4 راه برای ایجاد انگیزه دوباره در کارآفرینان

21 اردیبهشت 1399 - 6:00
کار آفرینی - 4 راه برای ایجاد انگیزه دوباره در کارآفرینان
4 راه برای ایجاد انگیزه دوباره در کارآفرینان
امتیاز مطلب: 95%

هنگامی که برای اولین بار به عنوان یک کارآفرین قدم در مسیر می گذارید، در هر گوشه ی کار، برای شما انگیزه وجود دارد. اما وقتی که با سبک زندگی جدید خود، خو گرفتید، آن زمان است که هیجان مسیر شغلی جدید، جای خود را به یکنواختی و پژمردگی می دهد. دنیای کسب و کار پر است از افرادی که به دلیل فقدان انگیزه ی لازم، از اجرای پروژه های خود، باز مانده اند. اما چیزی که آنها نمی دانند، این است که باید به کار ادامه داد، حتی وقتی دیگر علاقه ی چندانی برای ادامه وجود نداشته باشد.

زمانی که احساس می کنید، انرژی لازم برای کار در شما تحلیل رفته است، با چهار روشی که در ادامه در یوکن بیان می کنیم، می توانید خود را بار دیگر به کار مشغول کنید:

1. حجم کار را به بخش‌های کوچک بشکنید

افراد معمولا با یک سری از وظایف مواجه هستند که باید آنها را روز گذشته به انجام می رساندند. مبتلا شدن به داشتن کارهای عقب افتاده، یکی از اتفاقات رایج است که در هر کسب و کاری رخ می دهد. در این زمان است که حتی شما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید و کارها سخت تر هم می شوند.

ایجاد انگیزه - انگیزه کارآفرینی

 راه کلیدی در چنین شرایطی این است که یک جا بنشینید و بر روی یک مسئله، متمرکز شوید. حداقل چند ساعت همه ی تعهدات دیگر خود را فراموش کرده و بر روی تکمیل یک کار، متمرکز شوید. به خودتان بگویید که مجبور هستید که بنشینید و یک یا دو ساعت از زمان خود را به انجام ساده ترین کاری که در زنجیره ی کاری خود دارید، اختصاص دهید. با این کار خواهید دید که وقتی به صورت جداگانه، به وظایف خود نگاه می کنید، قادر خواهید بود فشار کاری را بدون زحمت اضافی، مدیریت کنید.

2. اهداف خود را به خاطر آورید

در تلاش برای به انجام رساندن چه کاری هستید؟ آیا به دنبال کسب جایگاه در یک بازار رقابتی هستید و یا به دنبال استقلال مالی؟ انگیزه، از یک تمایل عاطفی برای چیزی، نشات می گیرد. اگر بتوانید به دلایلی که باعث شوند وظایف خود را انجام دهید، بار دیگر گریزی بزنید، اغلب می توانید انرژی تحلیل رفته ی خود را باز یابید.

3. وارد یک محیط حمایتی شوید

افرادی که اطراف شما را احاطه کرده اند و همچنین هر عامل دیگری که در محیط کار و زندگی شما وجود دارد، می تواند نقش بسزایی در خلق و خوی شما داشته باشد. اگر افراد منفی گرایی به دور خود داشته باشید، رسیدن به اهدافتان بسیار چالش زا خواهد بود.

فضای همکاری اهمیت ویژه ای دارد. این گونه مکان ها برای کارآفرینان، اغلب مملو از فریلنسر ها و یا کارآفرینان دیگر است که شیوه و سبک زندگی آنها، بسیار شبیه به زندگی شماست. سعی کنید در محیطی باشید که افراد آن،  برای رسیدن به اهدافتان، الهام بخش باشند و یا با هم شروع به کار کرده باشید. ارتباط با افراد مثبت اندیش را فراموش نکید.

ایجاد انگیزه - محیط حمایتی

از طرفی اگر ترجیح می دهید که در یک محیط انفرادی شروع به کار کنید، به خاطر داشته باشید که داشتن میز کاری شلوغ و فضای بهم ریخته، نیز تقریبا مثل معاشرت با افراد منفی گرا، می تواند ذهن شما را مشوش کند. کار کردن در یک اتاق اختصاصی و با طراحی مرتب و تمیز در ایجاد انگیزه برای شما بسیار موثر خواهد بود.

4. اهداف بلندپروازانه

اهداف بلند پروازانه محرک نوآوری هستند، اما اگر به طور مداوم خواستار تعالی باشید، به عنوان یک فرد حرفه ای موفق نخواهید شد. اگر انگیزه ی شما برای ادامه ی کار کاهش یافته، این می تواند از عدم کسب موفقیت ها و رسیدن به برنامه ها، نشات گرفته باشد که این ها نیز خود نشان از ازدیاد اهداف و آرمان گرایی دارد. در این حالت بهتر است، بار بلند پروازی خود را کاهش دهید.

گاهی خودتان را مجبور کنید که به طور مثال دو ساعت کار بی وقفه انجام دهید. برخی افراد از اینکه بتوانند یک الی دو ساعت خود را مشغول به کار نگه دارند و بخشی از کار را پیش ببرند، انگیزه می گیرند. زمانی که روز بهتری داشته باشید، بیشتر کار خواهید کرد. در این میان به خاطر داشته باشید که لازم نیست همیشه بهترین باشید، برخی مواقع کافی است که کمی بهتر از قبل عمل کنید.

 

منبع: TECH.CO

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-10 09:35:06
دسته بندی ها