3 استراتژی که قبل از راه اندازی کمپین‌ شبکه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کنید

25 اسفند 1395 - 4:01
بازاریابی - 3 استراتژی که قبل از راه اندازی کمپین‌ شبکه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کنید
3 استراتژی که قبل از راه اندازی کمپین‌ شبکه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کنید
امتیاز مطلب: 90%

وقتی با صاحبان کسب و کارها صحبت می‌کنیم، می‌گویند از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. این واقعا خوشحال کننده است اما وقتی از روند اجرایی آن می‌شنویم، می‌بینیم که درست بر روی آن تمرکز نکرده‌اند. آن‌ها کمپین مشخصی در شبکه‌های اجتماعی برای برند یا شرکتشان ندارند.

تصور کنید که به شبکه‌های اجتماعی‌شان حمله شود و وارد یک بازی شوند. چه بخواهند یا نخواهند، مجبور به خارج شدن از زمین هستند چراکه دستانشان بسته است.

هدفتان را تعیین کنید.

بدون داشتن هدف، حتی اگر تیرتان را به هدف هم بزنید، از کجا خواهید فهمید؟ از اهداف رایج در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، جذب فالوورهای بیشتر، ایجاد بهره‌وری برای محصول یا خدماتی خاص، برندسازی و افزایش تعداد محتوای اشتراک گذاری شده است. تا زمانی که هدفتان منحصرا دو طرفه نیست، باید بیشتر تلاش‌ کنید. برای مثال، شما می‌توانید فالووینگ‌های خودتان را بسازید و همزمان ترافیک را به صفحه‌ای خاص از وبسایتتان اختصاص دهید.

برای اینکه دیگران شما را بشناسند، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • از چه پلتفرمی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم؟
  • چه نوع محتوایی باید تولید کنم؟
  • چطور نتایج را تشخیص دهم؟

برنامه ریزی کنید.

زمانی که با استراتژی درباره‌ی خواسته‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی فکر کردید، یک تقویم بگیرید و برای روزهای سال برنامه ریزی کنید. چون ممکن است در زمان‌های مشخص مثل فرا رسیدن فصل‌های جدید یا تعطیلات، برنامه‌ای خاص داشته باشید.

برای مثال، می‌توانیم خورشید گرفتگی بزرگ آمریکا را در نظر بگیریم که در 21 اوت 2017 اتفاق می‌افتد. اگر بخواهید از این پدیده در بازاریابیتان استفاده کنید، به زمانی که برای ساخت کمپین در دستتان است فکر کنید. تا دقیقه‌های آخر صبر نکنید و سعی کنید چند پست خلاقانه و گرافیکی تولید کنید. تا وقت دارید از آن استفاده کنید.

اگر هم انجام ندهید، باید خودتان را نجات دهید یا حداقل پست های مرتبط بسازید.

نتایج را بسنجید.

اگر هدفتان ایجاد بهره از محصول یا خدماتی خاص است، احتمالا ترافیک‌هایی که به وب سایتتان وارد می‌شود را می‌سنجید. اگر تعداد فالوورهای شما کافی است اما پست‌هایتان به اندازه‌ای که می‌خواهید به اشتراک گذاشته نمی‌شود، می‌توانید از ابزارهای آنالیز و تحلیل برای پست‌هایتان استفاده کنید و ببینید که چه محتوایی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. یا می‌توانید یک کمپین برای سال نو بسازید و با هشتگ‌ها و مسابقات، صفحاتتان را بهبود بخشید.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-16 12:49:00
دسته بندی ها