راهنمای گام به گام برای تدوین بیزینس پلن یا طرح کسب و کار

23 بهمن 1395 - 10:53
کار آفرینی - راهنمای گام به گام برای تدوین بیزینس پلن یا طرح کسب و کار
راهنمای گام به گام برای تدوین بیزینس پلن یا طرح کسب و کار
امتیاز مطلب: 94%

یک بیزینس پلن در واقع توضیحات نوشته شده ای از آینده ی کسب و کار شماست؛ سندی که به شما می گوید که برنامه ی شما چیست و چطور باید آنها را به اجرا بگذارید. اگر تا به حال پشت یک پاکت نامه یا هر کاغذ دیگری، پاراگرافی را درباره ی استراتژی کسب و کار خود یادداشت کرده باشید، در واقع یک برنامه یا معمولی ترین نسخه ی طرح کسب و کار را نوشته اید.

طرح های کسب و کار، ذاتا استراتژیک هستند. برای مثال، شما از امروز و از همین نقطه ای که هستید، کار را با در اختیار داشتن مجموعه ای از منابع و توانایی ها شروع می کنید و می خواهید که در یک زمان مشخص در آینده، به جایگاه دیگری برسید؛ این زمان مشخص، حداقل از سه تا پنج سال طول می کشد. کسب و کار شما در آن زمان، از مجموعه ی دیگری از منابع و توانایی ها، از جمله سودآوری و دارایی های افزایش یافته برخوردار خواهد بود. بیزینس پلن یا طرح کسب و کار شما نشان می دهد که چگونه می توان از شرایط حال حاضر، به جایگاه مورد نظر رسید.

مطالب گردآوری شده در اینجا به شما نشان می دهد که چگونه می توان یک طرح کسب و کار را تدوین کرد؛ برای مطالعه ی راهنمای گام به گام تدوین طرح کسب و کار، با یوکن همراه شوید:

قبل از نوشتن طرح کسب و کار:

نوشتن طرح کسب و کار:

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-31 13:03:00
دسته بندی ها