7 ترفند ساده برای بهبود چشمگیر بهره وری

25 آبان 1396 - 8:00
مدیریت شخصی - 7 ترفند ساده برای بهبود چشمگیر بهره وری
7 ترفند ساده برای بهبود چشمگیر بهره وری
امتیاز مطلب: 97%

تنها 9 درصد از افراد می توانند اهدافی که در سال نو برای خود تعیین کرده اند را دنبال کنند. این آمار اندک نشان می دهد که تعیین اهدافی که به آنها متعهد نمی شوید و سپس به خاطر انجام ندادن آنها، عذاب وجدان می گیرید، تنها هدر دادن وقت است.

پس پیشنهاد می کنیم که امسال، روند دیگری را پیش بگیرید. فشارها را آزاد کنید تا بتوانید زندگی خود را از نو بسازید؛ تنها کافیست که روش های آسانی را برای بهبود بهره وری و از بین بردن حواس پرتی ها به کار بگیرید تا شاهد نتایج قوی تری باشید. برای بسیاری از ما، مشکل از وابستگی بیش از حد به تکنولوژی آغاز می شود. مطالعات بسیاری نشان داده اند که تکنولوژی می تواند اثرات زیان باری را روی حافظه ی ما داشته باشد.

شما می توانید ارتباط خود را به آسانی با تکنولوژی قطع کنید و مطمئن باشید که به هیچ بیماری، مبتلا نخواهید شد؛ حقیقت این است که در ازای آن، از مزیت های بیشماری بهره مند خواهید شد. در ادامه با ترفندهای موثری آشنا می شوید که بدون شک برای شما نیز مثمر ثمر خواهد بود؛ با یوکن همراه شوید:

1. ایمیل را از گوشی همراه خود پاک کنید.

بله، درست خوانده اید؛ ایمیلتان را از گوشی همراه خود پاک کنید. نباید خواندن ایمیل ها و پاسخ دادن به آنها را به منزله ی پر بازده بودن و بهره وری بالا بدانید. هیچ لزومی ندارد که در هر ساعت، 10 مرتبه ایمیل های خود را چک کنید. این کار در واقع یک حواس پرتی بزرگ و نابود کننده ی بهره وری به شمار می رود که شما را از تمرکز روی کارهایی که به دقت و توجه شما نیاز دارند، باز می دارد. شما هنوز هم می توانید که در شرایط ضروری و از طریق مرورگر خود، وارد ایمیلتان شوید. اگر در طول روز، دو یا سه مرتبه و از طریق لپ تاپ، ایمیل های خود را چک کنید، مطمئن باشید که توانایی شما برای تمرکز روی کارهای مهم تر، بیشتر می شود.

2. با تلفن وارد اتاق خواب نشوید.

کیفیت و کمیت خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و روی سلامتی و بهره وری شما تاثیر می گذارد. اگر گوشی خود را روی میز کنار تختخواب می گذارید، پس باید بدانید که هر دو عامل بالا را تحت تاثیر قرار داده اید. نور آبی رنگی که از نمایشگر گوشی های همراه شما متساعد می شود، درک شب بودن و زمان خواب را برای مغزتان دشوار می کند. اتاق خواب را محیطی برای آرامش کامل بدانید. شارژر و گوشی همراه خود را در اتاق نشیمن و یا هر محل دیگری به جز اتاق خواب قرار دهید و اگر به آلارم نیاز دارید، می توانید از ساعت استفاده کنید.

3. اپلیکیشن های فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و توییتر را حذف کنید.

شبکه های اجتماعی مثل این است که نقش نانوشته ای از آزمایش پاولوفی را داشته باشید. تقریبا غیر ممکن است که در برابر این اعتیاد آسیب رسان برای جواب دادن به تمامی لایک ها و کامنت ها در شبکه های اجتماعی مقاومت کنیم. همان مقدار ناچیزی از دوپامین که با صدای یک نوتیفیکیشن در بدن شما ترشح می شود، برای پرت کردن حواس از روی کاری که انجام می دادید، کفایت می کند. حتما برای شما نیز پیش آمده که در زمان برقراری ارتباط با دیگران و حرف زدن با آنها، در حال چک کردن این شبکه ها باشید. اما چه چیزی باعث می شود که فرصت برقراری ارتباط واقعی را از دست بدهید؟ هیچ جواب مناسبی برای این سوال وجود ندارد.

