کسب‌و‌کارهای کوچک چطور می‌توانند با تقویت محتوا به بازگشت سرمایه بهتر برسند؟

24 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - کسب‌و‌کارهای کوچک چطور می‌توانند با تقویت محتوا به بازگشت سرمایه بهتر برسند؟
کسب‌و‌کارهای کوچک چطور می‌توانند با تقویت محتوا به بازگشت سرمایه بهتر برسند؟
امتیاز مطلب: 98%

چطور می توان مطمئن شد که زمان و سرمایه گذاری روی تولید و بازاریابی محتوا ارزشمند خواهد بود؟ محتوای عالی و ترافیک بالای حساب های کاربری شما می تواند حساب های بانکیتان را تغذیه کند. حسابرسی بازگشت سرمایه ی پست های بلاگ و دیگر محتواهای آنلاینی که منتشر می شود، یکی از ساده ترین گام ها به سمت سودآوری بیشتر شرکت ها به شمار می رود. در ادامه چند ترفند برای افزایش سودآوری محتوایی که تولید کرده اید را معرفی می کنیم؛ با یوکن همراه شوید:

1. درک درست از تجزیه و تحلیل ترافیک

اگر می خواهید در بالاترین حالت بازگشت سرمایه قرار بگیرید، به داده های قابل اطمینان برای اندازه گیری ترافیک و نتایج نیاز دارید. گوگل آنالیتیک، یک منبع قدرتمند از اطلاعات است که می تواند به شما بگوید که مشتریان شما دقیقا از کجا می آیند. با اینحال قابلیت های فراوان این ابزار قدرتمند می تواند کاربران خود را سردرگم کرده و آنها را از استفاده ی موثر باز دارد.

خوشبختانه گوگل، آموزش رایگان این ابزار را ارائه کرده و به شما کمک می کند تا اهداف خود را تعیین کنید، در آزمون های جانبی شرکت کنید، به درک درست از قیف فروش برسید و نتایج تلاش های خود را پیگیری کنید. این پروسه، ارزش زمانی که برای آن صرف می کنید را دارد و اندازه گیری دقیقی از نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.

2. روی تلاش‌های مربوط به شبکه های اجتماعی تمرکز کنید

مدیریت تمامی کانال های شبکه های اجتماعی، انرژی و زمان زیادی را طلب می کند. این کار شرایطی را فراهم می کند تا محتوای خود را در انواع مختلفی از اپلیکیشن ها و پلتفرم ها منتشر کنید، اما در عین حال می تواند زمان را به طور کل تلف کند. انواع مختلف شبکه های اجتماعی، جمعیت کاربران و نتایج مخصوص به خود را دارد، بنابراین باید بدانید که از کدام مسیر به فروش بیشتر دست پیدا می کنید، نه اینکه تنها بازدید کننده های خود را افزایش دهید.

برای مقایسه ی بازگشت سرمایه در هر کدام از این شبکه ها، باید در واقع میزان فروش جمع آوری شده ی آنها را با ارزش زمان و سایر منابعی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید، مقایسه کنید. تلاش هایی که در آینده به کار می گیرید را روی یک یا دو کانالی متمرکز کنید که بیشترین بازگشت را داشته اند. علاوه بر این، می توانید از زمانی که ذخیره کرده اید برای یادگیری بیشتر جدول های زمانبندی موثر و بهترین انواع پست برای موثر ترین کانال ها استفاده کنید.  

3. بهترین محتوای خود را به صورت مستمر به روز رسانی کنید

شما زمان زیادی را اختصاص می دهید تا بهترین محتوا با قدرت فوق العاده برای تبدیل شدن به فروش را تولید کنید، پس اجازه ندهید که این محتوا بی فایده بماند و یا منقضی شود. باید تشخیص دهید که کدام پست ها بالاترین نتیجه را داشته اند و زمان خود را به گونه ای تقسیم بندی کنید که هر 3 تا 6 ماه آنها را به روز رسانی کنید. محتوای خود را بخوانید و بررسی کنید که آیا به آپدیت منابع نیاز دارد و یا اینکه باید تازه های صنعت را به آن اضافه کرد یا خیر.

این به روز رسانی به شما اجازه می دهد تا محتوای خود را بار دیگر در سراسر شبکه های اجتماعی و خبرنامه ی ایمیلی خود منتشر کنید. آپدیت محتوا باعث می شود که همچنان مرتبط باقی بماند و در نتایج موتورهای جستجو نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

4. تصاویر را به گونه‌ی موثری به کار بگیرید

استفاده ی موثر و درست از تصاویر یکی از بهترین روش ها برای کسب و کارهای کوچک است تا محتوای خود را بهینه سازی کنند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای شما، حداقل باید از یک تصویر مناسب و مربوط برخوردار باشد؛ با توجه به برآوردهای انجام شده، مطالبی که در آنها از تصویر استفاده شده، تا 94 درصد بازدید بیشتری دارند و احتمال اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی، 40 برابر بیشتر است. علاوه بر این، تنها گذاشتن یک عکس مهم نیست، بلکه باید تنظیمات درستی را برای تصاویر انتخاب کنید. به بیان دیگر، نسبت های درست تصویر، اندازه های طول و عرض تصویر و اضافه کردن المان های سئو مثل ALT و عنوان متن را نیز به درستی در نظر بگیرید.

