این نشانه ها به شما می‌گوید که کدام کارمند را اخراج کنید

7 بهمن 1398 - 6:05
رفتار سازمانی - این نشانه ها به شما می‌گوید که کدام کارمند را اخراج کنید
این نشانه ها به شما می‌گوید که کدام کارمند را اخراج کنید
امتیاز مطلب: 92%

از قدیم گفته اند که تجربه، بهترین معلم است؛ و به راستی حق با آنها بوده است. بسیاری از کارآفرینان بزرگ، با انواع مختلفی از افراد همکاری کرده اند و یا مدیریت آنها را به عهده داشته اند. آنها گاهی اوقات آرزو می کنند که ایکاش آزمون های بررسی هوش احساسی وجود داشت تا می توانستند از آنها در پروسه های تامین نیروی کار استفاده کنند. اما از آنجاییکه چنین امکانی وجود ندارد، می توان از تجربیاتی که کارآفرینان به اشتراک گذاشته اند، استفاده کرد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر با مشکلاتی که کارکنان شما به وجود آورده اند، دست و پنجه نرم می کنید و یا با یکی از مسائلی که در ادامه مطرح می شود، روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم که هرچه سریعتر ارتباط را قطع کرده و جلوی ضرر را بگیرید.

1. افرادی که با غیبت و شایعه‌سازی رشد می‌کنند

فرض کنید که در محیط کار نشسته اید و نام یکی دیگر از همکاران شما به میان می آید؛ ناگهان یک نفر از میان جمع می گوید: "چیزی را در مورد او می دانم...!" شما باید به سرعت از اینگونه افراد فاصله بگیرید.

رشد با شایعه سازی

شما به عنوان کسی که مدیریت سازمان را برعهده دارد، به هیچ وجه نباید چنین رفتارهایی را تحمل کنید.

2. کسانی که به سرعت پس از پایان جلسه، ملاقات دیگری را ترتیب می‌دهند

در ملاقات هایی که پس از جلسه ها شکل می گیرد، عموماً درباره ی شکایات و مسائلی صحبت می شود که فرصت طرح آنها در جلسه ی اصلی به وجود نیامده است؛ آنها اغلب به این موضوع می پردازند که ایده ی تایید شده در جلسه، موثر نخواهد بود و یا راه به جایی نخواهد برد.

این ملاقات ها لزوماً حضوری نیستند؛ شاید در محیط اسکایپ، اسلک و یا گوگل هنگ اوت شکل بگیرند و حتما کسی هست که بگوید: "ایدهی فلانی چقدر احمقانه بود!" اگر احساس کردید که اینگونه از افراد در میان اعضای تیم یا کارکنان شما حضور دارند، بیش از این معطل نکنید و قبل از اینکه فکر سایرین را مسموم کنند، آنها را از کار برکنار کنید.

3. کسانی که خودشان را محق می‌دانند

برخی افراد به دلیل سابقه ی زیاد یا پیش زمینه های معتبر، خودشان را نسبت به همه چیز محق می دانند.

به یاد داشته باشید که حق و حقوق، به وظایفی که به آنها محول شده و به درستی انجام می شود، بستگی دارد. اگر کسی بخواهد اصطلاحا منتی را بر سر شما بگذارد و برای مثال بگوید: "دوران رکود و سختی را گذراندیم، اما من کناره گیری نکردم." و یا "در گذشته از کارم عقب ماندم؛ اما باورم نمی شود که بعد از هشت سال، دوباره این موضوع را پیش کشیدید"، باید بگوییم که هرچه سریع تر آنها را اخراج کنید.

4. کسانی که مشکلات خود با شرکت را با مشتریان در میان می‌گذارند

افرادی هستند که از مشکلات خود با شرکتی که در آن فعالیت می کنند، پیش مشتریان شکایت می کنند؛ اینگونه از افراد، اغلب با این جواب روبرو می شوند: "اگر تا این حد ناراضی هستید، چرا برای شرکت های دیگر کار نمی کنید؟"

این دست از مشتریان، این موضوع را با مدیران در میان می گذارند و از آنها می خواهند که مامور دیگری را برایشان در نظر بگیرند.

