نام های تجاری چطور می توانند وفاداری را در قشر مشتری های جوان ایجاد کنند؟

28 بهمن 1395 - 8:59
بازاریابی - نام های تجاری چطور می توانند وفاداری را در قشر مشتری های جوان ایجاد کنند؟
نام های تجاری چطور می توانند وفاداری را در قشر مشتری های جوان ایجاد کنند؟
امتیاز مطلب: 92%

ایجاد حس وفاداری به نام تجاری در میان مشتری ها، حتی در بهترین حالت هم بسیار پیچیده است. اما شرکت هایی که به جلب توجه مشتریانی از قشر جوان، کسانی که به تازگی وارد سنین بزرگسالی شده و یا حتی کوچک تر از آن، امیدوار هستند، روش هایی را برای اغوای این قشر نیز در نظر دارند.

این نوع از مصرف کنندگان در مقایسه با نسل های قبل تر، در محیط های بسیار متفاوتی بزرگ شده اند؛ آنها به گونه ی کاملا متفاوتی به جهان نگاه می کنند. این چشم انداز جهانی نیز درعوض، عادت ها و سبک زندگی مصرف کننده ها را شکل می دهد.

برآورد می شود که این نسل به میزان 144 برابر قوی تر باشند و قدرت خرید فوق العاده ای دارند. در حقیت، برآورد شده که این افراد (نسلی که بزگترین افراد آنها نهایتا 35 سال دارند) سالانه به میزان 600 میلیارد دلار در آمریکا پول خرج می کنند.

نسلی که به تازگی وارد سنین بزرگسالی شده و افرادی که حتی از این نسل نیز جوان تر هستند، در حال حاضر به میزان 44 میلیارد دلار در مصرف برق ایالات متحده نقش دارند. این جمعیت جدید در واقع نیروهایی هستند که می توان روی آنها حساب کرد. یک چیز به طور کامل مشخص است: نام های تجاری و شرکت هایی که تمرکز خود را روی تولید و توسعه ی محصولاتی مخصوص به نسل Y و Z قرار داده اند، کسانی هستند که در آینده به موفقیت دست خواهند یافت.

اخیرا گفتگویی با کارولین بیتون، روانشناس نویسنده صورت گرفت؛ او صدها ساعت را به مطالعه و بررسی پرداخت تا بداند چه چیزی نسل جوان تر را هدایت می کند. او راهکارهایی را ارائه داده که نام های تجاری و شرکت ها از طریق آن می توانند توجه و وفاداری این بخش رو به رشد از جامعه را جلب کنند؛ با یوکن همراه شوید:

1. ساده باشید و از پیچیدگی پرهیز کنید.

شاید نسل جوان تر به این فکر کنند که به دنیایی از محصولات رنگارنگ، سبک ها و سلایق مختلف نیاز دارند، اما همانطور که بیتون خاطر نشان می کند، تحقیقات نشان داده است که گزینه های انتخابی فراوان می تواند از لحاظ روانی افراد را فلج کرده و یا در نهایت به یک انتخاب بد منجر شود.

کارولین بیتون در این باره می گوید: "علیرغم ایده آل سازی انتخاب ها، ما در واقع بسیاری از آنها را دوست نداریم. زمانی که انتخاب های زیادی برایمان وجود داشته باشد، احتمالا از تصمیمی که گرفته ایم پشیمان می شویم، به گزینه های جایگزین قبلی تمایل بیشتری پیدا می کنیم و یا اینکه اصلا هیچ چیزی را انتخاب نمی کنیم."

در عوض تلاش کنید تا گزینه های انتخابی کمتری را ارائه دهید؛ اما فراموش نکنید که تمامی آنها باید در بالاترین سطح کیفیت و بهترین نمونه های موجود باشند. به گفته ی کارولین، کیفیت به طور قطع، رضایت مشتری را در بر داشته و باعث خرید مجدد آنها خواهد شد.

2. حیله و ترفند را کنار گذاشته و روی کیفیت متمرکز شوید.

نسل جوان تر نیز همچنین به دنبال محصولات اصیل و با ارزش هستند. بیتون معتقد است که مصرف کننده های جوان تمایل دارند تا از برنامه های بازاریابی که با ارائه ی ترفندهای مختلف به دنبال جلب مشتری و فروش محصول هستند، اجتناب کنند.

بیتون می گوید: "محتوای محصول خود را به سادگی و با صداقت کامل معرفی کنید. آفرهای آخرین لحظه ای و یا هر چیزی که ارزان به نظر می رسد را ارائه ندهید." او برای نمونه به طراحی ساده و در عین حال شیک اپل اشاره کرد.

او در این باره اضافه کرد: "زمانی که برای مقایسه به مایکروسافت نگاه می کنم، به بخش های پلاستیکی و تعدد زیاد محصولات فکر می کنم. من حقیقتا هیچ نسل جوانی را ندیدم که از مایکروسافت خرید کند."

