چگونه می توان بین دستیابی به موفقیت در کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کرد؟

16 بهمن 1395 - 7:07
مدیریت شخصی - چگونه می توان بین دستیابی به موفقیت در کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کرد؟
چگونه می توان بین دستیابی به موفقیت در کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کرد؟
امتیاز مطلب: 99%

اگر به تازگی یک استارتاپ را راه اندازی کرده اید، یا مدیریت یک شرکت را به عهده دارید و حتی اگر تلاش می کنید تا در کار و زندگی شغلی خود به موفقیت دست یابید، باید بدانید که ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی کار بسیار مشکلی است. البته، غیر ممکن هم نیست.

برخی از مدیران اجرایی موفق، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته اند؛ آنها می دانند که راه دستیابی به موفقیت و در عین حال، حفظ زندگی شخصی کدام است و چگونه امکان پذیر می شود. در ادامه با یوکن همراه باشید:

1. اگر با همسر خود در یک محیط کار می کنید، پس نباید در پروژه های یکدیگر دخالت کنید.

داریا ربنوک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Grabr در این باره می گوید: "سعی کنید که با همسر خود در یک پروژه شریک نشوید؛ چرا که در این صورت، مجزا کردن زندگی شخصی از کار، از همیشه مشکل تر خواهد شد. اگر مجبور به همکاری با یکدیگر هستید، پس برای خود قانون تعیین کنید: خارج از اداره و دفتر کار، درباره ی مسائل و پروژه های کاری صحبت نکنید. تمرین آن برای هر دو نفر، به زمان نیاز دارد."

2. هرچند وقت یکبار برای شام بیرون بروید و به این برنامه پایبند باشید.

دیو راسنکو، بنیانگذار و مدیر عامل Weebly در این باره می گوید: "زمانی که در حال پرورش کمپانی خود هستید، مشغله های کاری همیشه سر راه شما قرار می گیرند؛ مگر اینکه حتما یک محدوده ی زمانی را برای آنها مشخص کنید و برای قرارهای مجزا برنامه ریزی کنید. همسر من، بروک تصمیم گرفت که هر هفته، شب سه شنبه برای شام بیرون برویم؛ این برنامه باید تحت هر شرایطی اجرا می شد. در طول این برنامه ها، گوشی ها را کنار گذاشته و تمام دستگاه های هوشمند را از خود جدا می کردیم و به رسم قدیم با هم گفتگو می کردیم. البته ما هنوز هم تلاش می کنیم تا تعادل بی نقص بین کار و زندگی را ایجاد کنیم."

3. با خودتان صلح کنید و بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

جیمز روباک، مدیرعامل مدرسه ی زبان Fluent City در این باره می گوید: "منظور از این حرف، تلاش برای بی نقص بودن نیست؛ چرا که این تلاش بی نتیجه خواهد ماند. منظور این است که علیرغم تمام خصویات خوب و بد، موهبت ها و نقص ها، با خودتان سازش کنید. اگر از خودتان راضی نیستید، و اگر جرات نمی کنید سوال سخت "چه کسی هستم؟" را از خود بپرسید، پس چطور می توانید در زندگی شخصی و با همسر خود احساس خوشبختی کنید؟"

4. برای آشپزی کردن با یکدیگر برنامه ریزی کنید.

النا رینهولتز، بنیانگذار و مدیر عامل Bird + Stone در این باره می گوید: "من به عنوان یک کارآفرین، بعدازظهرهای بسیاری متفاوتی را در مقایسه با همسرم که یک مهندس نرم افزار است، سپری می کنم؛ او از ساعت 9 صبح تا 6 غروب کار می کند اما من معمولا در طول بعدازظهر، انرژی بیشتری دارم و دائما به گسترش کسب و کارم فکر می کنم؛ این در حالیست که همسرم به تجدید قوای دوباره، زمان های تنهایی و آرامش نیاز دارد. برنامه ی کاری من انعطاف پذیر است و به ساعات کاری معمول، متعهد نیستم. یک نکته ی کلیدی که در این مدت به آن دست یافتم این بود که برای آشپزی با هم، برنامه ریزی کنم. بدین ترتیب، با یک شام سالم می توان بین برنامه های کاری متفاوت، تعادل ایجاد کرد. من قدردان حضور همسرم هستم؛ او با من همراه است، توصیه های خود را در اختیار من قرار می دهد، مشکلاتم را حل می کند و به من انرژی می دهد."

5. میدان مبارزه ی خود را انتخاب کنید و اشتباهات خود را قبول کنید.

الیوت تومائنو، بنیانگذار و مدیرعامل ASTRSK PR در این باره می گوید: "مهم نیست که چند سال را با هم بوده اید، روابط به سازش، تلاش و همدردی نیاز دارند، به ویژه در زمان هایی که درگیری وجود داشته باشد. زمان هایی که باید میدان خود را انتخاب کنم، گاهی اوقات حساس می شوم و انتقادات را به صورت مبالغه آمیزی می پذیرم. درک اصول طرف مقابل و دانستن اینکه در چه زمانی باید اشتباهاتم را قبول کنم، در برقراری آرامش و ثبات به من کمک می کند. من از دعوا و درگیری بیزارم، بنابراین می توانیم تمرکز خود را روی مسائل مهم تر قرار دهیم: عشق و اعتماد."

6. قدردان باشید و آن را نشان دهید.

