15 توصیه‌ هوشمندانه کارآفرینان برای پولدار شدن

1 اسفند 1399 - 11:00
کار آفرینی - 15 توصیه‌ هوشمندانه کارآفرینان برای پولدار شدن
15 توصیه‌ هوشمندانه کارآفرینان برای پولدار شدن
امتیاز مطلب: 92%

پولدار شدن یک تمایل رایج است؛ اما تا زمانی که مجموعه‌ای از عادت‌های درست و آزموده‌شده را به کار نگیرید، به یک هدف بلندپروازانه تبدیل نخواهد شد. پولدار شدن در وهله‌ی اول به نظم شخصی و شکیبایی نیاز دارد، باید به دیگران نیز توجه کنید، به این فکر کنید که چطور می‌توانید به آنها در برطرف کردن مشکلاتشان کمک کنید و اینکه چه چیزهایی را می‌توانید از آنها یاد بگیرید.

علاوه بر این، بستگی دارد که تا چه میزان می‌خواهید برای رسیدن به این هدف تلاش کنید. قبل از اینکه سفر کارآفرینی خود را آغاز کنید، باید مطمئن شوید که رویاهایی را دنبال می‌کنید که به آن اهمیت می‌دهید، رویاهایی که فراتر از یک کیف پول قطور است. سخت کار کردن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با این حال اگر با عشق و شور نباشد، ماندگار و ثابت نخواهد بود. یک روتین را برای خود در نظر بگیرید، یک طرح درازمدت را تهیه کنید و به آن پای‌بند باشید.

در ادامه با 15 توصیه‌ی خردمندانه آشنا می‌شوید که کارآفرینان مختلف، آن را به اشتراک گذاشته‌اند؛ با یوکن همراه شوید:

1. کمتر خرج کنید

سرمایه گذار میلیاردر، کریس ساکا به خبرنگار «اینترپرنر» (Entrepreneur) گفته بود:

بهترین توصیه‌ی من برای هرچه سریع‌تر پولدار شدن این است که پول خود را خرج نکنید؛ بدین ترتیب، بیشتر از چیزی که نیاز دارید را در اختیار خواهید داشت.

اگر پول خود را به اندازه‌ی کافی پس انداز کنید، در نهایت می‌توانید از کار خود استعفا داده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. همان طور که تراویس کالانیک، مدیرعامل اوبر معتقد است، کمتر خرج کردن به این معناست که حتی اگر توانایی پرداخت پروازهای درجه یک را دارید، باز هم نباید پول خود را برای آن خرج کرده و به یک پرواز ساده قناعت کنید.

2. فراموش نکنید که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

سودهای کوچک روی هم جمع شده تا این‌که در نهایت به یک موفقیت بزرگ تبدیل می‌شود. سرمایه گذاری را در نظر داشته باشید، برای شروع به پول زیادی نیاز ندارید و نباید انتظار داشته باشید که سرمایه‌ی اولیه، به سرعت به شما برگردد. با صبوری می‌توانید پول اندک خود را به سرمایه‌ی بزرگ تبدیل کنید.

3. به دیگران کمک کنید

شما از استعداد، تجربه و شور و عشقی برخوردارید که می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر تمایل داشته باشید که زمان و مهارت های خود را به دیگران ارائه دهید، در واقع در بهبود شرایط زندگی آنها موثر بوده‌اید؛ برای مثال می‌توانید به دیگران بگویید که رمز و راز موفقیت‌های شما چه بوده است.

4. باور داشته باشید که لیاقت همه چیز را دارید

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. به این فکر نکنید که شما به اندازه‌ی کافی، خوب نیستید و لیاقت دریافت حقوق‌های بالا را ندارید. اگر مردم به دنبال مشاوره یا خدمات شما باشند، شما نیز برای فروش آماده‌اید و می‌توانید قیمت رقابتی را از آنها طلب کنید. در عین حال به یاد داشته باشید که همیشه فضایی برای رشد وجود دارد.

5. خانه نخرید

خانه خریدن برای بسیاری از افراد یک رویاست، اما سبک زندگی کارآفرینی به طور فزاینده‌ای به یک زندگی از راه دور و گذرا تبدیل می‌شود. به جای این‌که تمامی پول‌های خود را برای خریدن خانه جمع‌آوری کنید، مقداری از آن را برای کرایه‌ی خانه و مابقی را برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف پس‌انداز کنید.

6. حرفه‌ای را که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید بر مبنای علاقه‌مندی‌هایتان انتخاب کنید

برای این‌که خود را برای موفقیت آماده کنید، شرکتی را در زمینه‌ای راه‌اندازی کنید که به آن علاقه دارید. کارآفرین بودن به سخت کوشی نیاز دارد؛ بنابراین اگر آن را با عشق و علاقه آغاز نکنید، نمی‌توانید تا مدت‌های طولانی به آن کار ادامه بدهید.

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

اگر کسب و کاری را به خاطر سودآوری آن انتخاب کنید، بنابراین با رقیبانی روبرو می‌شوید که به گفته‌ی مارک کوبان:

عرصه را بهتر از شما می‌شناسند و در نهایت، شما را از بازار حذف خواهند کرد.

7. مشکلی را برطرف کنید

باید برای محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، یک بازار وجود داشته باشد. بدین ترتیب باید چیزی را ارائه دهید که مشتری به آن نیاز داشته باشد. اگر افراد دیگری نیز وجود دارند که در حال حاضر، کاری که شما می‌خواهید را انجام می‌دهند، پس باید تلاش کنید تا راهکارهایی برای متمایز بودن ارائه دهید و محصول یا خدمات فعلی را بهتر کنید.

