8 راه که تحت هر شرایطی، روحیه‌ی مثبت خود را حفظ کنید

27 فروردین 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 8 راه که  تحت هر شرایطی، روحیه‌ی مثبت خود را حفظ کنید
8 راه که تحت هر شرایطی، روحیه‌ی مثبت خود را حفظ کنید
امتیاز مطلب: 99%

احتمالا بارها و بارها درباره ی اهمیت روحیه ی مثبت و مثبت اندیشی شنیده اید؛ مثبت فکر کنید و تنها در تعاملات مثبت شرکت کنید. در این دوره و زمانه، حفظ روحیه ی مثبت در تمامی شرایط اصلا کار آسانی نیست. با یوکن همراه باشید تا بتوانید  تحت هر شرایطی، روحیه‌ی مثبت را حفظ کنید..

تلویزیون خود را روشن می کنید و اولین چیزی که می بینید، یک مورد منفی است. وارد دفتر کار می شوید و مشاهده می کنید که همکاران منفی باف شما در حال غر زدن و شکایت کردن از وضعیت کار و نحوه ی مدیریت رهبران کاری هستند. مسائلی از این دست بیشمارند که مجبور می شوید که هر روز با آنها دست و پنجه نرم کنید.

مساله این است که نکات منفی، تمامی محیط اطراف ما را فرا گرفته اند، فرقی نمی کند که به کجا نگاه کنید، در هر صورت به یک شرایط منفی یا یک فرد منفی باف بر می خورید. با تمام این اوصاف، شما هنوز هم می توانید از ورود تعاملات منفی به درون خود جلوگیری کنید.

مثبت بودن هر روزه، یک کار درونی است که به تلاش شخصی نیاز دارد، حتی در شرایطی که از روحیه ی خوبی برخوردار نباشید. لازم به ذکر است که مثبت بودن، رسیدن به موفقیت و یا اهداف شما را تضمین نمی کند، اما در مقایسه با تاثیری که روحیه ی منفی بر آنها  خواهد داشت، تفاوت داشته و بسیار قدرتمند تر است.

راهکارهایی که در ادامه می خوانید، توسط جان گوردون، نویسنده ی پر فروش ترین کتاب (The Energy Bus) ارائه شده که به شما کمک می کند در هر شرایطی که هستید، روحیه و طرز تفکر مثبت خود را حفظ کنید.

1. انتخاب کنید

سراسر زندگی از انتخاب های گوناگون انباشته است. برای اینکه به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید، مثبت باقی بمانید و بالاترین سطح توانایی های خود را بیرون بکشید. همه چیز از یک انتخاب درست و مستقل شروع می شود. جان معتقد است: "شما می توانید به حرف های افراد بدبین و شکاک گوش کنید و باور کنید که موفقیت، دست نیافتنی است و یا اینکه می توانید اعتماد کنید و باور داشته باشید که با ایمان و خوش بینی، همه چیز امکان پذیر است."

2. با خودتان مثل یک قهرمان حرف بزنید

کلماتی که در صحبت کردن با خودتان استفاده می کنید، قدرت شگفت انگیزی دارند. جان گوردون در این باره می گوید: "به جای اینکه به خودتان گوش کنید، با خودتان حرف بزنید. به جای اینکه به غر ها، شکایت ها، ترس ها و تردیدهایتان گوش کنید، با خودتان حرف بزنید و با لغاتی که از اعتماد و تشویق برای ادامه ی مسیر انباشته شده، ذهن خود را تغذیه کنید."

3. با کسانی که انرژی شما را می‌مکند، رک و سرسخت باشید

همه چیز به همکاری و مشارکت بستگی دارد. این یک لازمه ی حقیقی است که باعث می شود افرادی که انرژی دیگران را از بین می برند را تحمل نکنید. جان در این باره می گوید: "یک علامت بگذارید و در آن بنویسید افرادی که انرژی را می مکند، اجازه ی ورود ندارند." گاندی می گوید: "اجازه نمی دهم که دیگران با پاهای کثیف وارد ذهن من شوند."

4. رویای خود را زندگی کنید

هیچ چیز به اندازه ی زندگی کردن رویای خود، باعث حفظ روحیه و انرژی مثبت نمی شود. به گفته ی جان گوردون: "دلیل کارهایی که انجام می دهید را به یاد داشته باشید. انرژی به خاطر کارهایی که انجام می دهیم از بین نمی رود؛ خستگی ما به این خاطر است که دلیل کارهایی که انجام می دهیم را فراموش می کنیم."

5. فرضیات خود درباره‌ی فلاکت و شکست را تغییر دهید

باید تعریف درستی از شکست را در ذهن خود ایجاد کنید؛ شکست در واقع راهی به سوی یادیگری بیشتر و استفاده موثر از تجربیات آن است. به اعتقاد جان گوردون، دفعه ی بعدی که به شکست نزدیک می شوید، به یاد داشته باشید که در حقیقت شکست نخورده اید، بلکه در حال تبدیل شدن هستید. شما شکست نمی خورید، در واقع در حال رشد هستید."

لبخند -شادی

6. بیشتر بخندید و لبخند بزنید

این راهکار حقیقتا ساده است؛ با این وجود بسیاری از افراد فراموش می کنند که باید بیشتر بخندند و لبخند بزنند. همانطور که جان می گوید: "بیشتر بخندید و لبخند بزنید؛ اینها در واقع داروهای ضد افسردگی طبیعی هستند."

7. از دنیای درونی خود محافظت کنید

به یاد داشته باشید که علیرغم اتفاقات بد و شرایط منفی پیرامون، نباید اجازه دهید که آسیبی به میزان خوشبختی و روحیه ی مثبت شما وارد کنند. جان گوردون معتقد است: "به یاد داشته باشید که رویدادها و شرایطی بیرونی، هیچ قدرتی روی شما ندارند. شما جهان بیرونی خود را از درون می سازید."

8. صبور باشید

حجم زیادی از انرژی های منفی که افراد را به عقب می کشد، به عدم صبر کافی مربوط می شود. رسیدن به عظمت، به حجم زیادی از زمانی نیاز دارد که پشت درهای بسته به کار و فعالیت مشغول می شوید. گوردون در این باره گفته است: "موفقیت یک شبه وجود خارجی ندارد. تحقق هرچیزی که حقیقتا با ارزش باشد، به زمان نیاز دارد."

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-16 12:14:48
دسته بندی ها