10 استراتژی اینستاگرام برای بازاریاب های خلاق

15 دی 1399 - 11:00
بازاریابی - 10 استراتژی اینستاگرام برای بازاریاب های خلاق
10 استراتژی اینستاگرام برای بازاریاب های خلاق
امتیاز مطلب: 90%

از سال 2012 که اینستاگرام توسط فیس بوک خریداری شد، رشد چشمگیری داشته است؛ در حقیقت این میزان رشد به 400 درصد می رسد. به همین دلیل است که اینستاگرام، به یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای بازاریابی تبدیل شده است.

چرا اینستاگرام؟

اول از همه باید گفت که نحوه ی استفاده از اینستاگرام بسیار آسان است؛ که این مساله به تنهایی از امتیاز بالایی برخوردار است. علاوه بر این، هنوز به اندازه ی فیس بوک، از تبلیغات انباشته نشده که اینستاگرام را به یک گزینه ی دوستانه تر برای کسانی تبدیل می کنند که ترجیح می دهند تا استراتژی های بازاریابی خود را به کانال دیگری انتقال دهند. از آنجاییکه اینستاگرام، یک پلتفرم بصری است، به دست آوردن توجه دیگران نیز نسبت به فیس بوک، آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، یک بخش هیجان انگیز در باره ی اینستاگرام نشان می دهد که تعامل با فالورها در این پلتفرم، 58 برابر فیس بوک است و این میزان در مقایسه با توییتر، به 120 برابر می رسد. این ارقام برای کسانی که به آمار اهمیت می دهند نیز قابل توجه است.

استراتژی های خلاقانه ی اینستاگرم

اینستاگرام به فراخور طبیعتی که دارد، فضای زیادی را برای خلاق بودن در اختیار کاربران خود قرا می دهد. اما اگر قصد دارید که از این پلتفرم به عنوان یک کانال بازاریابی استفاده کنید، بهتر است که این کار را با استراتژی انجام دهید تا ریسک هرگونه شکست را به حداقل برسانید. علاوه بر آیتم های ضروری مثل یک بیو مناسب با URL، یک عکس پروفایل شایسته و لینک ارتباطی اینستاگرام با فیس بوک، مواردی وجود دارند که به کار گیری آنها خالی از لطف نخواهد بود؛ با یوکن همراه شوید:

1. برای پست های خود یک تم انتخاب کنید.

برای پست های خود، یک برنامه ی مشخص تعیین کنید. با به کار گیری این استراتژی، یک حساب هدفمند تر دارید و بادی به هر جهت نخواهید بود. به تم خود پایبند باشید؛ این تم می تواند همان پیام اصلی شما باشد و یا به موضوعی مربوط باشد که در حال ارتقای آن هستید. همچنین باید از رنگ و سیاق مشخصی برخوردار باشد. هر چیزی که انتخاب می کنید، باید در آن فالورهای خود را آگاه کنید که دقیقا انتظار چه چیزی را داشته باشند.

2. بهترین بیو را برای اینستاگرام انتخاب کنید.

کاملا واضح است که باید یک بیو داشته باشید؛ اما بهتر است که از موارد عجیب و غریبی که این روزها همه از آن استفاده می کنند، دوری کنید. پیامی را انتخاب کنید که شما را به عنوان یک متخصص عرصه نشان می دهد و توجه را به سمت چیزی قرار دهید که قصد ارتقای آن را دارید. همین مساله است که در هدایت ترافیک به سمت وب سایت، نقس اساسی را ایفا می کند.

3. وب سایت خود را موبایل پسند کنید.

یکی از مسائلی که باید اهمیت زیادی را برای آن قائل شوید این است که وب سایت خود را موبایل پسند تر کنید. به خوبی می دانید که کاربران اینستاگرام از موبایل استفاده می کنند؛ بنابراین اگر صفحه ی وب شما، برای این دست از کاربران طراحی نشده باشد، بازدید کننده های بالقوه را از دست خواهید داد. URL صفحه نیز باید در بیو قرار داشته باشد. علاوه بر این، در تمامی پست ها نیز باید از آن استفاده کنید. در واتر مارک، توضیحات و یا کامنت ها از آن استفاده کنید.

