آيا استراتژی های بازاریابی محتوايی كسب و كار شما مفيد است؟

28 شهریور 1396 - 7:00
مدیریت - آيا استراتژی های بازاریابی محتوايی كسب و كار شما مفيد است؟
آيا استراتژی های بازاریابی محتوايی كسب و كار شما مفيد است؟
امتیاز مطلب: 96%

هنگامي كه صحبت از عناوین بازاریابی محتوايی كسب و كار، در شبکه های اجتماعی و فضای بازاریابی این نوع محتوا  به میان می آید، احتمالا شما نیز تلاش می کنید که راه هاي جديدي را براي گسترش آن و يا ساخت نام تجاری خود، امتحان كنيد. در این میان بايد به اين نكته توجه کرد كه ممكن است تمام اين استراتژي ها، به فروش بيشتر منجر نشود. سوال مهمي كه پيش مي آيد اين است كه چگونه بايد محتواي مديريت كارتان را شكل دهيد و چگونه ارزيابي كنيد كه آيا در جهت درستي حركت مي كنيد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده را بررسی کنیم که با توجه به آنها می توانید میزان درستی عملکرد خود را در استراتژی های بازاریابی محتوایی، ارزیابی کنید. با یوکن همراه باشید.

هدف گذاري كنيد.

اولين نكته اين است كه بدانيد چه چيز را مي خواهيد اندازه گيري كنيد. آيا مي خواهيد تعامل رسانه هاي اجتماعي را ببينيد؟ روي كدام پلت فرم؟ مي خواهيد از روي كامنت افراد در وبلاگتان و يا عضويت آنها، میزان بازخورد خود را تشخيص دهيد؟ و يا از روي دانلود كتاب هايي كه روي سايتتان قرار داديد؟

يك معيار برای خود مشخص کرده و سپس بر اساس آن تعيين كنيد كه چه میزان پیشرفت ایجاد شده و همچنین اینکه چگونه می توانید آن را بهبود بخشید.

در مورد كاري كه اكنون انجام مي دهيد مطالعه كنيد.

براي اينكه بدانيد تغييرات موفقيت آميزي ایجاد کرده اید يا نه، بايد بدانيد كه دقيقا چه كاري انجام مي دهيد. نگاهي به پست هاي اخير رسانه اجتماعي و يا وبلاگ بیندازید. ببينيد تا كنون چه تعدادي را بهتر كرده ايد؟ كدام پست ها همانطوري كه انتظار داشتيد پیش رفته اند؟ چرا اين پست ها بيشتر از بقيه ماندگار شدند؟ آيا سوال متفاوتي در آنها پرسيده اید و يا از فرم ديگري از رسانه استفاده كرديد و يا اينكه اين پست ها را در زمان متفاوتي نسبت به روند عادي كارتان، پست کرده اید؟

اگر بدانيد اكنون مشغول به چه كاري هستيد، ايده هاي بهتري به ذهنتان مي آید و قطعا پيشرفت خواهيد كرد.

به دنبال استاندارد كردن محتوا باشيد.

بهترين بازاریابان شبکه های اجتماعي آنهايي هستند كه در رسيدن به موفقيت، دقيق عمل می کنند. يك تقويم قابل تغيير براي كارتان ايجاد كنيد، پست هايتان را فهرست بندي كنيد و به دقت كلماتي را كه براي ايجاد تعامل در سايتتان مي خواهيد بکار ببرید را مطالعه كنيد. به یاد داشته باشید که نباید تنها از كلمات رايجي كه كاربرها جستجو مي كنند استفاده کنید.

 

از ابزارهاي موجود استفاده كنيد.

ابزارهاي متفاوتي در اينترنت وجود دارند كه مي توانيد با استفاده از آنها متوجه شويد كه كدام كلمات اساسي در صدر هستند و همچنين مي توانيد رتبه صفحه هاي خودتان را در موتور هاي جستجوي مهم، ببينيد. نه تنها مي توانيد از ابزارهاي مختلف براي كاربردهاي متفاوت استفاده كنيد بلكه همچنين پلت فرم هايي مانند Intalyse موجود است كه به شما اين امكان را مي دهد كه همه ي اين ويژگي هاي مختلف را در يكجا ببينيد.

محتواي ماندگار به اندازه اخبارها مهم است.

دو محتواي مهم وجود دارد: يكي اخبار بر پايه محتوای همیشه سبز و ديگري محتواي ماندگار. زمانی که شما دنبال استفاده از مهارت های خود برای نوشتن مطالب هميشه سبز مانند صفحه شرح خدمات، صفحه درباره ی ما و همچنین صفحه ی تماس با ما هستید، به خاطر داشته باشید که این ها نیز برای رتبه بندی در شبکه های اجتماعی و نتایج جستجو، فرصت هایی را ایجاد می کنند. از این رو با تغییرات کوچک، میزان تاثیر گذاری آن ها را بیشتر کنید؛ به طور مثال سعي كنيد از زبان سوم شخص (او) به جاي اول شخص (من) استفاده كنيد. اين كار باعث افزايش رتبه شما در موتورهاي جستجو مي شود و صفحه شما را در دسترس تر خواهد ساخت.

همه اين كارها را با هم انجام دهيد.

به عنوان یک انسان، همه ما اندازه گيري را دوست داريم. به معيارها تمایل داریم چون به ما اين اجازه را مي دهند كه همه چيز را كنترل كنيم؛ اما دقیقا به همین دلیل است كه با وجود همه اين استراتژي هایی که باعث پيشرفت كسب و كار شما مي شوند، اما اگر شما محصولي را بفروشيد كه به اندازه هزينه اي كه مشتري ها براي آن صرف مي كنند با ارزش نباشد و يا زير حد استاندارد باشد، اين استراتژي ها كمكي به شما نخواهد كرد.  قبل اينكه بودجه زيادي براي خط توليدي کسب و کار خودتان صرف كنيد، از اين مطمئن شويد كه آيا محصولتان مي تواند بهترين باشد يا نه.

 

منبع: TECH.CO

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها