دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن هم می تواند در نهایت به موفقیت منجر شود!

23 بهمن 1395 - 10:17
مدیریت شخصی - دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن هم می تواند در نهایت به موفقیت منجر شود!
دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن هم می تواند در نهایت به موفقیت منجر شود!
امتیاز مطلب: 92%

برخی از افراد می توانند با زود خوابیدن و زود بیدار شدن به موفقیت دست پیدا کنند؛ اما این روتین برای همه ی افراد کارساز نیست.

مقالات و مطالعات بیشماری پیرامون فواید سحرخیز بودن به چاپ رسیده است؛ این عامل در تمامی این بررسی ها به عنوان فاکتور اصلی دستیابی به موفقیت به شمار می رود. ریچارد برانسون، یکی از سرشناس ترین افرادی است که مقاله ای را با عنوان why I Wake Up Early (چرا من صبح زود بیدار می شوم) را به چاپ رسانده است. مقاله ی دیگری نیز توسط پیتر شانکهام با عنوان How to Wake Up Early And Why It’s So Important? (چگونه می توان صبح زود بیدار شد و اهمیت این موضوع در چیست؟) به چاپ رسیده است؛ او در این مقاله توضیح می دهد که بیدار شدن در ساعت 3:30 بامداد، یک عامل اساسی برای موفقیت است. اما برخی دیگر معتقدند که بیدار شدن در این ساعت، دیوانگی است؛ مگر اینکه صاحب یک مرغداری باشید و یا اینکه یک مزرعه ی حیوانات را اداره می کنید.

هیچ شکی نیست که این افراد، بی اندازه موفق هستند. اما افراد دیگری نیز وجود دارند که دستاوردهای چشمگیری داشته اند؛ اما ساعت 1:00 تا 2:00 بامداد به خواب می روند و 7 تا 8 صبح نیز از خواب بیدار می شوند. برخی از مدل های کسب و کار، به بیدار شدن در صبح زود نیازی ندارند و می توان بسیاری از کارها را تا دیر وقت انجام داد.

مت سوئیت وود، یکی از کارآفرینان موفق است که از رمز و رازهای دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن می گوید. او 10 دلیل را برای این مساله عنوان کرده است؛ با یوکن همراه شوید:

1. اخبار در این ساعت، واقعا جدید هستند.

زمانی که اخبار را در طول شب می خوانید و یا از تلویزیون تماشا می کنید، متوجه می شوید که اینها اخبار همان روز هستند؛ همان روزی که به تازگی گذشته و شما آن را تجربه کرده اید. به نظر می آید که اخبار در این ساعت، مربوط تر هستند؛ اخبار جدید مالی و ورزشی، همگی در همان روز اتفاق افتاده اند، نه روز گذشته. اگر زود به خواب بروید و پس از بیدار شدن، اخبار را جویا شوید، در واقع به گونه ایست که دنیا از آن موضوع عبور کرده و به دنبال وقایع تازه تر است.

2. از دیر حاضر شدن در محل کار لذت می برید.

برای کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند، حاضر شدن در محل کار آنهم در ساعت های شلوغی می تواند دقایق ارزشمندی را برای افراد ذخیره کند. دیر حاضر شدن باعث می شود که دیرتر از سایرین محل کار را ترک کنید. بدین ترتیب، بعد از اینکه تمامی افراد دفتر کار را ترک کرده اند، می توانید در آرامش کامل به کارهای خود برسید و حتی بالاترین سطح بهره وری را به اجرا بگذارید.   

3. برای روز بعد، آمادگی بهتری دارید.

مت سوئیت وود در این باره می گوید: "زمانی که در طول شب به تقویم نگاه می کنم، خود را برای روز بعد آماده می کنم، لباس ها، لوازم و هرچیز دیگری را که برای روز بعد لازم دارم، حاضر می کنم؛ چرا که در این ساعات، هیچ کس دیگری در اطراف من نیست که مزاحم کارم شود. می توانم بدون هیچ فشار افزوده ای به چیزهایی که نیاز دارم فکر کنم و نگران نیستم که روز بعد، چیزی را در خانه جا گذاشته ام. حتما برای شما هم پیش آمده که چیزهایی را فراموش کرده اید، چرا که با عجله آماده شده اید. این اتفاق برای من به ندرت رخ می دهد."

