان به هدف رسید.

مانند دوندگان دوی مارتن که نمی توانند انتظار 26 مایل دویدن را بدون آموزش و تمرین مناسب، داشته باشند، باید بدانید که دست یابی به اهداف بزرگ، پشتکار زیادی می طلبد. با بررسی سرگذشت افرادی که پیشرفت های این چنینی داشته اند، می توانید به خوبی در این مسیر هدایت شوید.

5. کورکورانه پیروی کردن از دیگران

پنجمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، پیرویِ کورکورانه از دیگران است.

اینکه از راه کارهای یک مربی و یا استاد پیروی کنید، خیلی سودمند خواهد بود، زیرا آنها غنی از تجربه هستند که استفاده از این تجربیات، می تواند در راه رسیدن به هدف، برای شما بسیار کمک کننده باشد. اما چیزی که در این میان قابل توجه است، این است که هر آنچه که برای آنها کارآمد بوده، لزوما برای شما نیز کارآمد نخواهد بود. بنابراین روند عملکرد کسب وکار های موفق را قدم به قدم دنبال کرده و سعی کنید راه کارهای آن ها را مطابق با کسب و کار خود، انتخاب کنید.

باید به این درک برسید که انتخاب چه راه کاری برای کسب و کار شما، سود آور خواهد بود و شما را در صنعت تخصصی خودتان، موفق خواهد کرد.

برنامه-برنامه ریزی-نظم-ترتیب-تمرکز

6. نبود یک برنامه‌ی بلندمدت

ششمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری نداشتن برنامه بلند مدت است.

یک فرد ثروتمند، همیشه به دنبال برنامه ریزی برای آینده است. ثروتمندان می دانند که کجا می خواهند بروند و برای دست یابی به موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارند. برنامه ریزی برای آینده به آنها این امکان را می دهد که هر گونه موانعی را پیش بینی کنند و طرحی برای رسیدگی به چالش های احتمالی، در نظر بگیرند.

اگر سرمایه گذاری بر روی کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اید، باید یک برنامه ی بلند مدت برای چگونگی جذب و وحفظ مشتریان، بازار رقابتی و چالش های پیش رو، داشته باشید.

7. گذراندن زمان با افراد نامناسب

هفتمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، صرف زمان با افراد نامناسب است.

افراد ثروتمند زمان خود را با افراد نا لایق به بطالت نمی گذرانند. صحبت کردن با افراد منفی نگر باعث می شود که به طور مداوم از آنها بشنوید که موفق نخواهید شد و به رویاهایتان نخواهید رسید. برخی از افراد نیز به دنبال استفاده از شما برای دست یابی به منافع شخص خود هستند.

افردا ثروتمند سعی می کنند که زمان خود را صرف همجواری با افراد هم فکر با خود، پر شور و مثبت نگر کنند. این گونه افراد می توانند در راه رسیدن به اهداف، نقش مثبتی داشته باشند.

8. شخصا همه کارها را انجام دادن

هشتمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، انجام دادن همه ی کارها به صورت شخصی است

با وجود اینکه باید توانایی های متفاوتی را بدست بیاورید، با این حال غیر ممکن است که بتوانید همه ی کارها و امور لازم را خودتان انجام دهید. شما فقط یک استارت آپ به راه انداخته اید، باید افراد توانمند را استخدام کنید تا بتوانند نقاط قوت شما را بهبود بخشند و نقط ضعفتان را تکمیل نمایند.

باید یاد بگیرید که چگونه کارهای خود و به خصوص اموری که در آن سر رشته ندارید را برون سپاری کنید. این یکی از رازهایی است که کارآفرینان به ندرت به شما می گویند، اما به خاطر داشته باشید که این نکته برای رشد روز افزون، ضروری است.

9. نبودن در زمان و مکان درست

نهمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، نبودن در زمان و مکان درست است.

چه در شروع یک کسب و کار باشید و چه برای آن سرمایه گذار داشته باشید، باید به اینکه توجه کنید که دانستن زمان و مکان درست، همه چیز است. برخی از افراد ابتدا کارمند استخدام می کنند و سپس حقوق آنان را تخمین می زنند، و اصلا در برخی موارد شاید نیازی به استخدام نیرو نباشد و بسته به اولیت بندی امور بتوان آن را به زمان دیگری موکول کرد. باید به فرصت ها توجه داشت و بهترین تصمیم را گرفت.

خودباوری-توانایی-استعداد

10. نبود خودباوری

دهمین اشتباه رایج در مسیر دست یابی به درآمد 1 میلیون دلاری، نداشتن خود باوری و اعتماد به نفس است.

فکر می کنید بزرگترین مانع موفقیت شما چیست؟! خیلی از ما از نداشتن خود باوری و عدم اعتماد به نفس، رنج می بریم و این مانع رسیدن به اهداف ماست. باید به احساسات و افکار خود اعتماد داشته باشید. خودباوری، اعتماد به نفس و تمرکز بر روی نقاط قوت، یکی از رموز موفقیت است. عدم شناخت توانایی های شخصی عامل اصلی عدم اعتماد به نفس است. سعی کنید نقاط قوت خود را شناسایی کرده و در مسیر رسیدن به موفقیت، به آنها تکیه کنید.

دیل کارنگی در این باره می گوید:

برای رهایی از ترس و رسیدن به اعتماد به نفس و شجاعت، باید از خانه نشستن اجتناب کرده و مشغول عملی کردن افکار و رویاهای خود شوید.

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-05 11:31:41
دسته بندی ها