4 دلیل پیشرفت نکردن کسب و کار و راهکارهای موجود برای رفع آنها

15 اردیبهشت 1396 - 2:30
کار آفرینی - 4 دلیل پیشرفت نکردن کسب و کار و راهکارهای موجود برای رفع آنها
4 دلیل پیشرفت نکردن کسب و کار و راهکارهای موجود برای رفع آنها
امتیاز مطلب: 92%

کسب و کار شما چگونه است؟ آیا آنگونه که می خواهید پیشرفت نمی کند؟ در اینجا 4 مورد از کارهایی که باعث پیشرفت نکردن کسب و کارتان می شود و راهکارهایی برای رفع آن مشکلات را آورده ایم. با یوکن همراه باشید .

اگر دارای محصول منحصر به فردی هستید، مشتریان خوب و درآمد در حال توسعه دارید، کسب و کار کوچک شما در مسیر درستی قرار دارد.

اگر برای گسترش دادن کسب و کار خود به مشکل خورده اید و درآمدهایتان ثابت مانده و افزایشی ندارد، زمان آن رسیده است که کسب و کارتان را ارزیابی مجدد کنید. همه ی کسب و کارها می توانند بهبود یابند اما همه ی مسئولان کسب و کار استراتژی های بهبود آن را نمی دانند.

اگر کسب و کارتان ثابت مانده است، قبل از هزینه کردن برای بازاریابی و یا سرمایه گذاری های بیشتر برای کارتان، این چهار مشکلی که معمولا اتفاق می افتد را در نظر گرفته و آن را در کسب و کار خود، بررسی کنید. رفع این معضلات اغلب باعث موفقیت شرکت ها می شود.

اجرای پیشنهادات زیر ممکن است نیاز های کسب و کارتان باشد.

1. توسعه نیافتن نام تجاری

معمولا کسب و کار های جدید در دام این مشکل می افتند. بیشتر کسب و کارها فکر می کنند زمانی که یک ایده ی جدید و یک لوگوی چشم گیر دارند، برندشان درست شده است. با این حال زمانی که به موفق ترین کسب و کارها مانند استارباکس، اپل و مایکروسافت نگاه می کنید همه ی آنها یک موضوع مشترک دارند: برندشان، آنها را متمایز کرده است.

در حالی که این شرکت ها بسیار عظیم هستند، باید به یاد داشته باشیم که همیشه بزرگ نبوده اند و طی مرور زمان بزرگ شده اند. آنها روی محصولاتی که مخاطبانشان دوست داشتند تمرکز کردند و با نام تجاری خود آن را ایجاد کردند.

دو نکته برای حل این مشکل وجود دارد. یک، شما باید مخاطبانتان را هدف قرار دهید، به جای اینکه بخواهید همه ی انسانها را شگفت زده کنید و دو، روی تعدادی که برای شما و محصولتان سود دارد متمرکز شوید.

زمانی که جمعیتی را انتخاب کردید، بعد از آن برند خودتان را ایجاد کنید. در یابید که چه چیز هایی برایشان مهم است و چه توقعاتی از محصولاتتان دارند. این کارها باعث افزایش تقاضا می شود.

2. عدم همکاری

ترس از همکاری و نداشتن کنترل، یکی دیگر از موانعی است که صاحبان کسب و کار با آن روبه رو می شوند است.

عدم همکاری برایتان غیر قابل فهم است؟ احتمالا کسب و کار شما کودک شما است و این حس را دارید که شما تنها کسی هستید که می توانید آن را به درستی انجام دهید. با این حال، این طرز فکر شما را به فرسودگی و متوقف ماندن در درآمد و پیشرفتکاری می کشاند.

همکاری در واقع یک راه عالی برای افزایش کار خود در دراز مدت است. همکاری کردن با کسب و کارهای دیگر که مکمل شما هستند، باعث می شود شما خودتان را از تمرکز کردن بر روی یک قسمت خاص رها کنید. در آخر، همکاری باعث به اشتراک گذاشتن مخاطبان می شود، که این به خودی خود در زمان کوتاه منجر به پیشرفت طرفین همکاری، در کار می شود.

3. فرایند های ناکارآمد یا غیر عملی کسب و کار

زمانی که کسب و کار شما در حال پیشرفت است، آیا پیچیدگی اطلاعات کسب و کار شما نیاز به پیگیری دارد؟ در آغاز، ممکن است نوشتن آنها، استفاده ازبرنامه اکسل، یا OUTLOOK برای تمام مخاطبان و مشتریان و یا استفاده وایت برد یا یک لیسته کاغذی برای پیگیری موجودی، کافی باشد، اما اگر کارهای روزمره و درآمدها را به طور دقیق ننویسیم، باعث پیشرفت نکردن کسب و کار خواهد شد.

نشریات و مقالات در صنعت، به شما برای پیدا کردن نرم افزارهایی برای آسان تر کردن کسب و کارتان کمک می کنند. اگر بودجه شما برای این نوع نرم افزارها کم است، می توانید در گوگل یا بینگ درباره "اپلیکیشن های سرویس دهنده به مشتریان در کسب و کار های کوچک" یا "نرم افزارهای مدیریت پروژه های کم هزینه" سرچ کنید. از افرادی که در کسب و کار های دیگر هم هستند، می توانید کمک بگیرید.

اگر تنها مالک هستید و یا کارکنان کمی دارید، راه حل دیگر این است که می توانید یک دستیار مجازی که ماهر به عملکردهای اجرایی است را استخدام کنید. مسئولیت دادن به شخص دیگر باعث می شود ذهنتان را خالی کنید و به اهداف بزرگ برای کسب و کار آینده تان تمرکز کنید.

4. عدم واقعی بودن کوتاه مدت و بلند مدت بودن اهداف

همه ی کسب و کارها با اهداف بزرگ شروع می شوند. همه ی کارآفرینان اهداف بلند مدتی برای موفقیت دارند اما متاسفانه، این فکر ها و اهداف برای پیشرفت کافی نیست. نداشتن یک برنامه مشخص، مشکل معمولی است که همه ی مسئولان یک کسب و کار دارند. به منظور پیشرفت مداوم و گسترش، شما به ایده ها و موفقیت های کوتاه مدت هم در کنار ایده های بلند مدت نیاز دارید.

بهترین راه حل برای اهداف بلند مدت، نشستن و نوشتن آن اهداف برای کسب و کارتان است. باید یک لیست در مقابلتان داشته باشید و بدانید که برای بدست آوردن اهدافتان کدام را اول انجام دهید.

شما می توانید برای تعیین اهداف کوتاه مدت از اهداف بلند مدتتان استفاده کنید. برای رسیدن به هر هدف بلند مدت به چند گام نیاز دارید، آن گام ها اهداف کوتاه مدت هستند. با نشستن و نوشتن اهداف و کارهای ماه به ماه و سال به سال، باعث پیشرفت خودتان می شوید.

اولین قدم برای رشد کسب و کار کوچک خود، شناخت موانع پیشِ روی شماست. هنگامی که بدانید با چه مشکلاتی مواجه می شوید، می توانید این پیشنهادات را برای از بین بردن آنها و پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید.

 

منبع: businessknowhow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-08 10:00:00
دسته بندی ها