ویکتور چنگ، یکی از بنیانگذاران Tomofun در این باره می گوید: "من به عنوان یک کارآفرین، نسبت به چشم اندازم بسیار مشتاقم و به راحتی می توانم تمام وقتم را برای به واقعیت تبدیل کردن این رویا، سپری کنم. با تمام این اوصاف، گاهی فراموش می کنم که همسرم تا چه اندازه برای دنبال کردن آرزوهایم، از خود گذشتگی و ایثار کرده است. پس با رزرو برنامه های سرگرم کننده، قرارهای عاشقانه برای شام و تفریحات آخر هفته، قدردانی خودم را نشان می دهم. گاهی اوقات، انجام دادن کارهای کوچک برای اینکه نشان دهید تا چه اندازه برای او اهمیت قائل می شوید، بیشترین تاثیر را خواهد داشت."

7. بخشنده باشید و معذرت خواهی کنید.

فرانک زامبرلی، یکی از بنیانگذاران و کارگردان خلاق 1 Atelier در این باره می گوید: "یکی از بزرگترین چیزهایی که یکی از طرفین می تواند در یک ازدواج به دیگری هدیه دهد، تشخیص و قبول چیزهایی است که ممکن است درباره ی آنها اشتباه کنید؛ زمانی که تعادل بین کار و زندگی را از دست می دهید، زمان هایی که سعی می کنید فرصت های از دست رفته را با کارهای کوچک بازگردانید و در زمان هایی که به استراحت می پرداختید، در حالیکه طرف مقابل به استراحت نیاز داشته است، از جمله ی این اشتباهات هستند. گاهی اوقات، مسیر درست را پیدا می کنیم و نقش کار در زندگی را به همان اندازه ای که باید، مهم و محترم می شماریم. اما این احتمال نیز وجود دارد که از مسیر منحرف شویم، بیش از اندازه بخواهیم و کمتر از اندازه ببخشیم. زمانی که این دست از اتفاق ها رخ می دهند، باید نگاهمان را دقیق تر کنیم، با آغوش باز ببخشیم و با احترام بیشتری، عذرخواهی کنیم."

8. مهارت های برقراری ارتباط را در خود تقویت کنید.

سوفی کان، یکی از بنیانگذاران AUrate در این باره می گوید: "من همیشه به برقراری ارتباط نیاز دارم، خواه در محل کارم باشد، خواه در خانه و در زندگی شخصی. نزدیک به 10 سال است که با همسرم زندگی می کنم و در طول این مسیر 10ساله، با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده ایم. متوجه شدم که کلید عبور موفق از این مشکلات، برقراری ارتباط است. توضیح دادن درباره ی نقطه نظرات خود، درباره ی اینکه از کجا آمده اید و گوش دادن واقعی به حرف های طرف مقابل، بدون قضاوت کردن، می تواند شما را به هر چیزی که می خواهید برساند. شاید کلیشه ای به نظر برسد، اما ارتباطات مستمر، صادقانه و باز همیشه کارامد هستند."

9. از آخر هفته ی خود بهترین بهره را ببرید.

میشل کوردریو، بنیانگذار و مدیرعامل Lively در این باره می گوید: "سرعت گسترش نیویورک سیتی هر روزه بیشتر می شود. من و همسرم تمام روزهای کاری هفته را به شدت مشغول هستیم. ساعات کاری من از 9 صبح تا 6 غروب ادامه دارد؛ علاوه بر این، ساعاتی را نیز باید به صورت آنلاین کار کنم. همسرم نیز در معاملات سهام آسیا فعالیت می کند و ساعت کاری او از 7 غروب تا 2 صبح ادامه دارد. با این اوصاف، ساعاتی که با هم هستیم، برایمان بسیار اهمیت دارند. بنابراین، آخر هفته های خود را به بهترین شکل با هم سپری می کنیم. صبح های دوشنبه نیز همسر و دخترم، من را به محل کارم می رسانند و در طی مسیر می توانیم راجع به آخر هفته صحبت کنیم. شب های جمعه نیز با هم شام می خوریم. برخی فکر می کنند که برنامه هایی به این شکل می تواند برای یک زوج، سخت باشد؛ اما اینطور نیست. ما در طول هفته، روی کار و فرزندمان متمرکز می شویم."  

10. به همان اندازه که برای کار اشتیاق دارید، به زندگی شخصی نیز عشق بورزید.

مایکل فیتزپاتریک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Blast Motion در این باره می گوید: "وظایف یک مدیرعامل بسیار زیاد و گسترده است، بنابراین شما به کسی نیاز دارید که اهداف و انگیزه های مشترکی با شما داشته باشد. بدین ترتیب می توانید با همان اشتیاقی که در محل کار حاضر می شوید، به برقراری ارتباط با همسر و خانواده ی خود بپردازید. باید بدانید که همسر شما نیز به همان اندازه تحت تاثیر کار شما قرار دارد؛ پس باید برای او نیز وقت بگذارید تا احساس کند که برای او هم ارزش قائلید. به توصیه های او عمل کنید و به یاد داشته باشید که با کمک گرفتن از او، بیشتر از همیشه پشتیانی او را دریافت خواهید کرد. فراموش نکنید که "تشکر کردن" مسیر زندگی مشترک را هموارتر می کند."

11. به خود یادآوری کنید که چرا او را انتخاب کرده اید.

دنیل سارنسی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی POWERHANDZ در این باره می گوید: "ازدواج، یکی از رنگارنگ ترین مجاهدت هایی است که یک زن و مرد در طول زندگی خود تجربه می کنند. اگر یک کارآفرین هستید و شریک زندگی شما به شریک کاریتان تبدیل می شود، در واقع بلوغ خود را به مرحله ی بالاتری از رشد رسانده اید. روابط در هر دو زمینه می تواند با موفقیت همراه باشد، تا زمانیکه یک چیز را فراموش نکنید: دلیل انتخاب یکدیگر در هر دو زمینه چه بوده است؟"

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-06-14 16:35:00
دسته بندی ها