٧ روش براي موفق شدن به عنوان كارآفرين در خانه

17 شهریور 1396 - 8:00
کار آفرینی - ٧ روش براي موفق شدن به عنوان كارآفرين در خانه
٧ روش براي موفق شدن به عنوان كارآفرين در خانه
امتیاز مطلب: 83%

تعداد كارمنداني كه به صورت دوركار فعاليت مي كنند، روز به روز در حال افزايش است. براي كارآفريناني كه تلاش مي كنند كسب و كار جديدي داشته باشند، منزل تنها جايي است كه مي توانند كار كنند. اما متمركز ماندن و اجتناب از حواس پرتي ممكن است براي كساني كه تجربه كار كردن در خانه را ندارند، چالش زا باشد.

اما اگر افراد بتوانند بر چالش هاي اين چنيني فائق آيند، ميزان بهره وري آنها در خانه بيشتر از زماني خواهد بود كه در يك دفتر اداري مشغول به كار هستند.

براي اينكه قلق كاري خود و روش متمركز شدن را بيابيد، روش هايي وجود دارد که در یوکن بررسی می کنیم ، مي توانيد آنها را امتحان كنيد.

1. روز كاري خود را سازمان دهي كنيد.

سازماندهي روز كاري در ساعاتي از روز كه ميزان بهره وري شما بيشتر است، در روند پيشرفتتان بسيار تاثير گذار خواهد بود. اگر صبح ها تمركز بيشتري داريد، تلاش كنيد كه بيشتر وظايف و مسئوليت هاي كاري خود را درست زماني كه از خواب بيدار مي شويد، انجام دهيد و ساعات ديگر روز را به كارهاي كوچكتر مثل ارسال ايميل و يا تماس ها اختصاص دهيد. به همين ترتيب اگر در شب تمركز و يا بهره وري بيشتري داريد، كار خود را از غروب آغاز كنيد.

2. ساعت کاری منظم داشته باشید.

زماني كه كسب و كار جديدي را راه اندازي مي كنيد، مهم نيست كه در منزل مشغول به كار هستيد یا هر جای دیگر؛ مهم این است که بايد براي خود ساعت كاري تعريف نماييد و اين روند را به صورت روزانه حفظ كنيد. به طور مثال هر روز ساعت ٦ صبح تا ٣ بعد از ظهر مشغول به كار باشيد و یا اگر صبح ها بازدهي كمتري داريد،  ساعت ٣ بعد از ظهر تا ١٢  شب را به كار اختصاص دهيد. اين زمان بندي منظم به شما امكاني مي دهد تا اقامت متمركز داشته و بهره وري خود را افزايش دهيد.

3. فضاي كار تعيين شده

هيچ شكي در آن نيست كه شروع يك كسب و كار در منزل چالش برانگيز است، ولي از طرفي مهم است كه به عنوان يك كارآفرين و صاحب كسب و كار، سازمان يافته باقي بمانيم. يكي از ساده ترين روش ها براي القاي اين موضوع، داشتن فضاي كاري طراحي شده در خانه است. لازم نيست كه يك دفتر جدا داشته باشيد، اين امكان براي خيلي از افراد مهيا نيست، تنها كافيست كه يك محيط سازماني براي خود ايجاد كنيد. اين محيط مي تواند يك ميز تحرير در هر گوشه ي منزل باشد و يا حتي از ميز نهار خوري در آشپزخانه براي اين كار استفاده شود. هر كجا از فضاي خانه كه شما آن را با چيزهاي الهام بخش طراحي كرده باشيد، مي تواند محيط مناسبي باشد.

4. يافتن شريكي كه شما را پشتيباني مي كند.

اگر هم اكنون متعهد به يك رابطه هستيد، اميدواريم در كنار كسي باشيد كه به طور كامل از چشم انداز كاري و اهداف شما، حمايت كند. اگر مجرد هستيد، به خاطر داشته باشيد كه بهترين شريك زندگي  براي شما كسي است كه نيازهاي شما را به عنوان يك كارآفرين درك كند و هميشه پشتيبانتان باشد. زماني كه صحبت از كار در خانه به ميان مي آيد، اين موضوع قابل درك است كه زمان زيادي براي كار كردن صرف خواهد شد و بديهي است كه فرصت كنار هم بودن محدود مي شود، از اين رو شريك شما بايد اين موضوع را درك كند. برخي مواقع شايد لازم باشد كه براي موفقيت و رشد كسب و كار، صد در صد از تمركز خود را به كار اختصاص دهيد، اين موضوع نبايد چالش برانگيز شود. همچنين اين موضوع نيز بايد براي شريك زندگي شما قابل درك باشد كه اگر شما در خانه كار مي كنيد، اين بدان معني نيست كه زمان اضافي براي انجام دادن كارهاي ديگر مثل تميز كردن خانه را در اختيار داريد.

5. براي تعامل با ديگران به خود استراحت دهيد.

ممكن است متعجب شويد كه زماني كه در خانه كار مي كنيد، زمان كمتري براي استراحت و گذراندن وقت با ديگران در اختيار داريد. زماني كه برنامه ي روزانه ي خود را تنظيم مي كنيد، به خاطر داشته باشيد كه باید زمان هايي را براي گذراندن وقت با ديگران، استراحت، پياده روي و ... اختصاص دهيد. يكي از مزاياي كار كردن در خانه، انعطاف پذيري در زمان است، پس از اين مزيت استفاده كرده و برنامه ي خود را به گونه اي تنظيم كنيد كه زمان تفريح نيز در آن جاي گيرد.

اگر بر روي پروژه خاصي كار مي كنيد، پياده روي سريع و يا رفتن به باشگاه را در برنامه كاري خود قرار هيد، ورزش به افزايش بهره وري شما نيز كمك مي كند. اگر چند روز از خانه خارج نشده ايد (اين موضوع اغلب براي كساني كه در خانه كار مي كنند، اتفاق مي افتد)، با دوستان خود برنامه ي نهار يا شام بگذاريد. كار در خانه باعث مي شود كه تعامل حضوري با ديگران، محدود شود، از اين رو براي نگه داشتن خود در تعادل و همچنين داشتن استراحت و تفريح، زماني را براي گذراندن با دوستان خود، اختصاص دهيد.

6. یک علامت "لطفا مزاحم نشوید" در محیط کاری خود قرار دهید.

لازم نیست به معنای واقعی کلمه این کار را انجام دهید، ولی به هر حال یکی از مشکلاتی که عموماً افراد در زمان کار کردن در خانه با آن دست به گریبان هستند، وقفه ی زمانی است که دوستان و خانواده برای آنها، ایجاد می کنند، زیرا دوستان و یا خانواده فکر می کنند که چون شما در خانه مشغول به کار هستید، به طور خودکار در دسترس آنها هستید و می توانند با شما به صحبت بپردازند و یا اگر کاری دارند، روی شما حساب کنند.

به نزدیکان خود نشان دهید که اگر شما در خانه کار می کنید، این به آن معنا نیست که می توانید تمام روز در دسترس باشید و بتوانند راجع به مسائل مختلف، مثل فوتبال شب گذشته و یا قسمتی از سریال با شما صحبت کنند.

7. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید.

در کنار فضای کاری سازمان یافته، ساختار برنامه روزانه، نیز اهمیت ویژه ای دارد. لیستی از کارهایی که باید به انجام برسانید، سبب خواهد شد که عواملی که منجر به حواس پرتی شما و به تعویق انداختن امور می شوند را محدود کنید.

 

منبع: Tech

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
  • نظرات
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.


کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

دسته بندی ها