5. ترویج و ترفیع تعاملی

اگر بخواهید که محتوای خود را در زمان مناسب، در مقابل دید مردم قرار دهید و آنها را به خرید کردن ترغیب کنید، باید تلاش هایی را در این زمینه به کار بگیرید. استفاده از سئو و تاکتیک های تبلیغاتی که باعث می شود در زمان جستجوی مخاطب در گوگل، به عنوان یکی از ریزالت های خوب به نمایش گذاشته شوید، تمرین خوبی است. با اینحال، برخی به روابط انسانی تر علاقه دارند و زمانی که مشکلی مواجه می شوند، علاقه ای به جستجو کردن در اینترنت ندارند. این افراد اغلب ترجیح می دهند که به فیس بوک یا وب سایت پرسش و پاسخ Quora مراجعه کنند.

اگر در گروه های این پلتفرم ها و وب سایت هایی که مخاطبانتان در آنها به دنبال پاسخ هستند، خود را به عنوان یک متخص صمیمی معرفی کنید، افراد نیز از اینکه پست هایی را منتشر کرده و به سوالات آنها پاسخ دهید، خوشحال خواهند شد. اگر به طور دائم در بحث ها شرکت کنید، لینک ها و پست های شما با استقابل روبرو خواهد شد.

6. محتوای خود را طراحی کنید

همانطور که در بحث ها شرکت می کنید و موضوعات مختلف در عرصه ی فعالیتی خود را بررسی می کنید، متوجه می شوید که کدام پرسش ها بیشتر از همه مطرح می شوند. محتوای خود را به گونه ای بنویسید که پاسخی به این پرسش ها باشد و زمانی که سوالات مشابه بار دیگر مطرح شد، آنها را با یک یادداشت صمیمانه و دوستانه به اشتراک بگذارید.

زمانی که در حال نوشتن این محتواها هستید، بازگشت سرمایه را به خاطر داشته باشید. لینک های خرید مرتبط را نیز در آنها بگنجانید تا بتوانید ترافیک ناشی از آنها را به فروش تبدیل کنید؛ علاوه بر این، باید به گونه ای بنویسید که خواننده های جدید را برای دنبال کردن صفحات شما ترغیب کند.

7. عنوان یا تیترهای خوبی را انتخاب کنید

اگر محتوای فوق العاده ی شما از یک عنوان عالی و قانع کننده برخوردار نباشد، تمامی تلاش های شما در زمینه ی محتوای خوب، جایگاه بالا در موتور جستجو، اشتراک گذاری تعاملی و استراتژی های پر قدرت شبکه های اجتماعی، بی فایده خواهد بود. عنوان های خوب مردم را جذب می کنند که محتوا را بخوانند و آن را به اشتراک بگذارند. آنها گاهی اوقات بدون اینکه محتوا را بخوانند، عنوان تاثیرگذار شما را به اشتراک می گذارند. نوشتن تیترهایی که علاقه ی مردم را جلب کند و در عین حال از واقعیت دور نباشد، یک مهارت است که باید آن را فرا گرفت.

8. از ابزارهای مناسب شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

برخی از ابزارهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی از لحاظ دریافت بازخورد بهتر از سایرین هستند. شما باید بتوانید که بازخوردهای مخاطبان خود را دریفات کنید تا آنها را در زمینه ی بازگشت سرمایه به کار بگیرید. ابزارهایی مثل Hootsuite، SproutSocial و Buffer، با جمع آوری اطلاعات درباره ی بهترین زمان ها برای پست گذاشتن و نوشتن محتوا در زمان هایی که بیشترین تعامل را با کاربر دارد، به شما کمک می کند تا استراتژی های دقیق تری را تعیین کنید. بدین ترتیب می توانید کتابخانه ای از محتوای فوق العاده را تهیه کنید و آنها را هرچند وقت یکبار به اشتراک بگذارید.

9. مراقب هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید باشید

تولید و اشتراک گذاری محتوای تعاملی می تواند پر هزینه باشد. تصاویر شخصی سازی شده، الگوهای رفتاری، گرافیک های با ارزش و بازاریابی گسترده، پر هزینه است. تصاویر با کیفیت را نمی توان در کتابخانه ی محتوا نادیده گرفت، اما بیشتر بودن آن، به منزله ی بهتر بودن نیست. گاهی اوقات اضافه کردن یک تصویر فوق العاده با کیفیت و بزرگ، هیچ تاثیری را در میزان درآمد شما نخواهد داشت.

مراقب هزینه هایتان باشید؛ و اگر در حال نزدیک شدن به میزان درآمد اصلی هستید و یا متوجه شدید که بازگشتی ندارد، متوقف شوید.

10. قیف فروش خود را بهینه‌سازی کنید

همیشه راه هایی برای بهتر شدن بازگشت سرمایه در تمامی مراحل پروسه ی خرید وجود دارد. در بالاترین قسمت قیف، به مخاطبان بالقوه نگاهی بیاندازید، کسانی که در واقع در حال تلاش برای جذب آنها هستید و مطمئن شوید که توانایی خرید محصولات شما را دارند. ترافیک زیادی که آن را افرادی ایجاد کرده اند که قصد خرید ندارند، بی فایده خواهد بود.

در بخش میانی قیف، محتوا قرار دارد. آیا می تواند تعامل برقرار کند؟ اعتماد مخاطب را جلب می کند؟ آیا حس اضطرار را به وجود می آورد، به گونه ای که افراد همین حالا برای خرید اقدام کنند؟ با مطرح کردن سوالات به فراخور مرحله ای از قیف که در آن حضور دارید، باید مطمئن شوید که در حال ترغیب و تشویق مشتریان هستید.

پیشرفت و بهتر کردن بازگشت سرمایه، همیشه به معنای کار کردن بیشتر نیست. موضوع این است که باید روی کاری که انجام می دهید، متمرکز شوید تا تلاش های شما به سمت یک هدف مشخص حرکت کند.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-15 08:20:16
دسته بندی ها