چگونه follower های اینستاگرام را افزایش دهیم؟ (قسمت دوم)

5 آبان 1395 - 10:27
بازاریابی اینترنتی -  چگونه follower های اینستاگرام را افزایش دهیم؟ (قسمت دوم)
چگونه follower های اینستاگرام را افزایش دهیم؟ (قسمت دوم)
امتیاز مطلب: 93%

افزایش فالوور اینستاگرام (قسمت دوم)

محتوایی مناسب با شبکه اینستاگرام تولید کنید تا فالوور های بیشتری به دست آورید

هر چقدر محتوای شما بهتر باشد فالورهای بیشتری در اینستاگرام به دست خواهید آورد. قرار دادن مطالب دارای واترمارک (متن تبلیغاتی برند شما)، محتوای بلور شده و تبلیغات مستقیم مخاطب را جذب نمی کند یا به زبان ساده محتوایی که جالب نباشد دیگران انگیزه ای برای دنبال کردن مطالب صفحه مربوط به آن نخواهند داشت.

چند مورد از مهمترین روش هایی که منجر به بهبود استراتژی محتوایی شما در اینستاگرام می شود:

بهترین زمان قرار دادن پست جدید را پیدا کنید

اطلاعات و آماری که از پست های قبلی و مشتریان خود دارید به شما کمک می کند یک زمان مناسب برای منتشر کردن مطالب جدید در اینستاگرام پیدا کنید. برای مثال اگر مشتریان شما اغلب کسانی هستند که بصورت تمام وقت کار می کنند، احتمالا بین ساعت 9 تا 11 صبح، زمان ناهار و دقیقا بعد از پایان کار (معمولا ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر) شانس دیده شدن پست های شما کمتر خواهد بود. اما اگر فالورهای جدید که شما منتظر آنها هستید مادران خانه دار یا افراد دورکار باشند زمان مناسب برای پست کردن در اینستاگرام متفاوت خواهد بود.

موثرترین روش برای تعیین بهترین تایم ِ پست کردن محتوای جدید در اینستاگرام بررسی محتوا و عکس هایی است که قبلا در صفحه اینستاگرام خود قرار داده اید. اگر به این نتیجه رسیدید که مثلا عکس هایی که صبح منتشر شده اند نسبت به عکس هایی که عصرها منتشر شده اند به طور متوسط لایک و کامنت بیشتری کسب کرده اند می توانید متوجه شوید که زمان مناسب برای قرار دادن محتوا در اینستاگرام برای این مثال فرضی صبح هاست.

به طور مداوم پست بگذارید

تعداد پست هایی که شما باید روزانه در اینستاگرام خود منتشر کنید برای همه حوزه ها و کسب و کارها عدد ثابتی نیست، اما طبق برخی آمارها 75 درصد برند های معروف حداقل یک محتوا در هفته منتشر می کنند. در نظر داشته باشید که هدف این است که محتوای شما توسط فالورهای شما دیده شود و آنها را جذب کند. فعالیت (activity) فالورهای شما توسط فالورهای آنها دیده می شود که این موضوع خود می تواند شانس شما را برای به دست آوردن فالورهای جدید افزایش دهد. فالور های شما در نهایت می خواهند محتوای شما را دنبال کنند چرا که با همین هدف صفحه شما را دنبال کرده اند. آنها را با قرار دادن محتوای نامناسب و غیر مرتبط شگفت زده نکنید.

افزایش فالوور اینستا

از هشتگ های مناسب استفاده کنید

استفاده از هشتگ های مناسب در caption ها کمک می کند پست های شما را مخاطبینی ببینند که احتمالا  اصلا صفحه شما را دنبال نکرده اند اما به دنبال عکسی هستند که با برند یا کسب و کار شما مرتبط است.  مواردی که در هنگام استفاده از هشتگ ها باید رعایت شوند:

