چطور بفهمیم که زمان شروع کسب و کار ثانویه فرا رسیده است؟

14 اردیبهشت 1400 - 11:00
کار آفرینی - چطور بفهمیم که زمان شروع کسب و کار ثانویه فرا رسیده است؟
چطور بفهمیم که زمان شروع کسب و کار ثانویه فرا رسیده است؟
امتیاز مطلب: 95%

شما هم علاقه مندید که کسب و کار ثانویه ی خود را راه اندازی کنید؟ آیا فرصت خوبی است که بار دیگر ریسک کنید و دست به راه اندازی کسب و کار شخصی بزنید؟ در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که چطور می توان فهمید که زمان شروع کسب و کار ثانویه فرا رسیده است. با یوکن همراه باشید .

فرض می کنیم که شما صاحب یک کسب و کار هستید که به خوبی پیش می رود. همه چیز تحت کنترل شماست حتی زمان آزاد و سرمایه ی پس اندازی نیز در اختیار دارید. آیا زمان آن فرا رسیده که کسب و کار جدیدی را در کنار کسب و کار فعلی خود، آغاز کنید؟ باید بگوییم که بستگی دارد. شرایطی را در ادامه بیان می کنیم که اگر آنها برای شما مهیا باشد، می توانید متوجه شوید که زمان آغاز کسب و کار جدید، فرا رسیده است.

مواجه شدن با فرصت‌های فراوان

افراد زمانی شروع به کسب و کار ثانویه می کنند که به نظر می رسد با فرصت بسیار خوبی مواجه شده اند که باید آن را دریابند. یک فرصت زمانی خوب محسوب می شود که با درصد خطر احتمالی متوسط و بازدهی بالا در سرمایه گذاری، همراه باشد.

فقط مراقب باشید که در دام دیگران نیفتید. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای موفق، با وعده ی موفقیت بیشتر، فرصت های خود را از دست می دهند. اگر فرصتی که پیش رو دارید، خوب به نظر می رسد بهتر است به جای تکیه بر حرف های دیگران، از فرصت پیش آمده استفاده کنید.

از کسب و کار فعلی خود خسته شده‌اید

اگر چند سالی است که در کسب و کار فعلی خود مشغول هستید، احتمال این وجود دارد که از آن خسته شده باشید. شاید شما یک بیزنس کوچک را به یک کسب و کار یکپارچه و کامل بدل کرده و اکنون دیگر حوصله ای برای ادامه ی آن ندارید و از یکنواختی آن خسته شده باشید. کارآفرینان همیشه به دنبال انجام کارهای جدید و به چالش کشیدن خود هستند. به همین خاطر است که شاید از کسب و کار کنونی خود خسته اید. البته این به این معنا نیست که کار خود را دوست ندارید، تنها به این معنی است که شما آماده اید که بال و پر خود را در جای دیگری بگشایید و به ایجاد موفقیت بزرگ بعدی، دست زنید.

می‌خواهید کار بیشتری با کسب و کار اولیه خود بکنید

بسیاری از افراد، برای بیزنس ثانویه، کسب و کار کاملا متمایزی را راه اندازی نمی کنند، بلکه کمی به نمونه ی فعلی که مشغول آن هستند، تنوع می بخشند. آنها بخشی از کسب و کار فعلی خود را در نظر گرفته و برای ایجاد جریان درآمدی بهتر، آن را توسعه و بهبود می دهند. اگر این فرصت را دارید که چنین کاری را در کسب و کار خود انجام دهید، پس شروع کنید، زیرا این کار خیلی راحت تر از آن است که یک کسب و کار دوم را از ابتدا آغاز کنید.

یک نمونه از این نوع کسب و کار، برگزاری کلاس برای افرادی است که از محصولات شما استفاده می کنند. ممکن است تجهیزات ورزشی بفروشید و برای گسترش کسب و کار خود، به ارائه ی کلاس های ورزشی با استفاده از این تجهیزات بپردازید. مردم می توانند محصولاتی که از شما خریداری کرده اند را به همراه خود بیاورند، یا برخی از آنها را از شما اجاره کنند و یا اینکه اصلا شما به عنوان بخشی از کلاس این تجهیزات را در اختیار آنها قرار دهید. پولی که از برگزاری کلاس، اجاره ی تجهیزات و یا حتی فروش محصولات بیشتر به دانش آموزان خود، کسب می کنید، بسیار خوب خواهد بود و منجر به گسترش کسب و کارتان می شود.

اگر خلاق باشید می توانید ببینید که کسب و کار کنونی شما چگونه می تواند به صورت مازاد با ارائه ی سرویس و یا توسعه ی بخش های جدید، درآمد بیشتری برایتان ایجاد کند. در این صورت پذیرای ریسک خواهید بود.

