با این 5 روش می توانید بهره وری خود را در روزهایی که بی حوصله هستید هم حفظ کنید

9 آبان 1396 - 8:00
مدیریت شخصی - با این 5 روش می توانید بهره وری خود را در روزهایی که بی حوصله هستید هم حفظ کنید
با این 5 روش می توانید بهره وری خود را در روزهایی که بی حوصله هستید هم حفظ کنید
امتیاز مطلب: 84%

کارآفرین بودن اصلا کار ساده ای نیست. ساعت های زیادی را به سختی کار می کنید و دشوارترین وظایف به عهده ی شماست. علیرغم اینکه کار رویایی خود را راه اندازی کرده اید، اما روزهایی هم وجود دارد که اصلا حوصله ی کار کردن ندارید.

گاهی اوقات ترجیح می دهید که هیچ کاری را انجام ندهید. بعضی روزها، دراز کشیدن در تختخواب را به بلند شدن و آغاز فعالیت ترجیح می دهید. تقریبا تمامی افراد این روزها را تجربه کرده اند. در ادامه با 5 ترفندی آشنا خواهید شد که در روزهای بی حوصلی می توان آنها را به کار گرفت؛ با یوکن همراه شوید:

1. می توانید بعد از انجام دادن تنها یک کار، باقی روز را به استراحت بپردازید.

گاهی اوقات سخت ترین مرحله ی آغاز بهره وری، همان اولین مرحله است؛ به محض اینکه احساس رضایت از کاری که انجام داده اید، به ویژه مهم ترین کار به شما دست دهد، انجام دادن کار بعدی آسان تر خواهد شد. پس پیشنهاد می کنیم که مهم ترین کار روز را انتخاب کرده و به خودتان اجازه دهید که پس از پایان کار، بقیه ی روز را استراحت کنید. این احتمال وجود دارد که هرگز به استراحت بعد از آن نیاز نداشته باشید؛ چرا که برای انجام دادن این کار مهم  از خودتان راضی می شوید و تلاش می کنید که کار مهم دیگری را نیز به اتمام برسانید.

در این صورت، حتی اگر هم باقی طول روز را استراحت کنید، احساس سرخوردگی نخواهید داشت. اما به یاد داشته باشید که از این روند، یک عادت نسازید. تنها انجام دادن یک کار مهم در یک روز نمی تواند در دستیابی به موفقیت تاثیرگذار باشد.

2. از اپلیکیشن SelfControl استفاده کنید تا حواس پرتی ها را حذف کنید.

این روش به نوعی یک تقلب محسوب می شود. SelfControl یک اپلیکیشن رایگان است که می توانید آن را روی دسکتاپ خود نصب کنید. می توانید با این برنامه یک محدوده ی زمانی مشخص کنید و یا اینکه شبکه های اجتماعی یا سایت های سرگرمی که موجب حواس پرتی می شود را مسدود کنید.

زمانی که تلاش می کنید تا یک وب سایت مسدود را باز کنید، پیامی به نمایش گذاشته می شود که گویی سایت مورد نظر با مشکل مواجه شده است. بدون حواس پرتی های اضافی، هیچ فعالیت به جز کار کردن باقی نمی ماند.

می توانید محدوده ی زمانی را به 24 ساعت برسانید و یا گوشی موبایل خود را در دورترین نقطه ی اتاق قرار دهید تا حوصله ی بلند شدن و برداشتن آن را نداشته باشید. افزونه ها و اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارند که عملکرد مشابهی را ارائه می دهند؛ اما دور زدن برخی از آنها بسیار آسان است.

3. انجام دادن وظایف روز را با یک کار جالب شروع کنید.

زمانی که کوهی از کارها به عهده ی شما گذاشته شده اما حوصله ی انجام دادن آنها وجود ندارد، می توانید از جالب ترین کار آن روز شروع کنید. مهم ترین، سخت ترین و یا خسته کننده ترین کارها را در ساعت های بعدی انجام دهید و جالب ترین را در اولویت قرار دهید.

برای مثال، من از خواندن مقالات درباره ی سئو لذت می برم؛ اما تحقیق درباره ی کلید واژه نمی تواند چنین احساسی را در من ایجاد کند. بنابراین این کار را در مراحل بعدی انجام می دهم و هر زمان که یک کار خسته کننده را انجام بدهم، خودم را با یک کار جالب تر سرگرم می کنم. این یکی از روش هایی است که برای ترکیب تقویت مثبت با بهره وری واقعی به کار گرفته می شود. خواندن مقالاتی که برایم لذت بخش است به این معنا نیست که در روند انجام کارهایم تاثیری نخواهد داشت.

4. کمی قدم بزنید.

حرکت کردن به شما انرژی می بخشد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که قدم زدن موجب افزایش خلاقیت شده و به روند فکر کردن بهتر کمک می کند. اگر مدت زمان زیادی را در یک نقطه بنشینید، به زودی احساس خستگی می کنید و انگیزه ی خود را از دست می دهید. بلند شوید و در محیط اطراف کمی قدم بزنید؛ بهتر است که این کار را خارج از دفتر کار انجام دهید و کمی هوای تازه تنفس کنید. می توانید در این بازه ی زمانی به کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید. این روش در هر شرایطی مفید و کارساز است.

پیشنهاد می کنیم که 20 تا 30 دقیقه را برای این کاراختصاص دهید تا سطح انرژی شما افزایش یابد. اگر محدودیت زمان دارید، پس از جای خود بلند شوید، یک لیوان آب بنوشید و در همان محیط دفتر، کمی راه بروید. حتی 5 دقیقه حرکت هم می تواند مفید واقع شود.

5. درباره ی چیزهایی که به شما انگیزه می دهد، برای خودتان یادداشت بنویسید.

قبل از اینکه این روش را احمقانه بنامید، یک بار آن را امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند تا دلیل کارهایی که انجام می دهید را به خودتان یادآوری کنید. هر کاری که انجام می دهید برای دستیابی به یک هدف مشخص است.

شاید این کارها به تنهایی هیچ جذابیتی نداشته باشد، اما رویای نهایی شما به آن جذابیت می بخشد. اگر به خودتان یادآوری کنید که رویاهایتان تا چه اندازه شما را هیجان زده می کند و این کارها برای دستیابی به آن هدف از اهمیت ویژه ای برخوردارند، قدرت و انگیزه ی لازم برای ادامه ی کار را به دست می آورید. می توانید رویاها یا اهداف خود در شش ماه آینده را یادداشت کنید. یکی از دلایلی که افراد را با شکست مواجه می کند این است که اغلب چشم انداز رویای خود را از دست می دهند.

این یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد موفق به کار می گیرند. با این روش ها می توانید بهره وری خود را تا 95 درصد بازگردانید. بهره وری در تمامی روزها به یک اندازه نیست. همه ی ما با فراز و نشیب های مختلفی روبرو می شویم. اما تا وقتی که بتوانید به صورت مداوم تلاش کنید، به نقطه ی مورد نظر خود می رسید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
  • نظرات
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.


کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

دسته بندی ها