4. خلاقیت در طول شب هم به سراغ شما می آید.

زمانی که صبح زود از خواب بیدار می شوید، به روزی که پیش رو دارید و تمام استرس های آن فکر می کنید. اما در طول شب، روز را گذارانده اید و فرصت بازنگری آن را دارید و می توانید افکار خود را منسجم کنید. در طول شب که همه جا ساکت و آرام است می توانید بسیاری از کارهای خود را انجام دهید. هیچ حواس پرتی وجود ندارد و با خیال راحت می توانید کارهایتان را انجام دهید.

5. با استرس کمتری به خواب می روید.

هیچ کس دوست ندارد که با صدای آلارم از خواب بیدار شود. بسیاری از افراد با این استرس زود بیدار شدن به خواب می روند. اما اگر دیرتر بخوابید، می دانید که همه ی کارهای روز بعد را انجام داده اید و لازم نیست کاری را در طول صبح به اتمام برسانید.

6. وزنه های سنگین تر بردارید و سریع تر بدوید.

مهم ترین بخش از روتین روزانه، یعنی همان ورزش کردن از این برنامه حذف نمی شود. در حالیکه مهم ترین کارها را در طول شب انجام داده اید و تا بعد از ظهر نیز به انجام دیگر وظایف خود رسیده اید، می توانید بعد از غروب آفتاب را برای ورزش کردن اختصاص دهید؛ بدن شما در این حالت، هنوز خسته نیست و می توانید به راحتی ورزش های سخت تر را انجام دهید.

7. از پرخوری در وعده ی شام عذاب وجدان نخواهید داشت و می توانید از آن لذت ببرید.

تمامی افراد می دانند که برای حفظ سلامتی و کنترل وزن، باید شام سبک تری را میل کنند. این روند علاوه بر اینکه بسیار ناراحت کننده است، کار دشواری نیز به شمار می رود. شام خوردن لذت بخش است. این وعده برای بسیاری از زوج ها ضروری است تا لحظاتی را کنار هم باشند و یا اینکه با دوستان خود لذت ببرند. وقتی ورزش شما در ساعت 7 به اتمام برسد، بدن شما به دنبال وعده ی دیگری است تا ماهیچه ها را بازسازی کند. همچنان باید مصرف کربوهیدارت را در کمترین حالت نگه دارید، اما می توانید از یک استیک خوشمزه در ساعت 8 لذت ببرید.

8. کنترل فردا را به دست بگیرید.

مت سوئیت وود می گوید که دیرترین ساعات شب را برای ارسال ایمیل و بررسی اینباکس استفاده می کند؛ او با این ایمیل ها، به سوالات پرسنل خود پاسخ می دهد و کارهای روز بعد را مدیریت می کند. او شب را به گونه ای می خوابد که بخشی از کارهای روز بعد را انجام داده و خود را برای چالش های جدیدتر آماده می کند. دیگران نیز به محض بیدار شدن، ایمیل او را دریافت می کنند و زمانی که او وارد دفتر می شود، فرمان های او در حال اجراست.

9. برنامه ها و اخبار خوب را از دست نمی دهید.

زمانی که برنامه های خوب تلویزیون یا فوتبال های هیجان انگیز پخش می شوند، بسیاری از افراد در خواب هستند؛ اما شما با این روش می توانید این برنامه ها را تماشا کنید و از جدیدترین اخبار جهان باخبر شوید.

10. Tikkun Olam

Tikku Olam یک عبارت عبری برای "تعمیر جهان" است. این مدل از جدول زمان بندی به شما اجازه می دهد تا تاثیرات سریع تر و پر محتوا را در هر نقشی که دارید ایجاد کنید.

بسیاری از افراد با زود خوابیدن و زود بیدار شدن به موفقیت های بزرگی رسیده اند؛ اما افرادی نیز وجود دارند که با اتخاذ رویکرد معکوس، به همان نتیجه دست یافته اند. در هر دو روش می توان به زندگی موفق، پر بازده و با معنایی دست یافت.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها