10 دیدگاه منحصر به فرد که رهبران بزرگی را به وجود می آورد

28 دی 1398 - 6:00
مدیریت تیمی - 10 دیدگاه منحصر به فرد که رهبران بزرگی را به وجود می آورد
10 دیدگاه منحصر به فرد که رهبران بزرگی را به وجود می آورد
امتیاز مطلب: 99%

تمامی صاحبان کسب و کار و مدیران اجرایی، تجربه و نقطه نظرات مخصوص به خود درباره ی رویکردها و قابلیت های مورد نیاز برای یک رهبری موثر را دارند. لازم به ذکر است که تمامی شرایط، سبک هدایت و رهبری مخصوص به خود را نیاز دارد. رهبران بزرگ با محیط پیرامون خود سازگار می شوند و قدرتی به اعضای تیم می بخشند تا مسیر موفقیت را همه با هم، طی کنند.

متخصصان بسیار زیادی در کتاب ها و مقالات بیشمار خود خاطر نشان کرده اند که برای هدایت تیم به سمت هدف نهایی و رویای با شکوه، قوانین و اصول مشخصی مورد نیاز است؛ اما زمانی که بحث عمل به میان می آید، مهمترین فاکتور این است که آیا رهبر مورد نظر، قادر به انجام وظایف هست یا خیر.

بیرنت گلیسون، مربی رهبری و نویسنده ی این متن در سایت منبع می گوید: "فلسفه ی من درباره ی رهبری، طی تحقیقات بیشمار و تجربیاتی که به عنوان نیروی دریایی داشتم، دچار تغییر و تحول شده است. تجربیاتی که طی موفقیت و شکست هایی که در راه اندازی شرکت خودم، به دست آوردم نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است. من معتقدم که بهترین رهبران، ترجیح می دهند که تیم مدیران پیرامون خود را با هم ادغام کنند. این گونه از رهبران دائما در حال تلاشند تا هوش احساسی خود را تقویت کنند و می دانند که یک فرهنگ تیمی قوی، به عنوان زیرساخت برای دستاوردهای موفقیت آمیز آینده به شمار می رود. آنها در حالت آمادگی همیشگی به سر می برند و تغییرات اجتناب ناپذیری که کسب و کار آنها با آن روبرو می شود را با آغوش باز می پذیرند."

برای رسیدن به هدف مورد نیاز این مقاله، با چندین رهبر کاری دیگر نیز صحبت شده تا آنها نیز نقطه نظرات خود را درباره ی سوالی که در ادامه مطرح می شود، به اشتراک بگذارند: "به عقیده ی شما، چه چیزی یک رهبر بزرگ را به وجود می آورد؟"

پاسخ ها با همکاری American Board of Experts جمع آوری شده اند که در ادامه در یوکن آنها را می خوانیم:

1. باور به اعتقادی که دارند.

متی گاوریل، مدیرعامل PrMediaOnline در پاسخ به این پرسش می گوید: "رهبری در واقع، ترکیب بسیاری از چیزهاست؛ اما اول و مهم تر از همه، باور به عقیده ایست که دارید. شما نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید که شما را به عنوان یک رهبر بدانند، مگر اینکه در وهله ی اول، خودتان به ایده هایتان باور داشته باشید. به محض اینکه به این باور برسید، ارتباطات قوی تری را بر مبنای آن برقرار خواهید کرد، به حرف دیگران گوش می کنید، به الگو تبدیل می شوید و استوارترین گام خود را بر می دارید و هرگز تسلیم نخواهید شد. رهبری به معنای این است که پیرامون کاری که انجام می دهید، شور و اشتیاق داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید و به کسانی که شما را دنبال می کنند و از شما، انرژی و روحیه می گیرند، اعتماد کنید."

2. تصمیم گیری های سخت.

جوئل فارار، بنیانگذار گروه حقوقی فارار در این باره می گوید: "رهبران بزرگ تصمیمات سختی را اتخاذ می کنند و برای بهبود زندگی اطرافیان، خود را قربانی می کنند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، نه تنها مسئولیت خانواده ی خود را به عهده دارید، بلکه خانواده ی کسانی که برای شما کار می کنند نیز به شما وابسته هستند. هر کدام از کارکنان شما یک خانواده دارند. حتی اگر یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید که چهار پرسنل دارد، باز هم مسئول زندگی ده تا پانزده نفر دیگر هستید."

3. به دست آوردن احترام اعضای تیم.

براندون سوئنسون، مدیر SEO Pros در این باره می گوید: "توانایی احترام گذاشتن، همدردی کردن و اهمیت دادن به کسانی که دنباله روی شما هستند، همگی به رهبر بزرگ بودن نسبت داده می شود. به دست آوردن احترام متقابل در رابطه ی موفق با افراد، امری حیاتی است؛ علاوه بر این، باید نشان دهید که برای کار و ایده ی دیگران نیز اهمیت قائل می شوید. همدردی کردن با اشخاص، شرایطی را فراهم می کند که از لحاظ عاطفی نیز با آنها در ارتباط باشید؛ شما با این کار نشان می دهید که احساس بودن در شرایط آنها را درک می کنید. ترکیب این سه رفتار، در نهایت باعث می شود که یک رهبر بزرگ، شکل بگیرد. اینها مواردی است که من دائما با کارکنانم به اجرا می گذارم، تنها به این دلیل که بتوانم برای کسانی که برایشان اهمیت قائلم، یک رهبر بهتر باشم."

4. شناخت تیم.

