بعد از راه اندازی اولین استارتاپ، برای موفقیت آن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

16 اردیبهشت 1396 - 3:55
کار آفرینی - بعد از راه اندازی اولین استارتاپ، برای موفقیت آن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟
بعد از راه اندازی اولین استارتاپ، برای موفقیت آن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟
امتیاز مطلب: 94%

در وهله ی اول، به یاد داشته باشید که شما توانا و مدبر هستید و قطعا راهی را پیدا می کنید؛ فراموش نکنید که هیچ راه دیگری وجود ندارد! با یوکن همراه باشید .

پس از اینکه از کار خود استعفا می دهیم و راه کارآفرینی از طریق راه اندازی استارتاپ را پیش می گیریم، برای حصول اطمینان از موفقیت مالی استارتاپ، چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ این سوال برای اولین بار در وب سایت Quora به اشتراک گذاشته شد؛ در این شبکه ی پرسش و پاسخ، افراد می توانند سوالات خود را به اشتراک بگذارند و از افرادی با ذهنیت منحصر به فرد، پاسخ و راهنمایی بطلبند.

دنیل ال جیکوب، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Avanoo به این سوال پاسخ داده است:

من از کار خود استعفا دادم تا دومین استارتاپ خود را راه اندازی کنم و همین باعث شد که مبلغی معادل 50.000 تا 70.000 دلار را به بانک مقروض شوم. هر دو استارتاپی که راه اندازی کردم، سرمایه گذاران مخصوص به خود را جذب کرد و با موفقیت مواجه شد. در ادامه، آموزه های خود بعد از استعفا از کار و راز ماندگاری استارتاپ ها را به اشتراک می گذارم:

1. اگر از موفقیت مالی استارتاپ خود اطمینان 100 درصدی ندارید، حتی یک گام هم جلوتر نگذارید و کار سابق خود را ادامه دهید.

کارآفرین شدن کار دردناکی است؛ این نوع درد اصلا از نوع دردهای عاطفی نیست که در عرض دو ساعت به اتمام می رسد و احتمالا با دریافت یک کادو ختم به خیر می شود. این، یک درد مالی طولانی، احمقانه و دلسردکننده است و تنها در صورتی ارزش تحمل کردن را دارد، که بدانید هیچ کار دیگری برای انجام دادن ندارید. اگر شرایط برای شما تا این حد شفاف نیست، پیشنهاد می کنیم که به کار سابق خود برگردید.

2. حداقل دو سال را برای خودکشی مالی اختصاص دهید؛ این حداقل مدت زمان است.

کارآفرینان مسیر راه اندازی استارتاپ خود را با پیش بینی های زیبا آغاز می کنند. اگر بتوانند این چهار مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، حتی این احتمال وجود دارد که به فیس بوک یا حداقل اینستاگرام بعدی تبدیل شوند. در هر صورت، این سبک کاملا رویایی است. حقیقت این است که احتمالا چند سال را با مشکلات مالی مواجه خواهید بود؛ پس برای آن برنامه ریزی کنید.

3. بنیانگذار دیگری را پیدا کنید که به اندازه ی شما درباره ی این کار مشتاق باشد؛ ترجیحا، یک فرد ثروتمند.

زمانی که در صحرا تنها هستید و سرگردان به دنبال آب می گردید، توهم و کمبود ویتامین به راحتی کنترل امور را در دست می گیرند. اما اگر شخص دیگری به عنوان بنیانگذار دوم استارتاپ در کنار شما باشد و همانند شما، خود را برای کار وقف کند، یا حتی دوستی که مثل شما به این کار نیاز دارد؛ آنگاه آن فرد می تواند شما را سرپا نگه دارد. اگر فرد مورد نظر ثروتمند باشد، گاه گداری شما را برای شام مهمان می کند!

4. اصلا مهم نیست که قبلا مثل یک شاه زندگی می کردید، در حال حاضر فقط  یک بینوا هستید.

قبل از اینکه در دنیای کارآفرینی اجتماعی غوطه ور شوم، به راحتی پول در می آوردم. یک مرسدس شیک می راندم، در هتل های 4 ستاره ی نیویورک می ماندم و از زندگی لذت می بردم. چند ماه طول کشید تا درک کنم که بعد از راه اندازی اولین کسب و کارم، تنها یک گدا بودم. نتیجه ی کارم این بود: چیزی که پس انداز سه سالم بود را در عرض پنج ماه خرج کردم. کارهای احمقانه ی من را تکرار نکنید.

5. اگر به صفر رسیده اید، کارت های اعتباری بانکی می توانند به بهترین دوست شما تبدیل شوند؛ اما احتیاط کنید.

برای هر کارآفرین، تنها چیزی که از خرج کردن پول هایی که دارند ترسناک تر است، خرج کردن پول هایی است که ندارند. اما این، بخشی از برنامه ریزی برای خودکشی مالی است که پیش تر درباره ی آن صحبت کردیم. زمانی که به صفر رسیده اید، کارت های اعتباری سود صفر درصد بهترین دوست شما خواهند بود (این کارت های اعتباری در آمریکا و برای کسانی که از اعتبار خوبی برخوردارند، در دسترس است. متاسفانه در ایران چنین چیزی امکان پذیر نیست).

6. روی بازی های ذهنی خود کار کنید. این بهترین جنبه ایست که در اختیار دارید که حتی از پول هم مهمتر است.

کارآفرینی اغلب یک جنگ فرسایشی است. کسانی که می توانند درد بیشتری را تحمل کنند و برای مدت طولانی تری در این بازی بمانند، پیروز خواهند شد؛ کسانی که در واقع هوشمند هستند و می توانند در تمام طول زمان، برنامه ریزی کنند. کلید ماندگاری در این بازی، پول نیست. دانستن یک حقیت درباره ی خود و تیمتان، کلید این ماندگاری به شمار می رود: شما حقیقتا توانا و کاردان هستید و قطعا راهی را پیدا می کنید؛ فراموش نکنید که هیچ راه دیگری وجود ندارد.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-08 09:31:00
دسته بندی ها