یک ساعت در روز برای ایجاد عادت های مثبت در خود کنار بگذارید!

26 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - یک ساعت در روز برای ایجاد عادت های مثبت در خود کنار بگذارید!
یک ساعت در روز برای ایجاد عادت های مثبت در خود کنار بگذارید!
امتیاز مطلب: 95%

به نظر شما چه کارهایی را در یک ساعت از روز می توانید انجام دهید که باعث بهتر شدن زندگیتان برای همیشه شود؟ در ادامه با یوکن همراه باشید.

با چیزهایی که در زندگی ما در جریان است، معمولاً تمایل به حواس پرتی داریم. بیشتر اوقات آنقدر مشغله کاری برای ادامه زندگی داریم که خیلی به ندرت به روشی که برای زندگی کردن خود، در نظر گرفته ایم، توجه می کنیم.

با عادت به اینکه روزانه راس ساعت های مشخصی به انجام دادن برخی اقدامات بپردازیم، می توانیم زندگی خود را تغییر دهیم. اقدامتی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد تمرکز و کنترل شده و تعیین کننده ی نیاز های شما باشد.

می توانید به طور جدی تمرین ساده ای را برای چند روز امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد و سپس آن کار را به صورت دائمی انجام دهید و زندگی خود را برای همیشه عوض کنید.

پیشنهاد ما این است که در طول روز آلارم موبایل خود را در زمان های متفاوتی زنگ بگذارید و هر دفعه که زنگ را خاموش می کنید، خودتان را به چالش بکشید. مثلا اینکه هر کاری را انجام می دادید، متوقف کنید و یک گام به عقب بردارید و از خود بپرسید که چگونه می توانید باعث بهتر انجام دادن آن کار شوید.

اگر روی یک پروژه کار می کنید، از خودتان بپرسید چگونه می توانید پروسه کار را آسان تر کنید. اگر در حال مکالمه هستید، سعی کنید صحبت های مفهومی تری داشته باشید. اگر در حال ورزش کردن هستید، سخت تر ورزش کنید.

  • اگر کارهای جزئی را که پیش نیاز کارهای دیگر هستند، مثل ارسال ایمیل، تماس تلفنی و ... را به تعویق انداخته اید در همان زمان خود را ملزم به انجام آن کنید.
  • اگر برای کاری که در حال انجام آن هستید، انگیزه ندارید و دلیل انجام آن را به خوبی درک نکرده اید، دقایقی را به ایجاد انگیزه و تعیین هدف، اختصاص دهید.
  • اگر تصمیم دارید روی ساعات زندگی روزانه ی خود، بیشتر تمرکز کنید و به بهره وری بالاتری برسید، باید بدانید که سخت کار کردن ساده ترین روش برای به چالش کشیدن خودتان است که برای همیشه می تواند زندگی شما را دست خوش تغییرات مثبت کند.

 در ادامه چند دلیل قابل توجه را برای این مدل ایجاد عادت، بیان می کنیم:

1) به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد. اعتماد به نفس، از به چالش کشیدن و شکست دادن چالش ها به وجود می آید. زمانی که شما سخت تر کار می کنید، چیزهای بیشتری برای ارائه خواهید داشت و بهره وری در نتیجه تلاش و کارهایتان بیشتر می شود. بدیهی است که دست رنج بیشتر و افزایش بازدهی در کارها، باعث اطمینان بیشتری به توانایی ها، خواهد شد. زمانی که کاری را بهتر از قبل انجام دهید، در شما حس اعتماد به نفس به وجود می آید. همانطور که می دانید داشتن اعتماد به نفس از ملزومات پیشرفت در امور است. در واقع می توان گفت که تنها چیزی که برای موفقیت در زندگی نیاز دارید اعتماد به نفس است.

2) باعث از بین بردن محدودیت های گذشته می شود. معمولاً ما خودمان محدودیت ها را تعیین می کنیم، مانند کارهایی که هیچ وقت شروع نکردیم، ایده ای که هیچ وقت تبدیل به برنامه نشد، مشارکتی که هیچ وقت همکاری آن شروع نشد. این ها محدودیت هایی است که ما به وجود می آوریم.

هر از چند گاهی، زمانی که زنگ ساعتتان خاموش می شود از خودتان بپرسید ،چه کاری را از لیست کارهای روزانه می توانید بردارید و به جای آن، تماس و یا کاری را که ناتمام مانده است را انجام دهید.

می توانید خودتان یکبار این محدودیت ها را از بین ببرید، این شکستن برای شما خوب است. با به چالش کشیدن خود می توانید دیوارهای ذهنی که برای خود ایجاد کرده اید را در هم فرو ریزید. بدانید دیواری که ساخته ی ذهن فرد باشد از دیوارهای واقعی نیز استوار تر است.

3) باعث تمرکز بیشتر شما می شود. تمرکز یعنی ادامه دادن یک کار تا دست یابی به موفقیت. اگر تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. زمانی که شما یاد بگیرید که تمام توجه و تمرکز خود را معطوف به کار خود نمایید، درک و مشاهدات شما تغییر خواهد کرد. در واقع تمرکز شما، واقعیت را تعیین می کند.

4) باعث ایجاد تجربه های جدید می شود. بیشتر انسان های پشیمان، افرادی هستند که به خاطر ترسشان کاری را انجام نداده اند.

برای بعضی از زنگ ساعت ها، سعی کنید کار جدیدی را انجام دهید و یا کاری را به طور متفاوت انجام دهید.

تجربه جدید باعث یادگیری چیزهای جدید می شود، آموزه های جدید نیز قطعا در پیشرفت های فردی موثر است. به راحتی می توانید این عادت را در خود ایجاد کنید که در روز به انجام چندین کار متفاوت و یادگیری و کسب تجربه بپردازید.

5) باعث به دست آوردن احترام می شود. زمانی که شما بالاتر و فراتر از افراد دیگر هستید، به طور ناخود آگاه، احساس برجسته بودن می کنید، مخصوصاً اگر کاری که انجام می دهید، دارای کیفیت، معنا و تاثیر بالقوه ای باشد.

6) به شما کمک می کند معنای کارتان را پیدا کنید. زمانی که کاری را انجام می دهید با آن ارتباط قرار کنید. در این حالت با احساس و شور و اشتیاق آن را انجام خواهید داد و این ارتباط باعث می شود که همه چیز برای شما با معنا جلوه کند.

این تست را برای یک روز انجام دهید. چه کسی می داند، شاید زندگیتان را تغییر داد! یک روز در ساعت های مختلف، آلارم موبایل خود را تنظیم کنید و این آلارم ها را برای به جدیت انجام دادن کاری را که در دست دارید، برای فکر کردن به انجام کار جدید، انجام امور عقب افتاده و دریافت انگیزه های انجام کار، اختصاص دهید. دیدگاه و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:57:50
دسته بندی ها