7 راهکار ساده برای یک روز کاری آرام و پر بازده

21 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 7 راهکار ساده برای یک روز کاری آرام و پر بازده
7 راهکار ساده برای یک روز کاری آرام و پر بازده
امتیاز مطلب: 98%

عادت اشتباه انجام دادن چندین کار به صورت همزمان، این روزها رواج بیشتری یافته است. اطلاعات از روش های مختلفی به دست ما می رسند و ما عادت کرده ایم که با سرعتی به زندگی خود ادامه دهیم که با طبیعت بدن هایمان سازگار نیست.

اما می توانیم یاد بگیریم که چطور این سرعت را کاهش دهیم و حتی در عین حال، بهره وری خود را بیشتر کنیم، البته اگر از چشم‌انداز آگاهانه‌ای به این موضوع نگاه کنیم. اگر بدانیم که در هر لحظه ی پیش رو، چه اتفاقی خواهد افتاد، می‌توانیم رفتارها و عکس‌العمل‌‌های آگاهانه‌تری را به اجرا بگذاریم. به بیان دیگر، باید در لحظه زندگی کنیم، نفس بکشیم و برای زمان و مکانی که در آن حضور داریم ارزش قائل شویم.

مسیر رسیدن به یک سبک زندگی متعادل می تواند ساده باشد؛ تنها کافیست که به مولفه‌هایی مثل خود آگاهی، صبوری و عدم قضاوت اجازه دهید که به داخل افکار و رفتارهایتان نفوذ کند. زمانی که آرام هستید، در واقع تمرکز بیشتر و بازده بالاتری دارید. اما جستجو برای آرامش درونی به زیارت یک صومعه‌ی تبتی یا موارد مشابه نیاز ندارد. شما در هر روز زندگی خود فرصت دارید که با لحظه‌ی حال، در تعامل باشید. تنها به کمی برنامه ریزی ، تعهد و تمرین ثابت‌قدمی نیاز دارید.

در ادامه با 7 روش برای یک روز آرام و پر بازده آشنا خواهید شد؛ با یوکن همراه شوید:

1. از ارزش زمانی دیگران مطلع باشید

این روزها، بسیاری از مردم با استرس های مربوط به زمان مواجه هستند. این مشکلی است که ممکن است که سرخوردگی ناخواسته منجر شود.

2. پس از هر 90 دقیقه، کمی استراحت کنید

از لحاظ علمی ثابت شده که اگر وظایف کاری را در بازه های 90 دقیقه ای انجام دهیم، انگیزه و تمرکز بیشتری خواهیم داشت و در عین حال، سطح بهره وری مان نیز افزایش خواهد یافت.

3. در طول روز، تمرین تنفس متفکرانه را انجام دهید

در کتاب Kensho: A Modern Awakening، برخی از تکنیک‌‌های ساده‌ی تنفس جمع‌آوری شده که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و ثبات حال شما را بیشتر کند. اینگونه از تمرین های تنفسی را می توان در هر مکان و شرایطی انجام داد؛ قبل از جلسه های کاری، داخل آسانسور،  و حتی پشت میز. تکنیک های زیادی مثل "تنفس شکم" وجود دارند که می توانید از آنها استفاده می کنید. از پایین ترین بخش شکم خود یک نفس عمیق بکشید، تا 4 بشمارید و بازدم خود را تا 5 ثانیه ادامه دهید. این تمرین را به مدت دو دقیقه، در طول روز انجام دهید.

4. به خودتان استراحت بدهید و کاری را انجام دهید که انرژی شما را بیشتر می‌کند

این کار می تواند به سادگی یک قدم زدن کوتاه در محیط خارج از دفتر یا تماس تلفنی با افرادی باشد که دوستشان دارید.

5. مدیتیشن کنید

اگر می توانید زمان هایی را به خودتان اختصاص دهید، مدت زمان 15 دقیقه را قبل یا بعد از کار، به مدیتیشن بپردازید. اپلیکیشن های زیادی مثل Buddify  و Headspace وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برخی از وب سایت ها، مدیتیشن های مختلفی مثل مدیتیشن خیالبافی میانه ی زمین را توصیه می کنند. مدیتیشن در نهایت به ذهنی شفاف تر، استرس کمتر شده و احساسات محوری بهبود یافته منجر می شود که انرژی آن، در تمام طول روز ادامه دارد.

6. انجام دادن چندین کار به صورت هم‌زمان را به حداقل برسانید

انجام دادن چندیدن کار به صورت همزمان، بهره وری ذهنی را کاهش می دهد، خستگی مغز را افزایش داده و استرس را بیشتر می کند.

7. حواس‌پرتی‌ها را کاهش دهید

نوتیفیکیشن ایمیل و سایر لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید؛ زمانی که روی کاری متمرکز هستید، به دیگران بگویید که نمی‌خواهید کسی مزاحمتان شود.

برخی از این دستورالعمل‌های متفکرانه را در خانه یا محیط کار انجام دهید. به زودی متوجه می‌شوید که موج جدیدی از آرامش و بهره‌وری در شما شکل گرفته است که نتایج مفیدی را در تمامی جنبه‌های زندگی شما به همراه دارد.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-10 10:18:30
دسته بندی ها