البته این وضعیت در بهترین حالت به وجود می آید. گاهی اوقات آنها تصمیم می گیرند که مامور ارسالی شما را به خدمت بگیرند؛ اما در هر صورت، بازی کردن با آتش است. روابط مخفی که در ادامه یاین جریان به وجود می آید، عمر زیادی ندارد.

5. کسانی که دستاوردها را بزرگ‌تر از چیزی که هست جلوه می‌دهند

گاهی اوقات در میان اعضای تیم کسانی هستند که انجام دادن وظایف خود را به عنوان دستاوردهای مهم جلوه می دهند و یا اینکه، دستاوردهایی که توسط مشتریان انجام شده را به نام خود می زنند. شما به اینگونه از افراد در تیم خود نیازی ندارید.

6. کسانی که اعتبارات به دست آمده را تنها نتیجه‌ی کار خودشان می‌دانند

کسانی هستند که تاییدیه ها و اعتباراتی که توسط کار گروهی به وجود آمده را برای خود می دانند. "این نتیجه ی تلاش من بوده است، فقط من. اما آن را با نام شرکت معرفی کرده ام."

شریل اسنپ کانر، بنیانگذار و مدیرعامل SnappConner در این باره می گوید: "من با این مساله مواجه شده ام. از آن کارمند خواستم که از کار خود کناره گیری کند و به عنوان یک نویسنده ی آزاد، مستقیما برای مشتری ما کار کند؛ حتی دعای خیر خود را بدرقه ی راه او کردم. البته، ادامه ی همکاری آنها عمر درازی نداشت."

7. کسانی که از عمد، دیگران را به عقب می‌کشند

برای اینکه از جریان چنین رفتاری در میان اعضای کارکنان خود مطلع شوید، به منابع و اطلاعاتی نیاز دارید که توسط سایر همکاران شما فراهم می شود. کسانی هستند که مدیر یا رئیس را به گوشه ای می کشند و اشتباهات کاری دیگران را به صورت مبالغه آمیز، بازگو می کنند. این افراد احتمالا در جلسات با مشتریان، مافوق خود را کوچک می کنند.

8. کسانی که بی‌احترامی می‌کنند و متکبر هستند

آیا شما هم با کارمندانی روبرو بوده اید که جلسه ی رسمی با حضور مدیران اجرایی را برای تماس های تلفنی ترک می کند و حتی از این بابت عذرخواهی نمی کند؟ یا کسانی که برای مثال به رئیس خود می گویند: "شما باید فرد دیگری را برای انجام دادن این کار انتخاب کنید."

افرادی که چنین رفتارهایی را از خود بروز می دهند، احتمالاً برای بازخوردها نیز احترامی قائل نمی شوند و مقصر را سایر همکاران، مشتری ها و یا حتی رئیس خود می دانند. هیچ راهی برای تحمل این رفتار وجود ندارد. هرچه سریعتر از آنها فاصله بگیرید.

تکبر - بی احترامی

9. کسانی که اغلب رئیس خود را تهدید می‌کنند

اگر کارمندی دارید که فکر می کند آسمان در مناطق دیگر، آبی تر است و یا اینکه شما را با پیشنهادات کاری دیگر تهدید می کند، پس کار را برای او آسان کنید و اجازه دهید که برود. نگرش مغرضانه و محقانه ی آنها، به سمی تبدیل خواهد شد که وارد جریان سازمان می شود.

به ویژه کسانی که دستاوردهای خود را به دروغ بیان می کنند. اینگونه از افراد با این رفتار نشان می دهند که "هیچکس نمی تواند به من بگوید که چه کار کنم."

اخراج کردن در واقع آخرین راه حل به شمار می رود، جایی که هیچ راهکار دیگری وجود ندارد. با اینحال، اگر با اینگونه از رفتارها روبرو شدید، هرچه سریعتر نسبت به آنها عکس العمل نشان دهید و از آسیب های آینده جلوگیری کنید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-28 10:31:29
دسته بندی ها