«لینکدین» تغییراتی در رابط کاربری داشته است.

6 بهمن 1395 - 12:12
بازاریابی اینترنتی -  «لینکدین» تغییراتی در رابط کاربری داشته است.
«لینکدین» تغییراتی در رابط کاربری داشته است.
امتیاز مطلب: 96%

آیا اخیراً از سرویس «لینکدین» استفاده کرده‌اید؟ آیا کنجکاوید که تغییرات جدید این سرویسِ شبکه اجتماعی تجاری را بدانید؟ در نسخه‌ی ویرایش شده‌ی لینکدین، شما میتوانید سریعتر از پیش مخاطبین مورد نظر را پیدا کنید. در این مقاله روش جستجوب و گشت‌وگذار در سرویس جدید «لینکدین» و پیدا کردن نیازهایتان را خواهید اموخت. در ادامه با یوکن همراه باشید.

جستجو در صفحه‌ی اصلی.

وقتی بوسیله‌ی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خانگی در «لینکدین» ثبت نام کرده و بوسیله‌ی مرورگرتان وارد نام کاربری خود شوید، بسرعت متوجه خواهید شد که نما و ظاهر صفحه‌ی اصلی آن تمیزتر از قبل شده است.

نوار فهرست در بالای صفحه، نازکتر، و رنگ آبی آن تیره‌تر از قبل است. همچنین آیکون‌های آن دقیقاً مشابه آیکون‌های موجود در اپلیکیشن تلفن همراهِ سرویسِ «لینکدین» است.

در سمت چپ صفحه، یک خلاصه از پروفایل خود، شامل عکس پروفایل، توضیحات مربوط به حساب، تعداد افرادی که پروفایل شما را بازدید کرده‌ند‌ناند‌اند، و بینندگان مقالات اخیر شما مشاهده میکنید. این بخش تقریباً مشابه بخش «درباره‌ی من» با عنوان about me در اپلیکیشن تلفن همراه است.

در بخش اشتراک‌گذاری محتوا، تغییرات کوچکی دیده میشود که مربوط به مرکز صفحه‌ی اصلی یا همان خانه است. شما میتوانید کارهایی نظیر اشتراک‌گذاری مقالات و عکسها و حتی آپدیت‌ها هم داشته باشید. در زیر این صفحه یک لینک برای ساخت مقاله‌ی جدید موجود است که فرایند آن دقیقاً مشابه انتشار یک پست در « سرویسِ پابلیشرِ لینکدین » میباشد.

آدرس‌بار و جدول زمانی لینکدین در کنار این صفحه به چشم میخورد و بسیار مشابهِ بروزرسانی‌های قدیمی این سرویس است.

 سفری به بخش «درباره‌ی من» 

در بخش درباره‌ی من در اپلیکیشن تلفن همراهِ لینکدین، سرفصلی که قبلاً با نام بخش پروفایل یا «پروفایل سِکشِن» نامیده میشد، اکنون «می» نام دارد که به معنای من میباشد. بر روی آیکون می کلیک کرده تا پروفایل خودر را ببینید. محیط خصوصی و تنظیمات را تغییر دهید، به مرکز کمکرسانی دسترسی داشته باشید، زبان پروفایل خود را عوض کنید، نام کاربری خود را به اکانتِ پریمیوم یا ویژه ارتقای سطح دهید و یا از اکانت خارج شوید.

توجه داشته باشید که در بروزرسانی جدید این سرویس، اندازه‌ی عکس پس‌زمینه برای پروفایل تغییراتی داشته است. اندازه‌ی توصیه شده برای عکس پس‌زمینه، 1536 در 768 پیکسل است. ساخت عکس باکیفیتی با این رِزولوشن فقط چند لحظه طول خواهد کشید. 

در این بروزرسانی، عکس پروفایل شما دایره‌ای است و در لیست مشخصات فردی شما، در مرکز صفحه قرار گرفته است. این آرایه دقیقاً همانند اپلیکیشن تلفن‌های همراه میباشد.

برای ویرایش بخش مشخصات فردی، بر روی آیکون خودکار کلیک نمایید. ویرایش‌هایی همانند تغییر نام کوچک، نام خانوادگی، محل زندگی، میزان تحصیلات، کشور و کد پستی، شغل، نکات مهم حرفه‌ی کاری، بخش خلاصه‌، و محتوای رسانه‌ای که قصد دارید آنها را به بخش خلاصه‌ی پروفایل خود بیافزایید قرار دارد.  وقتی مردم از پروفایل شما بازدید کنند، فقط دو خط اول از بخش خلاصه‌ی پروفایل شما را خواهند دید. پس حواستان باشد دو خط اول را مختصر و مفید بنویسید.

همچنین در سمت راستِ صفحه، اطلاعات فهرست مخاطبین برای افراد بازدید کننده فراهم خواهد بود.

توجه داشته باشید که لینکهای وبسایت‌هایی که روی پروفایل شما موجود هستند، حالا با یک url جایگزین شده‌اند. توضیحات شما درست بعد از لینک مربوطه درون پرانتز به نمایش در خواهند آمد.

