10 روش برای بدست آوردن مشتریان جدید

13 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - 10 روش برای بدست آوردن مشتریان جدید
10 روش برای بدست آوردن مشتریان جدید
امتیاز مطلب: 91%

شاید بدست آوردن مشتریان جدید برای کسب و کارها دشوار باشد، اما ضرورت وجود مشتری برای موفقیت انکار ناپذیر است. در ادامه با یوکن همراه باشید.

کسب و کار نیازمند توجه افراد است، تا به موفقیت برسد. صاحب یک کسب و کار باید بداند که چطور می تواند افراد را به سمت تجارت خود جذب کند. از طرفی، علی رغم اینکه رشد اینترنت در دهه های اخیر، راه های جدیدی را برای جذب مشتری ایجاد کرده است، با این حال افراد حرفه ای می دانند که جذب مخاطب و تبدیل کردن آنها به مشتریان ثابت، نیازمند  ترکیبی از روش های سنتی و جدید است. در ادامه قصد داریم 10 روشی را که به واسطه ی آن می توانید توجه افراد را جلب کرده و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید، بررسی می کنیم:

شبکه های اجتماعی-رسانه ها -ارتباطات

1. استفاده از رسانه‌های اجتماعی

اولین قدمی که قصد داریم برای بدست آوردن مشتریان جدید آن را بررسی کنیم، استفاده از مخاطبان شبکه های اجتماعی است. برای جلب افراد، استفاده از مزیت های شبکه های اجتماعی که این روزها رشد چشمگیری در آنها می بینیم، ضرورتی غیر قابل انکار است. شما می توانید به صورت رایگان در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و لینکدین یک صفحه شخصی ایجاد کنید. این کار می تواند به صورت تصاعدی، در معرض دید قرار گرفتن شرکت شما را افزایش دهد. مهم تر از آن، از آنجا که این پلت فرم ها در همه جا حضور دارند،  اکر کسب و کار شما دارای صفحاتی در شبکه های اجتماعی نباشد، دید منفی روی مشتریان ایجاد خواهید کرد.

2. حفظ محتوای تازه

به روز رسانی مداوم، وب سایت و صفحات اجتماعی با محتوای تازه، راه خوبی برای جلب توجه مشتریان و نمایش خود است. این کار نشان می دهد که به طور فعال در حال تلاش برای به روز نگه داشتن کار خود هستید. مقالات، اینفوگرافیک، مطالعات جدید مربوط به کسب و کار و دیگر محتوای قابل نشر را پیدا کرده، آنها را در سایت خود منتشر کنید و لینک آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید. علاوه بر این، می توانید یک وبلاگ شخصی داشته تا بتوانید نظرات شخصی خود را در آن منتشر کنید.

3. از نظریه‌ها استفاده کنید

یکی از بهترین روش ها برای جذب چشم انداز جدید، نشان دادن برنامه های موجود است. اگر می دانید که به مشتریان تجربه خوبی ارائه داده اید، از آنها بخواهید که نظرات خود را به شما انتقال دهند. این نظریه ها به صورت استادانه مطرح نمی شوند ولی می تواند به سادگی در اثبات انجام وعده ها در ارائه ی سرویس به مشتریان، موثر باشد.

4. ایجاد شبکه

استفاده از اینترنت، برای جذب مشتری راه بسیار کارآمدی است، اما به اندازه ی ارتباطات شخصی، کار ساز نیست. در صورت امکان با افراد و مشتریان بالقوه به صورت رو در رو وارد تعامل شوید و برای آنها یک تجربه ی شخصی ایجاد نمایید. با تلاش برای شناخت کسانی که با آنها کار می کنید، می توانید پیوند قوی تری ایجاد نمایید و احتمال تصمیم گیری آنها برای ارتباط با کسب و کار خود را افزایش دهید.

5. انتظار مقاومت در برابر خرید مشتریان را داشته باشید

طبیعت انسان این است که به دنبال مجموعه ای از چیزهای معمول برود. اگر به دنبال مشتریان جدید هستید، نباید از این موضوع تعجب کنید که برخی از افراد از ارتباط با کسب و کار شما، خود داری می کنند. در واقع اگر با مشتریانی مواجه شدید که در مورد خرید از شما مردد هستند، به نگرانی های آنها گوش دهید و بهترین خدمات خود را به آنها ارائه دهید.

کسب و کار -مشتریا -گفت و گو

6. از مشتریان فعلی استفاده کنید

یکی از ساده ترین روش ها برای بدست آوردن مشتریان جدید، استفاده از مشتریان فعلی است. با مشتریان خود صحبت کنید و ببینید که آیا کسی را می شناسند که محصول، سرویس و یا تخصص شما برایش سودمند باشد. به یاد داشته باشید که قدرت حرفی که از زبان شنیده می شود، بسیار بالاست. با داشتن مشتریانی که شما را به دیگران توصیه می کنند، تا حد زیادی می توانید روند جذب مشتریان جدید را افزایش دهید.

7. به مشتریان سابق سر بزنید

گاهی اوقات، برخی از مشتریان با یافتن رقبای شما، از گرد شما خارج شده و سرویس یا خدمات مشابه را از رقیب شما، دریافت می کنند. البته این بخش اجتناب ناپذیری در تجارت است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم که این یک تغییر دائمی است و قابل بازگشت نخواهد بود. به جای تلاش برای دیده شدن در منظر مشتریان جدید، گاهی به بازگشت مشتریان سابق بیندیشید، به آنها سر بزنید و ببینید که آیا امکان بازگشت آنها وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات مشتریان تمایل به بازگشت دارند.

8. رقبا را دنبال کنید

به منظور موفقیت در کسب و کار، باید رقبای خود را بشناسید. شناخت رقبا در جذب مشتری نقش مهمی دارد. به طور مثال، اگر بدانید که یکی از رقبای شما ابتکاری به خرج داده است و تجربه ی متفاوتی معرفی کرده، می توانید از آن ایده برداری کرده و یا ایده ی جدیدی را با توجه به بازخورد هایی که مشتریان به آن نشان داده اند، اعمال کنید. باید روی هر فرصتی سرمایه گذاری کنید.

کسب و کار -خرید و فروش -مشتریان-روابط

9. به مشتریان خود گوش کنید

گوش دادن به مشتریان، به شما بینشی از درستی کارتان ارائه می دهد. آنها می توانند نقاط قوت و ضعف شما را نشان دهند و همچنین کمک کنند تا نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعفتان را تکمیل نمایید. علاوه بر این، با حفظ گفتگوی مستمر با مشتریان خود، می توانید مشکلات را قبل از بزرگ شدنشان، بر طرف کنید.

10. زود از شرایط راضی نشوید

پس از دستیابی به سطحی از موفقیت، برخی از تجار نسبت به شرایط راضی می شوند، سپس جستجو برای کسب مشتریان جدید را متوقف می کنند. به خاطر داشته باشید که احتمال این وجود دارد که مشتریان فعلی شما، دیگر از شما خرید نکنند و به سوی رقیب بروند. اگر به خود اجازه دهید که بیش از حد از شرایط، راضی و خشنود باشید، ممکن است نتوانید مشتریانی را که از دست داده اید جایگزین کنید. به همین خاطر باید همیشه به دنبال کسب مشتریان جدید باشید و زود از شرایط راضی نشوید.

کسب مشتری و ایجاد درآمد، یکی از چالش های همیشگی پیش روی کسب و کارهاست. با دنبال کردن این 10 تکنیک، می توانید فهرست خوبی از مشتریان ایجاد کرده و آنان را به خود، وفادار گردانید.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-30 12:12:58
دسته بندی ها