7 راهنمایی ساده برای ایجاد و رشد برندسازی شخصی

2 اردیبهشت 1399 - 6:05
برندینگ - 7  راهنمایی ساده برای ایجاد و رشد برندسازی شخصی
7 راهنمایی ساده برای ایجاد و رشد برندسازی شخصی
امتیاز مطلب: 91%

برندسازی شخصی یا Personal branding یک روند در حال توسعه است که افراد در آن نام خود را در تخصص و فیلد مشخصی گسترش می دهند. با استفاده از این روش می توان مهارت ها و ارزش های خود را ابراز کرد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

همه ی ما توانایی این را داریم که به پشتوانه ی مهارت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود به ایجاد و رشد برندسازی شخصی بپردازیم. برند شخصی تنها منحصر به محصول، خدمات و یا پیامی که می خواهیم منتقل کنیم نیست، بلکه در مورد اینکه ما چه کسی هستیم و چه چیزی می توانیم ارائه دهیم، نیز اهمین دارد.

برند سازی شخصی باید برای همه ی افراد مهم باشد. این نوع برند سازی تنها مختص کارآفرینان صاحب کسب و کار شخصی نیست. برند شخصی یک هویت است که در روزمه ی شخصی فرد به چشم می خورد. اگر شما به برند سازی شخصی نپردازید، دیگران این کار را برای شما انجام می دهند و آن زمان است که شاید عنان کار از دستان شما خارج شود. با برند سازی شخصی می توانید حرفه ی خود را توسعه داده و درک درستی از خود در بازار به جای گذارید.

یک برند شخصی قدرتمند، می تواند تحت تاثیر توانایی های شما، شغل مناسبی را برایتان ایجاد کند و استعداد بالقوه ی شما را برای جذب سرمایه گذار به کار بندد. در ادامه قصد داریم 7 راهنمایی ساده برای ایجاد و رشد برندسازی شخصی را بررسی کنیم.

1. پلت فرم شخصی خود را بسازید

اگر به دنبال برند شخصی باشید، نیازمند داشتن یک وب سایت، به منظور ایجاد یک پلت فرم مجازی، هستید. نام وب سایت باید نام شما باشد. همچنین باید حساب های کاربری فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید که برند شما را به نمایش درآورد. باید از این گونه پلت فرم ها، برای به اشتراک گذاری صدای خود و به نمایش درآوردن و شناساندن توانایی های خود، استفاده کنید.

2.  نقاط قوت و توانایی های منحصر به فرد خود را بشناسید

در مورد ویژگی های منحصر به فرد و نقاط قوتی که در حرفه ی خود به آنها دست یافته اید، فکر کنید. اگر نمی توانید آنها را به طور دقیق بیابید، به ویژگی ها و توانایی هایی فکر کنید که دیگران شما را با آن می شناسند. برای این کار می توانید از اطرافیان خود کمک بگیرید. گاهی قابلیت ها و مهارت های منحصر به فردی در ما وجود دارد که ما شناخت و درک درستی از آن نداریم و دیگران بهتر آن را می بینند.

3. فضای شخصی خود را داشته باشید

زمانی که ویژگی های منحصر به فرد، توانایی ها و نقاط قوت خود را شناسایی کردید، آنها را تقویت کنید. بدانید که می توانید در این زمینه ها، متخصص شوید. در واقع یک حیطه ی تخصص برای خود ایجاد کنید که منحصر به شما باشد. هیچ وقت یادگیری را متوقف نکنید، کتاب بخوایند، آزمایش کنید، آموزش ببینید. به طور کل، همیشه سعی کنید در مهارت های ذاتی و اکتسابی منحصر به فرد خود، متخصص شوید، به طوری که دیگران در آن تخصص به سراغ شما بیایند.

4. دانش خود را به اشتراک گذارید

یادگیری کافی نیست. شما باید آموزه های خود را آموزش داده و دانش خود را برای کمک به دیگران، به اشتراک گذارید. برای انجام این کار می توانید از ویدئو، شبکه های اجتماعی و نوشتن آنلاین و آفلاین، استفاده کنید. با این کار می توانید خود را به دیگران ثابت کرده و همچینین در معرض آزمایش قرار گرفته و در نتیجه نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

5. خودتان باشید

سبک و سیاق خود را بشناسید. لازم نیست که کاری که دیگران می کنند را انجام دهید و دنبال روی آنها باشید. از سبک منحصر به فرد خود استفاده کنید تا بتوانید مشاغل و مشتریان مورد نظر را جذب کنید. همانطور که این روزها در شبکه های اجتماعی می بینیم، خیلی از افراد با سبک شخصی و منحصر به خود، شهرت زیادی رقم زده اند که گاهی باور نکردنی است. افراد مشهور اینستاگرامی با انتشار ویدئوهایی از مهارت های خود، به برند سازی شخصی پرداخته اند. دیگران نیز با دنبال کردن آنها قصد برند سازی شخصی دارند. توصیه ما به شما این است که به جای دنبال کردن مسیر دیگران، سبک شخصی خود را بیابید و یک مجموعه جدید ایجاد کنید که دیگران پیرو شما شوند.

6. ارزش های خود را بشناسید و اولیت ها را تنظیم کنید

مهم است که تصویر روشنی از اهداف شخصی و حرفه ای خود داشته باشید، این اهداف باید در هر دو جنبه ی کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم شوند. این کار نه تنها باعث می شود که وقت خود را به صورت بهینه تری صرف امور کنید، بلکه پروژه های جدیدی را در مقابل شما ایجاد می کند. از ارزش ها و اولویت های خود در عمل و تصمیم گیری ها، استفاده کنید. این کار به شما اطمینان می دهد که در مسیر درستی هستید.

7. با شخصیت خود برند سازی کنید

شخصیت شما برند شخصی شما را ایجاد می کند. احساسات عاطفی خود را شناسایی کرده و در آنها تجدید نظر کنید. ویژگی های شخصیتی شما چیست؟ مثلا شوخ طبع هستید و یا در انجام امور وسواس دارید... چند لحظه زمان بگذارید، به نظر شما افراد با چه ویژگی هایی به برند شما جذب می شوند؟

خودتان را توصیف کنید. چرا افراد باید از کار کردن با شما لذت ببرند؟ ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد شما چیست؟ به خاطر داشته باشید که مشخصات رفتاری شما نیز به اندازه ی تخصصتان در برند سازی شخصی مهم هستند.

از این تجربیات برای ایجاد برند شخصی قدرتمند استفاده کنید. به پشتوانه ی نامی که از خود در اذهان مردم بر جای می گذارید، می توانید کسب و کار خود را رونق داده و موفقیت کسب کنید.

ایجاد برند شخصی، زمان بر بوده و نیازمند تلاش است، اما اهمیت ویژه ای دارد و باید به ثمر برسد. نیاز مندی های برند سازی شخصی، روز افزون است و باید همواره در پی کشف راه های موثر بود. به یاد داشته باشید که برند شخصی تنها چیزی است که هیچ کس نمی تواند آن را از شما جدا کند و همیشه در طول زندگی حرفه ای به دنبال شماست. این یکی از نیازمندی های اصلی یک رهبر استارتاپی است که اجازه می دهد تا مردم در مورد او بیشتر بدانند و متوجه شوند که در چه امری متخصص است، در نتیجه بیشتر و موثرتر به او اعتماد خواهند کرد.

 

منبع: thebalance

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-21 10:26:38
دسته بندی ها