5 قدم برای رسیدن به جایگاه یک تاجر موفق

21 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - 5 قدم برای رسیدن به جایگاه یک تاجر موفق
5 قدم برای رسیدن به جایگاه یک تاجر موفق
امتیاز مطلب: 99%

کارمند یک شرکت بودن با مالکیت یک کسب و کار، دو مبحث کاملاً متفاوت می باشد. مالک یک کمپانی می تواند حس کنترل بر روی کل جهان را داشته باشد. حتی اگر برای تجارتی مشغول به کار هستید، حتماً تا به حال رویای راندن آن شرکت را در سر پرورانده اید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که وظیفه بسیار خطیری بر دوش مدیران یک شرکت می باشد. با یوکن همراه باشید. 

فاکتور های زیادی برای موفقیت یک مدیر شمرده می شوند. در این مقاله، تعدادی از نکاتی که قبل از قبول این سمت، باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

1. موقعیت خود را درک کنید

برای موفقیت در هر زمینه‌ای از زندگی، شما باید یک برنامه مدون داشته باشید. چه صاحب یک تولیدی باشید و چه یک شرکت خدماتی، داشتن یک برنامه ریزی و مدل حرکتی از ضروریات شناخته می شود. یک مدیر موفق باید تعهد و تلاش کافی را از خود نشان دهد، تا مجموعه ای که برایش کار می کنند نیز از وی پیروی نمایند.

2. زمینه کاری مناسب را انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن فکر نمود، این است که شما برای چه کاری ساخته شده اید. دانستن زمینه کاری که شما بهتر قادر به اداره آن هستید، می تواند اولین قدم برای شروع فعالیت شما باشد. برای مثال، یک شرکت دارویی نمی تواند  صاحب یک کمپانی تولید اتومبیل نیز باشد. پس انعطاف پذیر باشید و گزینه های مختلف را بررسی کنید. اما در نهایت آن چه با آن راحت تر هستید را انتخاب کنید.

3. برنامه‌ریزی را اصولی‌تر انجام دهید

این مرحله معمولاً جایی است که عمده مدیران دچار اشتباه می شوند. برنامه ریزی یعنی شما به اهداف خود، وضعیت بازار، معضلات موجود و به طور خلاصه، تمامی جوانب فکر کنید و برای آن راهکار داشته باشید. اگر بدانید به چه می خواهید برسید، تکلیف مسیری که باید طی کنید روشن خواهد شد.

4. مشتریان هدف

شاید این اولین نکته ای باشد که لازم است در موردش فکر کنید. قبل از انتخاب زمینه کاری خود، باید بدانید که جامعه ای را هدف قرار می دهید و آیا این هدف، برای شرکت شما سود کافی را به همراه خواهد آورد یا خیر. زمانی که نیاز ها و ملزومات مرتبط با مشتریان هدف خود را شناختید، می توانید قدم های بعدی را بردارید.

5. بازاریابی را آغاز کنید

حتی اگر محصول خوبی را تولید می کنید، اگر تبلیغات و بازاریابی مناسبی برایش در نظر نگرفته باشید، اوضاع برای شما به خوبی پیش نخواهد رفت. فروشنده ها و پخش کننده ها ماموران اصلی شرکت شما می باشند. جمله معروفی می گوید: «شما 30 درصد وقت خود را باید صرف تولید و 70درصد بقیه را صرف بازاریابی نمایید.»

 

منبع: SuccessStory.com

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 17:15:21
دسته بندی ها