چگونه می توان بالاترین سطح بهره وری را در تمام طول روز حفظ کرد؟

24 بهمن 1395 - 9:51
مدیریت شخصی - چگونه می توان بالاترین سطح بهره وری را در تمام طول روز حفظ کرد؟
چگونه می توان بالاترین سطح بهره وری را در تمام طول روز حفظ کرد؟
امتیاز مطلب: 79%

ما در زندگی خود توانایی کنترل تعداد محدودی از موارد را داریم؛ و متاسفانه زمان شامل این موارد نمی شود. اما می توانیم چگونگی بهره گیری از آن را کنترل کنیم. اکثر اما انسان ها آرزو می کنیم که بیشتر از 24 ساعت را در اختیار داشتیم تا می توانستیم کارهای بیشتری را انجام دهیم. با اینحال، مطالعات اخیری که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده نشان می دهد که در اختیار داشتن زمان بیشتر به منزله ی انجام دادن کارهای بیشتر نیست.

این مطالعات نشان می دهد که بهره وری افراد بعد از 50 ساعت کار در طول هفته به صورت چشمگیری کاهش می یابد؛ و افرادی که در طول هفته، 70 ساعت کار می کنند، کارهای اندکی را در 20 ساعت بیشتر به سرانجام می رسانند. با این اوصاف، در اختیار داشتن زمان بیشتر مشکلی را حل نمی کند؛ بلکه باید از زمان هایمان به درستی و خردمندانه استفاده کنیم. برای شروع می توانید از این 5 راهکار برای افزایش بهره وری استفاده کنید؛ با یوکن همراه شوید:

1. صبح خود را به درستی آغاز کنید.

مدل آغاز کردن صبح می تواند تمام رویکردهای روز شما را تعیین کند. بیدار شدن در ساعات اولیه ی صبح و قرار گرفتن در حالت فعالیت کامل به شما کمک می کند تا کارهای بیشتری را انجام دهید. همچنین باید روز خود را با نگرش مثبت تری شروع کنید. برخی از افراد به کارهایی فکر می کنند که در روز قبل، موفق به انجام دادن آنها نشده اند؛ در عوض پیشنهاد می کنیم که اولویت های خود را بار دیگر تنظیم کنید و به اهدافی که در روز جدید تعیین کرده اید، رسیدگی کنید؛ این یکی از بهترین روش ها برای بهره مندی موثر از زمان است.

گوشی و ایمیل را کنار بگذارید و ورزش هایی مثل یوگا و برداشتن وزنه های سنگین را امتحان کنید. ورزش کردن، خون شما را به جریان می اندازد و شما را برای کار آماده می کند؛ یوگا نیز در این میان به شما کمک می کند تا ذهن پاک تری داشته باشید.

2. روش بهره وری آیوی لی را به کار بگیرید.

این استراتژی قدیمی به شما توصیه می کند که هر روز لیستی از 6 کار با اهمیتی که قرار است در روز بعد انجام دهید را تهیه کنید. هر کدام از کارها بر اساس اهمیتی که دارند اولویت بندی می شوند. مهم ترین کار در جایگاه اول قرار دارد و به همین ترتیب، کم اهمیت ترین کار باید در آخرین مرحله انجام شود.

هدف شما این نیست که کارها را هر چه سریع تر انجام داده و از لیست خود پاک کنید؛ بلکه باید روی تکمیل کاری که در اولویت اول قرار دارد تمرکز کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که هیچ کار دیگری در لیست شما باقی نماند.

3. خواب چند مرحله ای را امتحان کنید.

بنا بر گزارشی که در مجله ی نیویورک تایمز منتشر شده، هزینه ای که عدم خواب کافی در کسب و کارهای آمریکا دارد، بیش از 63 میلیارد دلار برآورد شده است. خوابیدن در طول شب در طبیعت ما انسان ها وجود دارد (که متاسفانه بسیاری از افراد از مشکل بی خوابی در طول شب برخوردارند)؛ این در حالیست که چرت های کوتاه در طول روز می تواند در حفظ بالاترین سطح بهره وری مفید واقع شوند.

خواب چند مرحله ای، یک ترفند برای خوابیدن است که با منقطع کردن خواب مداوم هفت ساعته، میزان بهره وری را افزایش می دهد. در خواب چند مرحله ای، هر شش ساعت یک بار باید 30 دقیقه را بخوابید. با این رویکرد، در طول روز تنها دو ساعت می خوابید و 5 ساعت بیشتر را برای انجام دادن کارهای مختلف در اختیار خواهید داشت.

4. همیشه لباس های شاد بپوشید.

اینطور که به نظر می رسد، میزان بهره وری افراد به روحیه ی آنها بستگی دارد. این موضوع بدیهی است؛ با اینحال مطالعات دانشگاه وارویک آن را به اثبات رسانده است. این مطالعات نشان می دهد که کارمندان شادتر، سخت تر کار می کنند. کار کردن در حالیکه افراد شادتری در اطراف شما هستند، میزان بهره وری تا 12 درصد افزایش می دهد.

بنابراین، اگر قصد دارید که شاهد افزایش بهره وری خود باشید، با افرادی که روحیه ی شادتری دارند کار کنید و از افرادی که دائما روحیه ی منفی خود را به اشتراک می گذارند، فاصله بگیرید. شما همچنین می توانید با بالا بردن روحیه ی شاد خود، بهره وری را در اطرافیان خود افزایش دهید.

5. قهوه بنوشید.

نتیجه ی مطالعات بسیاری ثابت کرده است که نوشیدن قهوه در افزایش سطح بهره وری تاثیر گذار است. جف بیکلی، بنیانگذار Gayo Kopi (یکی از برندهای انحصاری قهوه) این مطالعات را تصدیق می کند.

"قهوه می تواند نقش بسزایی را در تقویت بهره وری ایفا کند." او همچنین اضافه کرد: "در طول روز و همزمان با از بین رفتن سلول های عصبی، ترکیبی به نام آدنوزین تولید می شود. در نتیجه ی تولید این ماده، احساس خستگی به ما دست می دهد. قهوه به وسیله ی جعل پذیرنده ی A1، با این فرآیند مقابله می کند که در نتیجه منجر به مسدود شدن آدنوزین می شود."

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
  • نظرات
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.


کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

دسته بندی ها