در پایینِ سرفصلِ می، یا همان اینترو، میتوانید ببینید که چه کسی پروفایل یا مقالات شما را بررسی کرده است.

‌پایین‌تر از آن بخش، پیشنهاد‌هایی برای تقویت پروفایل خود مشاهده میکنید. «لینکدین» ممکن است پیشنهاد‌هایی درباره‌ی مهارتهای کاربردی و یا افزودن بخشی جدید به پروفایل شما ارائه کند. مثل پیشنهادهای تجربی و یا آموزشی. این امکانات در بالای پروفایل شما قابل مشاهده خواهد بود. به این ترتیب تداخل و مزاحمتی برای شما به وجود نخواهند آورد.

بقیه‌ی پروفایل هم شبیه به نسخه‌های قبلی «لینکدین »میباشد. همچنین بخشهای تجربیات، آموزش‌ها، تجربیات داوطلبانه، بازاریابی، مهارتها، تبلیغات، و پیشنهادات، همگی موجود میباشند. تنها فرق با نسخه‌های قبلی این است که نمیتوانید نظم و ترتیب این سرفصلها و گزینه‌ها را انتخاب کرده و آنها را شخصی‌سازی کنید.

همچنین بخش جدیدی به نام تکمیل‌شده‌ها با عنوان اِکامپِلیشد وجود دارد که میتوانید در آن پروژه‌های خودتان، دوره‌های کاری قبلی، مقالات منتشر شده، تاییدیه‌ها، افتخارات ، یا جایزه‌ها و اختراع‌های ثبت‌شده‌تان را در معرض نمایش بگذارید.

میتوانید بخشهای جدیدی در پروفایل ایجاد کنیدکه اینکار به دو روش انجام میپذیرد. از نوارابزار سمت راست و یا نوارابزار درونِ خودِ پروفایل.

در انتهای بخش «می» در این سرویس، میتوانید نام افراد یا شرکت‌هایی که فالو کردید را ببینید.

روش جستجو کردن را بیاموزید.

بزرگترین تغییری که در «لینکدین» ایجاد شده، در بخش سرچ است. در این نسخه و رابط کاربری جدید آن، گزینه‌ی جستجوی پیشرفته ندارد. بنابراین دیگر نمیتوانید موارد جستجو را بوسیله‌ی واژگان و نوشتار، فیلتر و گزینش کنید.  حتی اینکار با ورود اطلاعاتی همانند، نام کوچک، نام خانوادگی، عنوان و محل زندگی هم انجام‌پذیر نخواهد بود.

گرچه کماکان میتوانید، بر اساس سطح ارتباطات، مخاطبین را فیلتر و طبقه‌بندی کنید. مثلاً مخاطبین درجه 1 – درجه 2 یا درجه 3 . همچنین مخاطبین را بر اساس شرکتها، کارخانجات صنعتی، زبان مکاتبه، غیرانتفاعی یا دولتی بودنشان، ملیت شرکت یا مدارس و موقعیت مکانی انها طبقه بندی کنید. ولی نه بر اساس کد پستی و غیره .

از صفحه‌ی جستجو، همچنین میتوانید بدنبال فرصتهای شغلی و کارخانجات، شرکتها، گروه‌ها و مدارس بگردید.

همچنین میتوانید از «جستجوی بولی» با متغیرهای مختلف بهره ببرید. ولی به یاد داشته باشید بخش سرچ بولی ، نسبت به گذشته که با سرچ پیشرفته ترکیب شده بود، دیگر آنچنان موثر نیست. یک سرچ بولیِ مشابه را که متعلق به نسخه‌ی پیشین برنامه‌ی لینکدین بود تست کرده و نتایج کاملاً متفاوتی را مشاهده خواهید کرد که این نتایج به مراتب بهتر از سرچ بولی در نسخه‌ی جدید هستند.

دو ویژگی دیگر با نامهای «ذخیره‌کننده‌ی عنوان متن جستجو» و دیگری که «تگ‌کردن» نام دارد، در نسخه‌ی رایگانِ این سرویس وجود ندارد. گرچه گزینه‌ی پریمیوم در سرویس «لینکدین» به چشم میخورد که با خریداریِ اکانت ویژه ، علاوه بر این دو سرویس، دو سیستم راهنمایی هم برای کاربران ارائه خواهد شد. اولی سرویس پیشنهادات و راه‌حل و دومی ناوبری که جستجوی پیشرفته را در بین مشاغل امکانپذیر میسازد. در حال حاضر سرویس «لینکدین» برای کاربرانی که تابحال به این شبکه نپیوسته‌اند،‌ سه ماه خدمات پریمیوم رایگان ارائه میدهد که شامل ویژگی ناوبری هم میشود.