الکس گراسیموف، مدیر Insomnia Escape Room DC در این باره می گوید: "دانستن نقاط قوت و ضعف تمامی اعضای تیم به منظور مدیریت موثر و دریافت بهترین بازده، برای دستیابی به موفقیت ضروری است. رهبران از یک بینش عالی برخوردارند و برای برطرف کردن مشکلات، از منابع استفاده می کنند. آنها خطر می کنند و با علم بر اینکه ممکن است چیزی خلاف میل آنها پیش برود، تصمیمات سختی را اتخاذ می کنند. اینها، از مهم ترین قابلیت های یک رهبر واقعی است که در زندگی شخصی و حرفه ای نیز به همین شکل خواهد بود."

5. رهبران باید بدانند که کارکنان، کلید دست یابی به موفقیت هستند.

رندی سادرمن، بنیانگذار Soderman Marketing SEO در این باره می گوید: "یک رهبر بزرگ به خوبی می داند افرادی که هدایت آنها را بر عهده دارد، در نهایت منجر به شکست یا موفقیت کسب و کار خواهند شد. رهبران بزرگ، خود را با مردم فوق العاده ای احاطه می کنند که قابلیت پرورش و رشد در یک تیم را دارند، افراد با اعتماد به نفسی که می توانند در یک گروه نیز عملکرد مناسبی داشته باشند. آنها سپس می توانند این تیم را به سمت چشم انداز مشخص و تعریف شده ای هدایت کنند و این کار را از طریق تعریف اهداف کوتاه و بلند مدت، ایجاد اعتماد به نفس و اعتماد به سایر همکاران انجام می دهند. در نهایت باید گفت که یک رهبر بزرگ می تواند رهبران دیگر را ایجاد کرده و آنها را بزرگ کند."

6. تعریف یک چشم انداز روشن.

بگی رات، مدیر Mattress Inquirer در این باره می گوید: "یک رهبر بزرگ، چشم انداز روشن و شفافی را مشخص می کند. رهبران بزرگ شجاع، صادق و متواضع هستند و تمرکز دقیقی دارند. آنها در برنامه ریزی های استراتژیک، خبره هستند و به کار تیمی اعتقاد دارند. رهبران بزرگ به دیگران کمک می کنند تا به اهدافشان برسند و از استخدام افرادی که ممکن است از آنها بهتر باشند، ترسی ندارند. اینگونه از رهبران از دستاوردهای کسانی که به آنها کمک کرده اند، احساس غرور و افتخار می کنند."

7. وادار کردن مردم برای اینکه بهترین خود باشند.

آماس تنوماه، مدیرعامل BetterXperience در این باره می گوید: "رهبران بزرگ هدف های شفافی دارند و عقاید خود را به خوبی بیان می کنند. من تلاش می کنم تا رهبری باشم که مردم را وادار می کند تا بهترین خود را نشان دهند؛ اما در عین حال، آنها باید احساس امنیت داشته باشند، چرا که همه چیز از قلب شروع می شود."

8. در خدمت یک هدف یا دلیل بزرگ تر بودن.

جیک رود، مدیر توسعه ی کسب و کار در Red Stage Fulfillment در این باره می گوید: "رهبری بزرگ توسط کسانی تعیین می شود که ترکیبی از تواضع شخصی و اراده ی بی نظیر آنها، در خدمت دیگران قرار می گیرد تا به اهدافی بزرگ تر از هدف خودشان، دست بیابند. رهبران بزرگ به طور باورنکردنی جاه طلب هستند، البته نه برای خودشان. جاه طلبی آنها برای شرکت و پیشرفت ها است و برای رسیدن به این هدف بزرگ تر، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند."

9. تمرکز کردن روی کمک به اعضای تیم.

کارا کلی، مدیر اجرایی CompleteContents در این باره می گوید: "رهبر بزرگ کسی است که با روش های درست هدایت می کند و توافق نامه هایی را در جهت دستیابی به هدف شرکت، در میان اعضای تیم خود ایجاد می کند. لازم به ذکر است که رهبری به این معنا نیست که چه کسی رئیس است. رهبر خوب از اینکه تمامی اعضا، روی دستیابی به هدف تمرکز کرده اند یا نه، اطمیمنان حاصل می کند، در آنها ایجاد انگیزه می کند و به آنها کمک می کند تا بهترین خود را برای رسیدن به اهداف، نشان دهند. این شیوه به ویژه در شرایطی درست است که ریسک پذیری بالایی وجود دارد و عواقب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند."

10. با اجبار رهبری نکنید.

مایک دن، مدیر SMS Marketing در این باره می گوید: "یک رهبر بزرگ، با مجبور کردن دیگران رهبری نمی کند؛ در عوض، به آنها انگیزه می دهد. رهبران خوب، دیگران را ترغیب می کنند تا از آنها پیروی کنند. آنها همچنین با الگو برداری رهبری می کنند، کاری که کمتر کسی این روزها انجام می دهد."

تلاش برای رهبر بزرگ بودن به تمرکز دائمی، پشتکار و ایجاد تیمی نیاز دارد که بتوان روی آنها حساب کرد، تیمی که برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر، تلاش می کنند. بدون یک تیم خوب، رهبری واقعی وجود نخواهد داشت. این 10 دیدگاه منحصر به فرد، بینش بزرگی را فراهم می کند و به حس مشترک، اعتبار می بخشد.

بسیاری از افراد در جایگاه رهبری یا مدیریت به خوبی می دانند که برای رهبری بهتر، به چه چیزهایی نیاز دارند، اما گاهی در عمل باز می مانند. یک رهبر بزرگ بودن به حضور فردی دائمی و توسعه ی حرفه ای، دریافت بازخورد شفاف و منظم از طرف تیم، بازتاب فردی و عکس العمل نشان دادن به بازخوردهای دریافت شده، نیاز دارد. رهبران بزرگ به ندرت از عملکرد خود راضی هستند.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 09:20:07
دسته بندی ها