عادت‌های هفتگی افرادی که در زندگی خود به شدت احساس خوشبختی می‌کنند کدام ها هستند؟

9 شهریور 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - عادت‌های هفتگی افرادی که در زندگی خود به شدت احساس خوشبختی می‌کنند کدام ها هستند؟
عادت‌های هفتگی افرادی که در زندگی خود به شدت احساس خوشبختی می‌کنند کدام ها هستند؟
امتیاز مطلب: 99%

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از افراد در تمامی شرایط خوشحال و خوشبخت هستند؟ حالت آنها به گونه ایست که گویی کلید خوشبختی آنها همیشه روشن است. حس کنجکاوی باعث شده که به بررسی حالت های آنها بپردازیم و دلایل این موضوع را پیدا کنیم.

طی بررسی های انجام شده مشخص شد که افراد خوشبخت، به یکباره و بدون هیچ دلیل خاصی به این احساس دست پیدا نمی کنند. آنها با هدف و به صورت برنامه ریزی شده برای ایجاد این احساس تلاش می کنند، آنها عمیقا سعی می کنند تا طرز فکر و ذهنیت درستی را انتخاب کنند و عملا مغز خود را تربیت می کنند تا مثبت اندیش باشد. این پروسه ایست که در تمامی طول عمر آنها جریان دارد.

در ادامه لیستی از 8 عادت افراد خوشبخت را مشاهده می کنید که شما نیز می توانید با به کار گیری آنها، در دسته ی اینگونه از افراد قرار بگیرید؛ با یوکن همراه باشید:

1. آنها شادی را در محیط اطراف خود نشر می‌دهند

افرادی که احساس خوشبختی می کنند از هر فرصتی برای اشتراک گذاری نقل قول های مربوط به خوشبختی، تصاویر جالب، داستان های خنده دار، جوک، کتاب های مثبت، طنز و لطیفه، بلاگ و اخبار خوب استفاده می کنند تا به زندگی اطرافیان خود رنگ ببخشند و روحیه ی آنها را تقویت کنند.

2. آنها بشر دوست هستند و حضور فعالانه‌ای در جوامع خود دارند

این بدان معناست که آنها به دنبال عدالت، صلح، تساوی، هوای پاک، حقوق کودکان و حیوانات و هر چیز با ارزش دیگر هستند؛ مواردی که می تواند تفاوت مثبتی را در زندگی خودشان و دیگران ایجاد کند. آنها از خانه های سالمندان و مراکز مراقبتی دیگر بازدید می کنند، غذاهای خود را با کسانی که تنها هستند تقسیم می کنند، در مراکز سرپناه برای بی خانمان ها فعالیت می کنند و از تحصیلات مادران تنها حمایت می کنند.

3. آنها از حرف‌های منفی فاصله می‌گیرند

افراد خوشبخت از روی عمد و با انتخاب کامل از کلمات، حرف ها، موضوعات و گفتگوهای منفی  خودداری می کنند؛ چرا که از تاثیر استرس زای آنها بر بدن خود آگاهند. آنها از شرایط غم انگیز غیر ضروری، غیبت و شایعه پراکنی های مخرب و جنگ های روانی دوری می کنند. آنها با حفظ تمرکز روی ویژگی های مثبت و ارائه ی بازخوردهای موثر، الهام بخش بهترین ها هستند و در این پروسه، خوشبختی و خوشحالی را به وجود می آورند.

4. آنها دیگران را ترغیب می‌کنند که به دنبال اهدافشان باشند

هدف برای افراد خوشبخت در اولویت قرار دارد؛ آنها به طور طبیعی انگیزه دارند و با محور قرار دادن اهداف خود، برای دستیابی به بهترین ها تلاش می کنند. علاوه بر این به دیگران نیز در دستیابی به اهدافشان و مسیری که پیش گرفته اند، کمک می کنند؛ اینگونه از افراد الهام بخش دیگران هستند و باعث می شوند که با برآورد فراز و نشیب های مسیر، به اهدافشان برسند. آنها شرایطی را برای دیگران فراهم می کنند که بتوانند با مشکلاتشان دست و پنجه نرم کنند و برای آنها به همراهی تبدیل می شوند که در تمام طول راه به سمت موفقیت به آنها انرژی می دهد. کار کردن و حضور در شرکت اینگونه از افراد، قدرت بخش است.

5. آنها به وعده‌های خود وفا می‌کنند

کلمات و عمل آنها قابل اطمینان و استوار است؛ بدین ترتیب، دوستان، خانواده، همکاران و هر فرد دیگری که با آنها در ارتباط است، به آنها اعتماد می کند. افکار، احساسات، عقاید و حرف هایی که به زبان می آورند با ارزش ها و هویت آنها تطابق دارد، بنابراین دیگران نمی توانند اعتبار و درستی آنها را زیر سوال ببرند؛ چرا که آنها به کلماتی که به زبان می آورند، پایبند هستند و تا زمانی که وعده ی آنها عملی نشده، دست از تلاش بر نمی دارند.

6. آنها فقط پول را خرج نمی‌کنند؛ بلکه تجربیات خود را نیز با دیگران به اشتراک می‌گذارند

برخی از مطالعات نشان می دهد که خوشبختی از خرید های تجربی که دیگران را نیز درگیر می کند، مثل بازی های گروهی یا بیرون رفتن برای شام نیز به وجود می آید. افراد خوشبختی که این رویکرد را به عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده اند، تنها به خرید مالکیت های مادی بسنده نمی کنند. یکی از نویسنده های محقق در این زمینه می گوید: "انجام دادن یک کار برای ایجاد خوشبختی در مقایسه با اشتراک گذاری آن تاثیر کمتری دارد."

7. آنها نوع خوبی از غرور را نشر می‌دهند

آیا خودتان را یک فرد مغرور می دانید؟ مطالعات نشان داده اند که غرور از دو شخصیت متمایز برخوردار است؛ غرور خوب یا غرور معتبر و غرور بد یا غرور اهانت آمیز. افرادی که غرور معتبر را به نمایش می گذارند، رضایتمندی بیشتری را به دست می آورند، عزت نفس و اعتماد به نفس آنها نیز بالاتر است. اما افرادی که غرور اهانت آمیز را به نمایش می دهند، افرادی از خود راضی و خود شیفته شناخته می شوند. عمیق تر به این موضوع نگاه کنید و ببینید که افراد کدام دسته بیشتر از سایرین احساس خوشبختی، رضایت، موفقیت و تعامل را تجربه می کنند؟

8. آنها در تمام طول عمر خود دست از یادگیری بر نمی‌دارند

افراد خوشبخت هیچگاه از یادگیری دست نمی کشند و هیچ وقت فکر نمی کنند که همه چیز را می دانند. به همین دلیل است که تمایل دارند تا از دریای دانش دیگران استفاده کنند. آنها همیشه برای مکالمه هایی که درباره ی یادگیری باشد پیش قدم هستند. مردم دوست دارند که درباره ی خودشان حرف بزنند و افراد خوشبخت تا اندازه ای باهوش هستند که چنین شرایطی را برای آنها فراهم می کنند. آنها از افرادی هستند که حالت متواضانه ای از "می خواهم از شما یاد بگیرم" را به نمایش می گذارند.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-25 13:33:24
دسته بندی ها