4. از تصاویر ساده و پر معنا استفاده کنید.

یک نفر به صورت میانگین، در عرض 8 ثانیه دچار حواس پرتی می شود. بنابراین باید مخاطب را به سرعت و با یک تصویر شفاف و پر معنا که به دقت خاصی نیاز نداشته باشد، به دست آورید. این تصاویر باید جالب، ساده و قانع کننده باشند. از آنجاییکه کاربران اینستاگرام از موبایل استفاده می کنند، پس محدوده ی نمایشگر نیز وجود دارد. بنابراین تصاویری که متن زیادی دارند، چندان ایده آل نیستند.

5. در تعداد و زمان پست ها دقت کنید.

هرچقدر که بیشتر پست بگذارید، سریع تر رشد می کنید. برخی از بزرگ ترین حساب ها در طول روز، 4 تا 10 پست می گذارند. شاید این تعداد برای شما قابل قبول نباشد؛ اما می توانید از روزی یک پست شروع کنید.

6. استفاده ی مناسب از هشتگ ها.

اغلب در توییتر توصیه می شود که از هشتگ استفاده کنند، این در حالیست که هشتگ گذاشتن در اینستاگرام، الزامی است. هشتگ بیشتر، بهتر است. اینطور که به نظر می رسد، 11 هشتگ برای هر پست، یک رقم جادویی است؛ با اینحال شما می توانید حتی تا 30 هشتگ را برای پست خود در نظر بگیرید! لازم نیست که تمامی آنها در کپشن تصویر نیز وجود داشته باشند. می توانید از این هشتگ ها در قسمت کامنت نیز استفاده کنید.

7. @ منشن کردن را فراموش نکنید.

تگ کردن یک کاربر اینستاگرامی دیگر که به هر کدام از پست های شما مرتبط هستند، یکی از بهترین راه ها برای استفاده از این روش است. به سادگی می توانید از این فرمول استفاده کنید: تنها کافیست علامت @ را گذاشته و پس از آن، نام کاربری افراد مورد نظر را قرار دهید تا آنها در پست شما تگ شوند. از این روش برای کاربران دیگر استفاده نکنید، چرا که ممکن است اکانت شما را غیر فعال کنند. به یاد داشته باشید که حتما افراد مرتبط را تگ کنید تا بهترین استفاده را از این قابلیت ببرید.

8. اشتراک گذاری مکان.

این کار نیز همانند منشن کردن، می تواند تعامل شما با فالورهایتان را افزایش دهد.

9. از عکس های عالی استفاده کنید.

استفاده از تصاویر عالی در اینستاگرام، بسیار توصیه می شود. ممکن است که تصاویر خودتان برای برخی از مولفه ها، کارساز باشد. اما اگر قرار باشد که با تم خود نیز سازگار باشید، می توانید این تصاویر را از جاهای دیگر نیز تهیه و یا خریداری کنید.

10. تصاویر را شخصی سازی کنید.

بعد از اینکه تصویر مناسب را پیدا کردید، باید آن را به گونه ای شخصی سازی کرده و آن را به عکس خودتان تبدیل کنید. مثلا می توانید از یک عنوان محصول، یک نقل قول از افراد مشهور و یا بررسی ساده ای از یک محصول را برای تصویر در نظر بگیرید. علاوه بر این شخصی سازی، به یاد داشته باشید که لوگو و URL خود را نیز قرار دهید تا گستره ی تصویر خود را افزایش دهید و آن را برای تمامی افراد فعال در اینترنت، در دسترس قرار دهید.

اینستاگرام یکی از بهترین فضاها را برای کسانی قرار می دهد که قصد دارند بازار محصول خود را پیدا کنند. این یک ابزار فوق العاده برای به دست آوردن مخاطبان جدید است. علاوه بر این، فضای زیادی برای تفکر خلاقانه نیز وجود داشته که ارزش امتحان کردن را دارد. با مشخص کردن یک استراتژی و عکس های خوب، شاهد بهبود نتایج بازاریابی خود خواهید بود.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-05 00:30:15
دسته بندی ها