  • از هشتگ های معروف استفاده کنید.
  • برای خود هشتگ اختصاصی بسازید.
  • از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
  • محدودیت تعداد هشتگ ها 30 است و پیشنهاد می کنیم از تمام ظرفیت یعنی همین 30 عدد به شکل مناسب استفاده کنید.
  • اگرچه با استفاده از هشتگ های معروف یا لقب ها یا هشتگ های اسپم ممکن است فالورهای شما بطور موقت افزایش یابد اما این هشتگ ها در حالت واقع بینانه و در نهایت منجر به پیشرفت صفحه شما نمی شوند چراکه معمولا توسط اسپمرها یا کسانی که در ازای لایک شما را لایک می کنند استفاده می شوند. هشتگ های معروف هشتگ هایی مانند #love  هستند هشتگ های اسپم هم هشتگ هایی مانند #followme یا #likeforlike هستند. بجای استفاده از این هشتگ های اسپم به توصیه خود اینستاگرام گوش کنید و از هشتگ های مرتبط با عکس، محصول یا کسب و کار خود استفاده کنید.

از کپچن ها (captions) بصورت بهینه استفاده کنید.

از آنجایی که اینستاگرام پلتفرمی ویژوآل و تصویری است، کپچن هایی که برای عکس های خود انتخاب می کنید نقش مهمی در به دست آوردن فالورهای بیشتر در اینستاگرام خواهد داشت. موارد مهمی وجود دارد که در استفاده از کپچن ها باید مورد توجه قرار بگیرند:

  • سوال بپرسید. پرسیدن سوال موجب می شود مخاطبین شما در قسمت کامنت ها سوال شما را پاسخ دهند و این نوع engagement  کمک خواهد کردی که افراد بیشتری صفحه و محتوای شما را ببینند.
  • کاربران را تگ کنید. سایر کاربران را در پست های خود bold کنید. طبق آمار ارائه شده، پست هایی که در آن ها کاربران در قسمت کپچن mention شده اند 37 درصد بیشتر لایک و کامنت می گیرند. همیچنین می توانید از کاربران خود بخواهید که دوستان خود را هم در قسمت نظرات تگ کنند. یه استراتژی برای انجام چنین کاری می تواند مطرح کردن سوالی مانند سوال روبرو باشد: از دوستان خود کسی را تگ کنید که به دنبال سفر ارزان است!
  • محل خود را تگ کنید.

از ویدیوهای خلاقانه استفاده کنید

ویدیوهایی که بصورت خلاقانه و با هدف تاثیر غیر مستقیم بر روی کاربران تولید شوند توسط کاربران بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

 

از طریق برگذاری مسابقه و کمپین در بین کاربران فالورهای خود را افزایش دهید

مسابقه و چالش

برگزاری چالش و مسابقه در بین کاربران می تواند به رشد مخاطبین شما در اینستاگرام، هدایت ترافیک به وبسایت شما و در نهایت به فروش محصول شما کمک کند. هنگام برگزاری مسابقه، از کاربران خود بخواهید که علاوه بر فالو کردن صفحه شما، تصاویر شما را لایک کنند یا در پست های شما کامنت بگذارند یا با یک هشتگ خاص مطلب شما را در اینستاگرام بازنشر کنند. استفاده از پست های تولید شده توسط خودِ کاربران از طریق ایجاد انگیزه در آنها به شما در جذب مخاطبین بیشتر کمک می کند. با این روش آن دسته از کاربرانی که صفحه شما را فالو نکرده اند از طریق یکی از پست هایی که توسط یکی از دوستانشان به اشتراک گذاشته شده با صفحه شما آشنا می شوند. باید توجه داشت که یک چالش خوب چالشی است که کاملا مرتبط با محصول یا وبسایت شما باشد تا علاوه بر اینکه باعث افزایش مخاطبین می شود، مخاطبین جدید را با محصول یا وبسایت شما آشنا کند. همچنین بهترین چالش چالشی است که جایزه یا انگیزه تعریف شده برای آن، سرویس یا محصولی از شرکت شما باشد و مخاطبین بالقوه را به مشتریان دائمی شما تبدیل کند.

کمپین

ترکیب اینستاگرام با کمپین های بازاریابی فعلی شما می تواند به شما برای دست یابی به جامعه بزرگتری از مخاطبین کمک کند. برای مثال اگر شما در برنامه های بازاریابی خود (کمپین های تبلیغاتی مانند sms و ایمیل) صفحه اینستاگرام خود را نیز لینک کنید قاعدتا می تواند جامعه مخاطبین اینستاگرام شما را افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید :

 

منبع: UCAN

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-12-09 13:12:38
دسته بندی ها