8. یک برنامه‌ی مالی تهیه کنید

چطور می‌خواهید به هدف پولدار شدن خود دست پیدا کنید؟در میانه‌ی راه، چه آرزوهای کوچک دیگری را برآورده می‌کنید؟

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

باید زمان مشخصی را اختصاص دهید و برنامه‌ای را برای آن تهیه کنید. از اولویت‌بندی شروع کنید، جدول زمانی تهیه کنید، برنامه‌ای را برای بازنشستگی در نظر بگیرید و نهایتا هر چیزی که با شرایط شما هم‌خوانی دارد را در برنامه‌ی خود بگنجانید.

9. امتیاز اعتبار خود را تقویت کرده و افزایش دهید

امتیاز اعتبار خوب می‌تواند کسب و کار شما را ارتقا داده و به نوعی معاملات آینده‌ی شما را نیز تسهیل کند. از طرف دیگر، یک اعتبار ضعیف، منافع مادی و معنوی کمتری برای شما به ارمغان می‌آورد. بسیاری از صاحبان کسب و کار نمی‌دانند که باید برای شرکت‌های خود نیز یک حساب اعتباری در نظر بگیرند. برای بهبود امتیاز اعتباری می‌توانید صورت‌حساب‌های خود را به موقع پرداخت کنید، قرض‌های خود را کاهش دهید و به طور منظم، گزارش حساب خود را بررسی کنید.

10. به روز باشید

خودتان را با جدیترین اطلاعات و رویدادهای تازه، به روز رسانی کنید؛ اشتراک نشریاتی که در حوزه‌ی فعالیتی شما هستند را در اختیار بگیرید تا بتوانید همگام با رقیبان خود حرکت کنید، به فعالیت‌ها و معاملات رقیبان خود توجه کنید و به دنبال فرصت‌های جدید شراکتی و روابط بالقوه باشید. همچنین احتمالا نیاز دارید که اطلاعاتی را درباره‌‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مثل خرید و فروش زمین، بورس و غیره به دست آورید.

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

11. صبح زود از خواب بیدار شوید

اگر بعد از خانواده، همکاران و یا هر فرد دیگری بیدار شوید که می‌تواند موجب حواس پرتی شما شود، یا این‌که فرصت ورزش یا برنامه‌های روزانه را از شما بگیرد، بدون شک عقب می‌مانید. مطالعات مختلفی نشان داده‌ است که موفق‌ترین افرادی که در اطراف ما وجود دارند، همگی از عادت خوب سحرخیزی بهره می‌برند. یکی از نمونه‌های بارز آنها این است که حلال فعالانه‌ی مشکلات هستند.

12. ثابت‌قدم باشید

مردم تا زمانی شما را به یاد خواهند داشت که برای یک چیز شناسایی شده باشید و یا این‌که خدمات و محصولات شما، همیشه و طبق یک برنامه‌ی مشخصی در دسترس باشند. این تاکتیک بالاخص برای کارآفرینانی مفید است که به طور مداوم از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. همه‌ی ما بسیاری از افراد را می‌شناسیم که با پست‌های روزانه در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های مورد نظر خود را به مردم منتقل کرده و از آن کسب درآمد می‌کنند.

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

13. همانند یک رهبر رفتار کنید

اگر می‌خواهید که دیگران شما را به عنوان رهبر خود بشناسند، پس باید مثل آنها حرف بزنید و رفتار کنید. یک نفر را به عنوان الگو در نظر بگیرید و رفتارهای او را ارزیابی کنید؛ چگونگی حرف زدن متفکرانه و رفتارهای صادقانه‌ی آنها را در نظر بگیرید. شاید در مراحل اولیه برای شما غیرطبیعی به نظر برسد، اما نمایش اعتماد به نفس هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این، آگاه باشید که اعتماد به نفس بیش از حد نیز می‌تواند نشانه‌ی عدم امنیت باشد.

14. برخی کارها را به دیگران و منابع خارجی واگذار کنید

حتی با استعدادترین کارآفرینان نیز نمی‌توانند به تنهایی به تمامی اهداف خود دست پیدا کنند. افراد با استعدادی را استخدام کنید که می توانند نقاط قوت شما را تقویت کرده و نقاط ضعف را جبران کنند. اگر در زمینه‌ای تخصص ندارید، از افراد متخصص استفاده کنید. زمان خود را برای کارهایی اختصاص دهید که از عهده‌ی آن به خوبی بر می‌آیید، کارهایی که در واقع در حوزه‌ی تخصصی شماست.

توصیه کارآفرینان - راههای پولدار شدن - ثروتمند شدن - کسب درآمد

برای مثال، بسیاری از سرمایه‌گذاران به کارآفرینان توصیه می‌کنند که در یک حوزه‌ی فعالیتی مثل خرید و فروش ملک، فرد دیگری را به عنوان شریک در نظر بگیرند تا به آنها کمک کنند.

15. انواع دیگر غنی‌سازی را در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید که پول، همه چیز نیست. اهمیت روانی و احساسی خود را فراموش نکنید تا بتوانید به یک زندگی پربازده و خوب دست پیدا کنید. در آخر باید گفت که اگر روی اولویت‌های شخصی مثل سلامت و روابط تمرکز کنید، روحیه ی بهتری خواهید داشت؛ همین امر نیز از عوامل اصلی جریان پول و ثروت به سمت شما خواهد بود.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-20 00:23:05
دسته بندی ها