3 گام اساسی برای راه‌اندازی محصولات خود و پیدا کردن تولید کننده برای آنها

6 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 3 گام اساسی برای راه‌اندازی محصولات خود و پیدا کردن تولید کننده برای آنها
3 گام اساسی برای راه‌اندازی محصولات خود و پیدا کردن تولید کننده برای آنها
امتیاز مطلب: 94%

به وجود آوردن نام تجاری، خود از ارزش ویژه ای برخوردار است. یکی از مهمترین بخش های ایجاد یک برند شخصی با کیفیت این است که بدانید چگونه ارزش فوق العاده ی آن را برای مردم تعریف کنید و درعین حال، بتوانید از آن درآمد کسب کنید؛ بدین ترتیب می توانید کاری که به آن عشق می ورزید را به یک کسب و کار تمام وقت تبدیل کنید. با یوکن همراه باشید .

بسیاری از افراد به روند ساخت و تحویل محصولات شخصی خود روی آورده اند. نویسنده ی این مطلب در راستای این رویکرد جدید، با ناتان رسنیک، مدیر عامل Sourcify گفتگویی داشته است. Sourcify، پلت فرمی است که به کارآفرینان کمک می کند تا هر چه سریع تر، تولید کننده ی مناسب خود را پیدا کنند. این مقاله برای افرادی که به دنبال راه اندازی محصولات خود هستند، مفید خواهد بود.

جستجو در گوگل باعث می شود در پایگاه های داده ای همچون علی بابا، Global Sources و منابع دیگر، سردرگم شوید. دانستن اینکه دقیقا به دنبال چه هستید، کار چالش برانگیزی است و درک نحوه ی کار هر تولید کننده از مرحله ی جستجو نیز مشکل تر است.

به گفته ی ناتان، قبل از اینکه محصول خود را راه اندازی کنید، باید زمان زیادی را برای پیدا کردن یک تولید کننده یا تهیه کننده ی مناسب صرف کنید.

در ادامه با سه گام اساسی که ناتان و همکاران او در پلت فرم Sourcify، آن را تجربه کرده اند، آشنا خواهیم شد.

مرجع متقابل

ناتان در این باره می گوید: "زمانی که به دنبال تولید کننده ی مناسب هستید، هیچگاه به یک منبع اکتفا نکنید. اگر یک مورد موجه و قابل قبول را پیدا کرده اید، پیشنهاد می کنیم که باز هم جستجو کنید تا اطلاعات بیشتری را در باره ی آن شرکت به دست آورید."

به صورت آنلاین جستجو کنید که آیا شرکتی که در نظر دارید، از وب سایت معتبر و آدرس ایمیل با دامین شخصی برخوردار است یا خیر. روی پایگاه های داده تولید کننده گان، به دنبال یک پروفایل مثبت باشید.

برنامه های تجاری که در راستای صنعت شما هستند را بررسی کنید و ببینید که آیا شرکت مورد نظر شما در آنها حضور دارد یا خیر. اگر نتایج تمام جستجوها با موفقیت سپری شد، می توان نتیجه گرفت که تولید کننده ی مناسب خود را یافته اید. در غیر اینصورت، باز هم به جستجو ادامه دهید.

رسمی کردن

ناتان از تجربیات خود در این باره می گوید: "زمانی که با یک تهیه کننده همکاری می کنید، در واقع به دنبال این هستید که یک ارتباط برقرار کنید. اعتماد کردن در این زمینه، نقش اساسی را بر عهده دارد؛ با اینحال باید قراردادهایی را تعیین کرده و توافق نامه های عدم افشا را برای تهیه کننده ی خود ارسال کنید. این روند، باعث ایجاد اعتبار می شود."

حفاظت

تولید یک محصول انحصاری نباید چندان پیچیده باشد. کلید حفاظت از مالکیت معنوی محصول این است که بخش های مختلف را به تهیه کنندگان مختلف بسپارید؛ هرچند که این کار به سعی و تلاش بیشتر نیازمند است. اگر شما تولید هر بخش را به یک تولید کننده بسپارید، هیچ کدام از آنها از مونتاژ نهایی محصول و عملکرد آن باخبر نخواهد شد.

به گفته ی ناتان، شما می توانید تولید هر بخش را به صورت مجزا انجام داده و یک مرکز تجهیزات مجزا برای مونتاژ نهایی انتخاب کنید و یا اینکه یک بخش مونتاژ را به شرکت خود اضافه کنید. این روند حفاظت برای حصول اطمینان از عدم سرقت ایده ی شما حیاتی است.

پیدا کردن یک تولید کننده و یا تهیه کننده برای کسب و کارتان می تواند دردسر ساز باشد. احتمالا زمان زیادی را برای پیدا کردن مورد مناسب جستجو خواهید کرد و حتی این احتمال وجود دارد که نمونه ی معتمد خود را پیدا نکنید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 11:20:54
دسته بندی ها