بخش مای‌نِتوورک را بررسی کنید

تغییرات ارزشمندی هم در بخش مای نتوورک ایجاد شده است. این بخش تمیزتر و سرراست‌تر از قبل شده و این امکان را به شما میدهد تا در بین دعوت‌نامه‌ها که با عنوان انگلیسی اینوایتس‌ شناخته میشوند، بین افراد و کارخانجات آشنا، جستجو کنید وارد پروفایل آنها هم بشوید و دعوتنامه ارسال کرده یا دعوتنامه‌های خود هم بخوانید. اگرچه وقتی روی هریک از مخاطبین خود کلیک میکنید، تنها گزینه‌ی موجود این است که یا برای آنها پیامی بفرستید یا مخاطب را از لیست حذف کنید که در نسخه‌های بعدی، امکانات بیشتری به این بخش اضافه خواهد شد.

در بخش مای نتوورک، فهرست تماسها را فقط میتوانید بر اساس تاریخ افزودن آنها، نام مربوطه، و نام خانوادگیشان مرتبسازی کنید. بنابراین، شرکت «لینکدین»، تمام ویژگی‌های دیگر را برای مرتبسازی و تگ‌کردن، از این نسخه حذف کرده است.

تنظیمات بیشتری خواهید داشت.

اینبار هماهنگسازی جالبی بین دسکتاپ و اپلیکیشن صورت گرفته است و این نسخه‌ی جدید از سرویس دسکتاپ هم، همانند اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه از آیکون‌های مشابهی برای بخش آپشن و تنظیمات کلی بهره میبرد. میتوانید به بخش اموزشی «لینکدین» دسترسی داشته باشید، همچنین میتوانید یک شغل مربوطه یا بیزینس، گروه کاری، گروه بازاریابی، را پست کنید و یا مطالبی را با شغلهای متفاوت ولی مربوط به حرفه‌تان، به اشتراک بگذارید. درضمن در بخش آپشنز، امکاناتی نظیر بروزرسانی، پیشنهادات و راه‌حل‌های فروش هم موجود هستند. همچنین از بخش تنظیمات میتوانید یک صفحه‌ی جدید برای یک شرکت یا کارخانه تولید کرده و آن را هم مدیریت کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این نسخه‌ی بروزرسانی شده از «لینکدین»، دسترسی آسان به بخش پروفایندر یا بازاریاب است و همچنین دسترسی به تنظیمات لوک‌آپ و ساید‌شِیر فقط با یک کلیک ساده محقق میشوند. در نسخه‌های پیشین برای پیدا کردن این گزینه‌ها مجبور به سرچ کردن نام آنها بودید.

نوتیفیکِیشِن.

در نسخه‌ی جدیدِ «لینکدین» ، بخش نوتیفیکیشن یا همان آگاه‌سازیِ اطلاعیه‌ها، قسمت مجزا و جداگانه‌ای را در رابط کاربری به خود اختصاص داده است. که مدیریت و پاسخگویی به آن را بسیار آسانتر از قبل کرده است.

همچنین این بخش آگاه‌سازی از اطلاعیه‌ها، امکان بررسی مراسم سالگرد بازگشایی شغل یا کارخانه ، زمان برگزاری جلسه‌های بین شرکتی و یا کاری، زمان انتشار مقاله‌های شغلی، تولدها، و ترفیع افراد در کارخانجات و سِمَت‌های آنان را اعلام مینماید. همچنین افرادی که شما را فالو کردند یا در مقالات شما مشارکت داشتند و یا شما را تأیید و برایتان تبلیغی هم کرده‌‌اند را خواهید دید!

نتیجه‌گیری کلی:

«لینکدین» میخواهد تا کاربران، ارتباط یکپارچه‌ای بین مرورگر دسکتاپ و اپلیکیشن تلفن همراه داشته باشند. و به همین خاطر، این بروزرسانی جدید، با رابط کاربری مشابه اپلیکیشن تلفن همراه، برای سیستمهای دسکتاپ به شکل وب و اپلیکیشن، فراهم و ارائه گردیده است.

با اینکه خصوصیات زیادی در این سرویس تغییر یافته‌اند‌ند، بنظر میرسد که پیام‌گذاری، دسترسی به شغلها، و امکانات این سرویس همچنان مشابه قبل هستند و فقط رابط کاربری آن بهبود پیدا کرده است. بله. حق با شماست . ممکن است بعضی از ویژگی‌ها همانند، «امکانات جستجو» و «تگ» از سرویس رایگانِ دسکتاپ حذف شده باشند، ولی بیشتر بازاریابان و افراد شاغل، این رابط کاربری را بهتر و آسانتر قلمداد میکنند.

نظر شما چیست؟ آیا تابحال با نسخه‌ی جدیدِ «لینکدین» کار کردید و رابط کاربری آنرا دیدهاید؟ آیا این رابط کاربری باب میل شما بوده است؟ بزودی بروزرسانی‌های بیشتری برای این سرویسِ تحتِ وب و اپلیکیشن ویندوز و مکینتاش آن ارائه خواهیم کرد. با تشکر.

 

منبع: socialmediaexaminer

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-12-09 13:07:42
دسته بندی ها