زمانی که یک کسب و کار آغاز می شود، ریسک های زیادی در آن وجود دارد. حتما شما این موضوع را زمانی که اولین کسب و کار خود را راه اندازی کردید، دریافته اید. همین روند برای کسب و کار دوم شما نیز در پیش است.

از آنجا که همیشه ریسک وجود دارد، کارآفرینان باید داشتن شجاعت و قدرت لازم را برای مقابله با آن، تمرین کنند. زمانی که احساس آمادگی برای خطر می کنید، به احتمال زیاد در راه جدید هیجان انگیز و چالش برانگیزی، قدم خواهید گذاشت.

از سوی خانواده پشتیبانی می‌شوید

ممکن است شروع یک کسب و کار ثانویه برای خانواده آسیب ایجاد کند. زمانی که کسب و کار جدیدی شروع می کنید، مدت زمان زیادی درگیر خواهید بود و این بدان معناست که همیشه در دسترس خانواده نیستید.

خانواده ی شما باید برای مقابله با فقدان وجود شما، آماده باشند. آنها باید شما را درک و حمایت کنند. زمانی متوجه می شوید که می توان کسب و کار ثانویه ای به راه انداخت که خانواده به صورت صد در صد پشتیبان شما باشند.

چشم‌اندازی داشته باشید

تنها راهی که صاحب یک کسب و کار می تواند از طریق آن به موفقیت برسد این است که از آینده چشم اندازی داشته باشد. این چشم انداز چیزی است که اگر کسب و کار جدید درست مدیریت شود، به آن تبدیل خواهد شد. اگر شما هیچ گونه چشم اندازی از آینده ی کاری که شروع کرده اید نداشته باشید و جهت گیری خود را ندانید، مدیریت کسب و کار جدید بسیار دشوار خواهد شد.

با خود فکر کنید و چشم اندازی از آینده کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید، تجسم کنید. اگر چشم انداز ندارید، هنوز برای شروع کسب و کار ثانویه آماده نیستید.

این چشم انداز باید به گونه ای باشد که بتوانید با آن جزئیات یک بیزنس پلن خوب را بنویسید. در این صورت آماده ی پیش روی خواهید بود.

یک تیم خوب دارید

همه ی ما ارزش یک تیم خوب را درک می کنیم. تیمی که اهداف آن هم راستا با اهداف کسب و کار بوده و افراد در آن با شور و اشتیاق به ایفای نقش بپردازند، سرمایه ی بسیار با ارزشی است که در مشکلات بزرگ، حل مسائل را سهل و آسان می کند. شاید زمانی که اولین کسب و کار خود را آغاز می کردید، تیمی نداشتید، اما برای شروع کسب و کار ثانویه نیاز به یک تیم قوی دارید که از ابتدا همراه شما باشد.

وقتی اولین پروژه ی کارآفرینی خود را آغاز کردید، احتمالا در ابتدای کار، خودتان به تنهایی آن را پیش بردید، در آن زمان شما سرمایه نداشتید و یا از دانش لازم برای اینکه چطور یک تیم می تواند رشد کند و منجر به کسب سرمایه شود برخوردار نبودید. اما اکنون این مزیت ها را دارید. شما مقداری سرمایه دارید و می دانید که لازم نیست که همه ی کارها را خودتان انجام دهید. احتمالا اکنون افرادی را دارید که می توانند در پیش برد کارها به شما کمک کنند. این گونه می توان متوجه شد که زمان شروع کسب و کار ثانویه، فرا رسیده است.

داشتن زمان و سرمایه مناسب

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، همه چیز مربوط به زمان و سرمایه نیست، ولی با این حال این دو فاکتور تا حد زیادی از ملزومات هستند. اگر خیلی از المان های دیگری را که تا اینجا بیان شد، در اختیار دارید، در موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری جدید هستید. این جاست که نقش سرمایه مادی و زمانی پر رنگ می شود.

مثل یک کارآفرین موفق، ابتدا فکر و سپس عمل می‌کنید

یک کارآفرین موفق کسی است که برای انجام کارها، ابتدا خوب فکر می کند و سپس برای عمل اقدام خواهد کرد. بنابراین روی مطالب گفته شده به خوبی فکر کنید و سپس برای حرکت در مسیر راه اندازی کسب و کار ثانویه، تصمیم بگیرید. اگر شما هم اکنون آماده نباشید، شاید در آینده ی نزدیک بتوانید آمادگی لازم را بدست آورید. اگر در حال حاضر علاقه مند به راه اندازی کاری جدید و ایجاد شرایط چالش برانگیز نبودید، این مقاله را نمی خواندید، تنها کافی است زمان مناسب برای شروع را تشخیص دهید، بنابراین قبل از هر گونه اقدامی ابتدا خوب بیندیشید.

 

منبع: businessknowhow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-05 01:40:53
دسته بندی ها