3. روی خلاقیت استوار سرمایه گذاری کنید.

یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه مصرف کننده های جوان این است که دائما به ارائه ی برنامه های بازاریابی منحصر به فرد و خلاقانه بپردازید که برای آنها خوشایند باشد.

نسل جوان تر علاقه ای به روش های قدیمی فروش نشان نمی دهند؛ در عوض آنها می خواهند که نام های تجاری، روش های جدیدی را برای تعامل با آنها پیدا کنند.

بیتون می گوید: "شرکت هایی با بهترین نام های تجاری، با کارهایی مثل وبلاگ نویسی در طول هفته، تلاش می کنند تا تعهد خود به مشتریان را نشان دهند و یا اینکه یک تبلیغات سریالی را آغاز می کنند که از بخش های مختلفی ساخته شده و به مرور زمان، داستان آن را کامل می کنند. تنها کافیست که روی یک داستان جذاب تمرکز کنید تا توجه آنها را در بازار به خود جلب کنید."

به نام های تجاری شخصی و موفق توجه کنید که از وبلاگ هایی با محتوای ویدیویی یا اسنپ چت و توییت استفاده می کنند. آنها در تلاش های بازاریابی خود به شکل استواری فعالیت می کنند؛ و بنا بر گفته ی کارولین بیتون، استواری کارآمد است.

بیتن می گوید: "بازاریابی نیز همانند بسیاری از موارد دیگر، با سرمایه گذاری بیشتر روی آن، تاثیرگذاری بیشتری خواهد یافت."

با این اوصاف، مقاله ای که برای برنامه ی بازاریابی محتوا در نظر گرفته اید را کنسل کرده و در عوض، روی بلاگ های مهمان متمرکز شوید. بیتون خاطر نشان می کند که استفاده از پلت فرم های جوانی مثل یوتیوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که برای نسل جوان، خوشایندتر است. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که به صورت مستمر و با برنامه ریزی، کانال خود را با پست های مختلف آپدیت کنید.

4. صداقت و اعتبار؛ اما به اندازه ی کافی

بیتون می گوید: "نسلی که به تازگی وارد سنین بزرگسالی شده و نسل جوان تر، به دنبال اعتبار نام تجاری هستند، اما شفافیت و صداقت بیش از اندازه نیز موثر نخواهد بود."

او برای مثال به شرکت هایی اشاره کرد که در کمپین های بازاریابی خود از افراد واقعی به عنوان مدل استفاده کرده اند. او در این باره توضیح داد که به استثنای کمپین "زیبایی واقعی داو"، بیشتر این تلاش ها با شکست مواجه شد.

او در این باره اضافه کرد: "اگر شرکت ها بیش از اندازه شفاف باشند، نسل جوان به آنها به عنوان نام تجاری که دارای محصولی است که خودشان فاقد آن هستند نگاه نمی کنند، و در نتیجه هیچ انگیزه ای برای خرید نخواهند داشت."

افراد نسل جوان به دنبال این نیستند که یک ظاهر معمولی و یا سبک زندگی متوسطی داشته باشند. بنابراین چرا یک نام تجاری باید چیزی را به آنها ارائه دهد که احساس معمولی بودن را در آنها ایجاد می کند؟

بیتون همچنین اضافه کرد: "شرکت ها باید در مقابل مشتریان جوان خود، صداقت و شفافیت را به نمایش بگذارند؛ اما نه تا اندازه ای که احساس کنند که هیچ چیز فوق العاده و برتری را ارائه نمی دهند."

5. تکنولوی که زندگی شما را معنادار می کند.

بیتون معتقد است که ظهور موفق ترین تکنولوژی ها تنها با تمرکز روی آسان کردن زندگی افراد ایجاد نشده اند؛ بلکه آنها به ما کمک می کنند تا به معنای عمیق تر زندگیمان دست پیدا کنیم.

این ایده از کتاب استیو کیس به نام "موج سوم" (The Third Wave) نشات گرفته است؛ که به ورود به سومین موج از کارآفرینی تکنولوژی اشاره کرده و موضوع متحد کردن نیروهای اجتماعی مثل سیاست عمومی و اهمیت بهداشت با تکنولوژی را مطرح می کند.

بیتون معتقد است: "تکنولوژی های در حال ظهور که نسل های جوان با آن تعامل برقرار می کنند، کمتر از جوانب سیاسی برخوردار بوده و بیشتر از ضمیر اجتماعی بهره می برند: خیریه های مدرن، سازمان های اجتماعی، اتصالاتی که عمیقا معنادار هستند."

"برای مثال اگر یک اپلیکیشن بتواند قدرت پردازش شبکه های اجتماعی امروز را با نوع دوستی و همکاری با موسسه های غیر انتفاعی ترکیب کند، و این تجربه را با طراحی ساده، سریع و کاربرد آسان ادغام کند، بسیار موفق خواهد بود."

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-28 17:37:00
دسته بندی ها