معرفی چند راهکار ساده برای تبدیل شدن به بهترین کارآفرین

13 بهمن 1395 - 7:54
کار آفرینی - معرفی چند راهکار ساده برای تبدیل شدن به بهترین کارآفرین
معرفی چند راهکار ساده برای تبدیل شدن به بهترین کارآفرین
امتیاز مطلب: 95%

رید هافمن از کمپانی لینکدین می گوید: "احداث یک شرکت مثل این است که خودتان را از روی صخره به پایین پرت کنید و در فاصله ای که میان زمین و آسمان قرار دارید، باید یک هواپیما را مونتاژ کنید." ساختن چیزی که تا به حال وجود نداشته است، حقیقتا یک گام دشوار با فراز و نشیب های بسیار و سردرگمی شدید خواهد بود. با تمام این اوصاف، راهکارهایی وجود دارند که می تواند این مسیر دشوار را کمی آسان تر کند. در ادامه با چهار روش آشنا می شوید که باید قبل از آغاز تجارت خود از آنها مطلع باشید؛ در ادامه با یوکن همراه باشید:

1. شلیک کنید و سپس هدف بگیرید

فکر کردن بیش از حد می تواند ایده ی احداث کمپانی را از بین ببرد. شما همیشه باید از طرز فکر روان و محرک برخودار باشید. فیس بوک در شعار خود به این گونه از طرز فکرها اشاره کرده است: "به سرعت حرکت کنید و چیزهایی که سر راه شما قرار دارند را بشکنید." البته این بدان معنا نیست که بی پروا عمل کنید؛ فراموش نکنید که باید هوشیار باشید و متفکرانه عمل کنید. اما زمان هایی فرا می رسند که علیرغم داشتن یک ایده ی خوب یا بد، باید آن را در جهان اطراف عرضه کنید. بگذارید که آزاد باشد. به آمار و عکس العمل ها توجه کنید، مردم در این باره چه عقیده ای دارند؟ مردم چه کارهایی انجام می دهند؟ اگر از چیزی که شما ساخته اید، استفاده نمی کنند، به سرعت دلیل آن را کشف کنید. توجه کنید که در چه مرحله ای استفاده از محصول شما را کنار می گذارند. اگر هنوز هم از آن بهره می برند که عالی خواهد بود؛ در اینصورت می توانید محصول خود را به مراحل بعدی ارتقا دهید. آزمودن تمام ایده ها در بازار، تنها راه برای اجرای عمل است.

2. تا جایی که می توانید مطالعه کنید

پیشنهاد می کنیم که درباره ی علوم رفتاری و روانشناسی تکاملی مطالعه کنید. شما باید سیستم اجرایی ذهنی خود را آپگرید کنید. همه ی ما درباره ی مدل های رفتاری مردم، عقیده ی منحصر به خود را داریم که آنها را از طریق سال ها تجربه و یادگیری کسب کرده ایم. با تمام این اوصاف، بسیاری از افراد با مشکلاتی در سیستم اجرایی ذهن خود مواجه هستند که باعث می شود طرز فکر چندگانه ای را در ارتباط با رفتار های مردم داشته باشند. عمیقا پیرامون علوم شناخت و رفتار انسان، مطالعه کنید.

هدف کلی شما این است که درک عمیقی از نحوه ی تفکر مردم را ایجاد کنید؛ با دانستن عمیق این علوم می توانید از طرز تفکر و احساس مشتریان و اعضای تیم خود باخبر شوید. با تشخیص درست می توانید آنها را تغییر داده و یا روی آنها تاثیرگذار باشید. متاسفانه اغلب ما باور داریم که مردم بیش از چیزی که واقعا هستند، منطقی عمل می کنند. همین مساله باعث می شود که استراتژی های قانع کننده ی بسیاری را پیش بگیریم که شاید به شکست یا ناامیدی منجر شود.

3. هر شب 8 ساعت بخوابید

تنها 5 درصد افراد از خواب موثر 6 ساعته در طول شب بهره می برند. این احتمال وجود دارد که شما جزء این افراد نباشید؛ پس پیشنهاد می کنیم که 8 ساعت کامل را در طول شب به خوابیدن اختصاص دهید.

اغلب در جهان کارآفرینی، کار کردن بسیار زیاد، نوعی افتخار به شمار می رود؛ اما اینطور نیست. اصلا جالب نیست که با بدن و مغز خود این گونه رفتار کنید. اگر خواب کامل 8 ساعته نداشته باشید، تصمیم گیری های ضعیفی خواهید داشت؛ فراموش نکنید که تجارت در واقع مجموعه ای از تصمیم گیری های درست و دقیقی است که توسط شما یا اعضای تیمتان گرفته می شود.

شما نباید به فکرهایی که در نتیجه ی خواب 5 یا 6 ساعته به سراغ شما می آید اعتماد کنید. چنین تصمیمات یا برنامه هایی را در روز هایی که بهتر استراحت کرده اید، دوباره بررسی کنید.

4. مطمئن شوید که افراد درستی را در تیم خود جای داده اید

یک استارتاپ در واقع یک خانواده است. در یک خانواده، مواردی هستند که بیش از روابط خونی بین افراد، اهمیت دارند. به سرعت کسی را استخدام نکنید. به هر کسی اجازه ی ورود ندهید. اگر در یک جزیره با سایر اعضای تیم خود تنها باشید، فکر می کنید چقدر طول می کشد تا عقل و صبر خود را از دست بدهید؟ کسانی را به کار بگیرید که به اندازه ی شما به ماموریت و هدف تعیین شده ایمان دارند.

تنها به خاطر مهارت های مورد نیاز خود افراد را استخدام نکنید. نباید اولین کسی که به سراغ شما آمده را به کار بگیرید؛ این رویکرد کاهلانه به فراموشی سازمان شما منجر می شود. برای مثال گوگل را در نظر بگیرید، این کمپانی، روند کلی استخدام را پیرامون محدود کردن تعداد استخدامی های اشتباه، برنامه ریزی کرده است. گوگل اطمینان حاصل می کند که تمام استخدام ها از یک روند آرام و با دقت عبور کرده است؛ علاوه بر اینکه، سوال هایی را برای مصاحبه با کاندیدها طراحی می کنند. در اینصورت، پاسخ هر کدام از آنها با دیگران مقایسه می شود و هر کدام از متقاضیان کار باید از فیلترهای لازم عبور کنند تا بتوانند به افراد بی شماری که استخدام شده اند، ملحق شوند. گوگل به خوبی می داند که به کار گرفتن افراد شایسته، مهمترین کاری است که باید انجام شود؛ و برای حصول اطمینان از این مورد، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

پر واضح است که این رویکرد، روند استخدام را کند می کند. اما به یاد داشته باشید که در حال ساختن یک خانواده هستید. اگر از این چهار توصیه پیروی کنید، قطعا از مسیر روان تری به مقصد می رسید.

 

منبع: INC

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-06-17 10:29:00
دسته بندی ها