با تمام این اوصاف، راه حل آن ساده است؛ تنها کافیست که اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی را از روی گوشی های خود حذف کنید. بدون شک بعد از حذف کردن فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و غیره، احساس آرامش وصف ناپذیری به شما دست خواهد داد. اگر می خواهید در فاصله ی دو دقیقه ای که در صف کاری ایستاده اید، چیزی را چک کنید، پیشنهاد ما این است که به اپلیکیشن ها و یا سایت های خبرگزاری سر بزنید. صدای آژیر تکنولوژی را نادیده بگیرید و در زیبایی جهان پیرامون خود حاضر شوید.

4. برای شرکت در جلسه ها یا ملاقات های حضوری، گوشی موبایل را با خود نبرید!

اگر گوشی موبایل را در طول این جلسه ها، همراه داشته باشید، شکی نیست که بالاخره به آن سر می زنید و منوی دستگاه را بالا و پایین می کنید. با این کار، محتوای جلسه را از دست می دهید که در حقیقت، وقت را هدر داده اید. هر کسی که در این جلسه یا ملاقات حضور دارد، لایق توجه شماست؛ و زمانی که شما در حال صحبت کردن هستید، طبیعتا به توجه متقابل آنها نیاز دارید. سوال مهم تر این است که اگر نمی خواهید حقیقتا در آن جلسه حضور داشته باشید، چرا در آن محل حاضر می شوید؟ دیگران را نیز ترغیب کنید که همین کار را انجام دهند و گوشی های خود را کنار بگذارند. با این کار متوجه می شوید که این جلسه ها، کوتاه تر و پر بازده تر از قبل خواهند شد.

5. به خودتان اجازه ی بازدید از برخی وب سایت ها را ندهید.

اجازه دهید که ضمیر هوشمند شما از محرک های لحظه ای سبقت بگیرد. می توانید از افزونه های گوگل کروم مثل Block site استفاده کنید تا جلوی حواس پرتی ها را بگیرد. برخی سایت ها به سرعت توجه شما را به خود جلب کرده و شما را از انجام دادن کار مهمتری که به توجه و تمرکز شما نیاز دارد، باز می دارد.

6. ایمیل های خود را در برنامه ی ایمیل ننویسید.

فرض کنید که پاراگراف های مورد نظرتان را نوشته اید که به یکباره، دینگ! یک ایمیل دریافت کرده اید. هیچ چیز به اندازه ی صدای دریافت یک ایمیل جدید نمی تواند موجب حواس پرتی شما شده و تاثیر معکوسی روی بهره وری شما داشته باشد. چه کسی ایمیل را ارسال کرده؟ با من چه کاری دارد؟ شاید کار مهمی باشد، کاری که به زمان نیاز دارد. شاید از این مهمتر بوده و درباره ی همکاری برای یک جلسه ی معرفی برای مدیر یا رئیس باشد. اما اینطور نیست؛ یک ایمیل دریافت کرده اید که جلسه ی دو هفته ی آینده را به شما یادآوری می کند. اما همین صدای دریافت، چک کردن و دلهره ای که به خاطر آن به وجود می آید، باعث شد که نوشتن ایمیل را متوقف کرده و ایمیل دریافتی را چک کنید. در نتیجه، خط فکری خود را به طور کل گم کرده اید.

پیشنهاد ما این است که مرورگر خود را ببندید، گوشی را کنار گذاشته و ایمیل مهم خود را در برنامه های دیگری که حواس پرتی کمتری دارند، بنویسید.

7. در هر روز، روی 3 تا 5 کار مهم تمرکز کنید.

3 تا 5 کاری که در هر روز اولویت دارند را مشخص کرده و روی انجام دادن آنها متمرکز شوید. بسیاری از کارآفرینان از همین روش استفاده می کنند و نهایتا، سه آیتم را در لیست کارهای روزانه ی خود قرار می دهند. اگر تنها یک کار را انجام دهید، روز بدی را پشت سر گذاشته اید، انجام دادن دو کار به منزله ی یک روز خوب بوده و با انجام دادن تمامی آنها، روز بی نقصی را سپری کرده اید. کارآمدی این ترفند به خاطر این است که به جای تمرکز روی تهیه ی لیست کارهای روزانه، روی انجام دادن آنها تمرکز می کند.

برای مثال، چک کردن تمامی ایمیل ها و صفر بودن اینباکس، از اولویت های هر روزه نیست. در عوض به کار مهمی فکر کنید که انجام دادن آن، شما را به مرحله ی بالاتری می رساند. قبل از برگزاری جلسه های مهم، جدول زمانبندی را برای نقاط عطف تدوین کنید یا کارهای مهمی از این دست را انجام دهید. پیشرفت های کوچک در پروژه های مهم، در مقایسه با کارهای ریز و درشت انباشته شده در لیست کارهای روزانه، نتایج چشمگیرتری را در دراز مدت خواهند داشت.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
  • نظرات
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.


کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

دسته بندی ها