اهمیت بازاریابی محتوا در چیست و چرا باید به آن متعهد بود؟

24 شهریور 1396 - 8:00
بازاریابی - اهمیت بازاریابی محتوا در چیست و چرا باید  به آن متعهد بود؟
اهمیت بازاریابی محتوا در چیست و چرا باید به آن متعهد بود؟
امتیاز مطلب: 98%

وقت آن رسیده که گام بعدی را در بازاریابی بردارید و به اهمیت بازاریابی محتوا توجه کنید.

تمامی زوج ها معتقدند که کلید یک ازدواج موفق، تعهد کامل است. قهرمانان المپیک نیز عدم کسب مدال طلای خود را عدم تعهد کامل می دانند؛ حتی پدر و مادرهای خوب نیز به شما توصیه می کنند که برای ترتیب کودکان، باید خودتان را وقف آنها کنید.

برای اینکه تمام تلاش ها به موفقیت بیانجامد، تعهد کامل یک امر حیاتی است. بازاریابی محتوا نیز از این قائده مستثنی نیست. بنا بر گزارشی که موسسه ی بازاریابی محتوا منتشر کرده، مشخص شد که 91 درصد از سازمان ها زمانی به موفقیت دست یافتند که به طور کامل، به بازاریابی محتوای خود متعهد بوده اند.

اما متاسفانه این مساله، همیشه واقعیت ندارد؛ رهبران کاری بسیاری وجود دارند که سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا را بی ارزش می دانند. با کندوکاو بیشتر در می یابیم که ریشه ی این دلیل، یک مشکل رایج است: عدم وجود تعهد. با این وجود، تعجبی ندارد که نمی توانند ارزش آن را درک کنند و حتی شانس امتحان کردن را نادیده می گیرند.

در نهایت نیز همانند سایر عملکردها یا دپارتمان های موجود در شرکت، به هر نحوی که شده، کاری را انجام می دهند و منتظر نتیجه ی آن می مانند. شما باید متعهد شوید؛ وجه اشتراک تیم های متعهد، در این سه قابلیتی که در یوکن بررسی می کنیم ، خلاصه می شود:

  • حمایت مدیران: شما به حمایت و پشتیبانی اعضای تیم مدیران خود نیاز دارید. دانش و همکاری آنها، کلید خلاقیت و ساخت و ساز خواهد بود. اعضای تیم مدیران، الگویی برای سایر پرسنل و کارکنان خواهند بود.

شما باید برای رفع شکایت های مدیران خود، آماده باشید. احتمالا به شما می گویند که بازاریابی را به اعضای تیم بازاریاب واگذار کنید؛ یا اینکه، بازاریابی محتوا تنها یک مد زودگذر است. شما نیز می توانید در پاسخ به آنها بگویید که بررسی های به عمل آمده در CMI نشان می دهد، 89 درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. آمار به خوبی نشان دهنده ی واقعیت هستند.

  • تخصیص بودجه: شاید بتوانید دعای خیر مدیران خود را جلب کنید؛ اما اگر نتوانید از همکاری آنها برای عملی کردن فرایند بازاریابی محتوا استفاده کنید، راه به جایی نخواهید برد. به گزارش CMI، 29 درصد از بودجه ی کلی بازاریابی، برای محتوا صرف می شود. پس با همین آمار میانگین حرکت کنید و از پشتیبانی تیم خود اطمینان حاصل کنید.
  • تیم تولید محتوای پر قدرت: نباید مدیر بازاریابی خود را مجبور کنید که علاوه بر وظایف دیگر خود، تعدادی محتوای بی ربط را به هم ببافد و آن را به عنوان یک تیم استنباط کنید. یک تیم تولید محتوای موثر، حداقل به تعدادی بازیکن اصلی با نقطه نظرهای متفاوت نیاز دارد که در ایجاد، اصلاح و انتشار محتوای مناسب و تحویل آن به مخاطب مورد نظر، توانا باشند.

با انتخاب یک رویکرد تدریجی و اجتناب از تعهد، خودتان را در برابر ناکارآمدی ها و تناقضات، خلع سلاح کرده اید؛ که در نهایت می تواند به صرف هزینه هایی منجر شود که از سرمایه گذاری اولیه برای بازاریابی محتوا نیز بیشتر است.

سم وارنر، مدیرعامل Celonis در این باره می گوید: "ناکارآمدی در نتیجه ی خطاهای کاربری در فرآیندهای دستی به وجود نمی آید؛ بلکه ارتباطات بی اثر با فروشنده ها به این امر منجر می شود. کارآفرینان به طور میانگین، 10 تا 20 درصد از ارزش خود را از دست می دهند، چرا که قادر به کشف و حذف ناکارآمدی در پروسه های خود نیستند."

بعد از اینکه تمام این شرایط را برای خود فراهم کردید، احتمالا سوالی ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد: "از آن چه چیزی نصیبم می شود؟" پاسخ به این سوال را در ادامه می خوانید:

1. بازگشت سرمایه ی بهتری را در دراز مدت دریافت خواهید کرد.

از هر 10 سازمانی که بازاریابی محتوا متعهد بودند، 9 سازمان با موفقیت های چشمگیر مواجه شدند. منظور از این موفقیت های چشمگیر، همان بازگشت سرمایه در دراز مدت است.

مدیر رسانه ای سابق Kraft، جولی فلیشر گفته است که بازگشت سرمایه ی این شرکت از طریق بازاریابی محتوا، چهار برابر از روش های تبلیغاتی دیگر بیشتر بوده است. لازم به ذکر است که کرفت با نیمی از تعهد خود وارد این نوع بازاریابی نشده است. توضیح بسیار ساده ای دارد، با تعهد بیشتر در کلیت موضوع، بیشتر از سرمایه ی اولیه عایدتان خواهد شد.

2. برای جوانب دیگر کسب و کار نیز مفید خواهد بود.

تنها بخش بازاریابی نیست که از مزایای بازاریابی محتوا بهره می برد. این مساله می تواند در تمام بخش های کمپانی، تاثیر گذار باشد؛ از توانایی فروش گرفته تا روابط سرمایه گذاران همگی در سایه ی لطف بازاریابی محتوا خواهند بود. شما حتی می توانید از این موضوع به منظور توسعه ی حرفه ای پرسنل از طریق آموزش آنها استفاده کنید.

اینها دقیقا همان اهدافی هستند که یک کمپانی به دنبال آنهاست. محتوا می تواند در دستیابی به تمامی آنها، مفید واقع شود؛ البته تا جایی که بخواهید به آن متعد شوید.

3. ایجاد نفوذ و قدرت در ارتش هوادارن نام تجاری.

با تعریف ماجرای برند خود در محتوایی که تولید می کنید، دیگران را از هدف خود با خبر کرده و تاثیر خود را ایجاد می کنید. هر کسی که با نام تجاری شما در تعامل باشد، فرصت این را دارد که به یک هوادار تبدیل شود؛ محتوای خوب نیز دلیل دیگری را برای این کار در اختیار او قرار می دهد. شما می توانید از محتوا برای ایجاد جامعه ای از تقویت کننده ها یا به وجود آوردن یک ارتش استفاده کنید. این ارتش می توان با استفاده از محتوای شما، جمعیت بیشتری را نیز به جمع هواداران شما اضافه کند.

بزرگ باشید و برای غیر از این، تلاش نکنید. چرا باید برای چیزی کمتر از 100 تلاش کرد؟ اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید، باید تعهد کامل خود را روی آن به کار ببندید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها