3 روش برای حفظ نگرش مثبت در مواجهه با شکست‌های پیاپی

20 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 3 روش برای حفظ نگرش مثبت در مواجهه با شکست‌های پیاپی
3 روش برای حفظ نگرش مثبت در مواجهه با شکست‌های پیاپی
امتیاز مطلب: 94%

بسیاری از مردم درباره ی نگرش و طرز برخورد، به ویژه «نگرش قدرشناسی» حرف می زنند؛ این مساله تا اندازه‌ای به یک موضوع عادی تبدیل شده که کمتر کسی به ماهیت درونی آن فکر می‌کند. به طور قطع نمی‌توان گفت که چه تعدادی از افراد در طول فعالیت‌های روزانه ی خود، حقیقتا برای تقویت این نگرش تلاش می‌کنند. این نگرش در حقیقت می تواند با اعمال چند تغییر در برنامه ریزی های زندگی، تفاوت زیادی را ایجاد کند. حق شناس بودن به خاطر تمامی چیزهایی که در اختیار دارید و حفظ نگرش قدردانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حتی حفظ این نگرش در مواجهه با شکست ها نیز تاثیر بسزایی دارد.

حال سوال اینجاست که افراد چطور می توانند احتمالات را به نفع خود تغییر داده و به موفقیت دست پیدا کنند؟ برخی افراد چطور می توانند شکست های بزرگ را به موهبت های باورنکردنی تبدیل کنند، به شکلی که نه تنها برای خودشان، بلکه برای تمامی جهان نیز خوشایند باشد؟ پاسخ به این پرسش ها ساده است؛ همه چیزاز نگرشی که انتخاب می کنند به وجود می آید.

انتخاب نگرش و طرز برخورد مناسب

زمانی که نگرش درستی را انتخاب کرده باشیم، می توانیم به حداکثر نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم. نگرش درست و مناسب برای اوج گرفتن تا بلندی ها به ما کمک می کند و زندگی شخصی و کاری ویژه و خارق العاده ای را رقم می زند. نگرش درست همچنین می تواند بهترین ماهیت وجودی افراد را به نمایش بگذارد. به همین دلیل است که باید با افرادی که نگرش مثبتی دارند معاشرت کنیم؛ چرا که آنها به ما کمک می کنند تا بهترین عواطف و احساسات درونیمان را ابراز کنیم.

حال ممکن است با خودتان بگویید "تمام اینها عالی به نظر می رسند، اما زمانی که هیچ چیز در زندگی من بر وفق مراد نیست، چطور می توانم نگرش مثبتی داشته باشم؟" کاملا حق با شماست، افراد بسیاری وجود دارند که هر روزه با این مساله در کشمکش هستند؛ با این‌حال ما به معرفی 3 روشی می پردازیم که می تواند در شرایط منفی و رویدادهایی که در جریان مسیر زندگی نمایان می شوند، در حفظ نگرش مثبت به شما کمک کنند. با یوکن همراه شوید:

1. به صورت کاملا آگاهانه تلاش کنید

تلاش برای ایجاد و حفظ نگرش درست باید به صورت کاملا عمدی و از روی قصد و نیت باشد. احتمالا تمامی شما نیز درباره ی اهمیت نگرش و طرز برخورد مناسب، مطالب بسیاری را خوانده و یا شنیده اید؛ اما تا زمانیکه حقیقتا با مشکلات عدم نگرش مناسب مواجه نشوید، ارزش آن را درک نخواهید کرد. بسیاری از ما تلاش کرده ایم که در میانه‌ی شکست‌های متعدد، روحیه ی مثبت و نگرش مناسب را حفظ کنیم؛ اما تا زمانی‌ که این تلاش ها به صورت کاملا آگاهانه صورت نگیرد، هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد. اگر خودتان تغییر نکنید، هیچ چیز عوض نخواهد شد. اجازه ندهید که شرایط یا بدشانسی‌ها، نگرش مورد نظر خود را به شما دیکته کنند. از همین امروز تصمیم بگیرید که نگرش خود را ایجاد کرده و افراد مناسبی را به سمت خود جذب کنید.

2. اظهارات و احساسات مثبت را بنویسید

زمانی که در حال برنامه‌ریزی دوباره و تجدید افکارتان هستید، نوشتن اظهارات و احساسات مثبت می تواند تفاوت زیادی را برای شما ایجاد کند. شما می توانید تغییر نگرش را برای ایجاد نتیجه ی بهتر به وجود آورید. فراموش نکنید که با تکرار بیش از پیش اظهارات مثبت می توانید از مزایای فوق العاده ای بهره مند شوید؛ همین رویکرد در زمان تغییر نگرش نیز موثر است.

زمانی که برای مثال چیزی را می خواهید که دستیابی به آن دور از ذهن است، پیشنهاد می کنیم که آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید. یک کارت ساده بردارید و دقیقا همان نگرشی که می خواهید داشته باشید را روی آن بنویسید. برای مثال می توانید بنوسید که "من یک فرد صادق، دوست داشتنی و سخت کوش هستم. من نگرش مثبتی دارم و به ایجاد چنین روحیه ای در دیگران کمک می کنم، کلمات من می تواند تشویق و موفقیت را متصاعد کند. نگرش من در هر شرایطی از زندگی، آشیب ندیده و منفی نخواهد بود."

ما باید افکارمان را از نو بسازیم و برای آن برنامه ریزی کنیم. نگرش دقیقی که می خواهیم را مشخص کنیم؛ در غیر اینصورت، ایجاد و تغییر نگرش در مواجهه با شکست ها دشوارتر خواهد بود.

3. خوبی‌ها را ببینید

بیشتر نگرش های ضعیف یا منفی از برداشت و درک ما از رویدادها و موارد پیرامونمان نشات می گیرد، بنابراین پیشنهاد می کنیم که تنها ویژگی ها و خصوصیات مثبت مسائلی که با آن روبرو می شوید را ببینید. اگر ویژگی های مثبت را ببینید، نگرش شما نیز بازتاب دهنده ی آن خواهد بود. اگر تنها خوبی های جهان پیرامون و حتی شکست ها را ببینید، شاهد قدرت تغییر شگفت انگیزی خواهید بود.

اجازه ندهید که یک نگرش ضعیف باعث شود که همیشه در یک سطح متوسط زندگی کنید و یا اینکه شما را از دستیابی به توانایی های بالقوه تان منع کند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-09 09:06:17
دسته بندی ها