راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت اول

30 اسفند 1395 - 4:55
بازاریابی اینترنتی -  راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت اول
راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت اول
امتیاز مطلب: 92%

در سرتاسر سیاره زمین، بیش از 500 میلیون نفر از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کنند. جالب تر این که، حدود 60 درصد این کاربران هر روز اینستاگرام خود را چک می کنند. وقتی به آمار عکس ها و ویدیو های منتشر شده در روز نگاهی می اندازیم، اوضاع هیجان انگیز تر نیز می گردد. 95 میلیون عکس و فیلم توسط این کاربران، در یک روز به اشتراک گذاشته می شود. با یوکن همراه باشید.

این اعداد شگفت انگیز هستند و تفاوتی ندارد که مخاطبین شما از چه قشری هستند. با هر سن، ملیت و جنسیتی که باشند، شما حتماً می توانید تا با اینستاگرام به آن ها متصل شوید. پس سوال اصلی اینجا است: از کجا باید کار با اینستاگرام را شروع کرد؟

چگونه می توانید بین انبوهی از عکس و فیلم، محتوای برند خودتان را مطرح نمایید؟ افراد فاقد دانش طراحی و عکاسی، به چه صورت می توانند، تا محتوای زیبایی را برای این برنامه تولید کنند؟

ما در این مقاله سعی داری، تا پاسخ های روشنی برای تمام سوالات بالا، و بیشتر، را به شما ارایه نماییم و در مورد استراتژی اینستاگرام با شما صحبت خواهیم کرد. 

اولین سوال: چرا برای معرفی کسب و کار خود، باید از اینستاگرام کمک بگیریم؟

با وجود سیصد میلیون کاربر فعال روزانه، این شبکه اجتماعی پتانسیل بسیار مناسبی را برای تجارت ها دارا می باشد. نکته مهم این است که پتانسیل اینستاگرام، بیش تر از آمار و ارقام، مدیون رفتار کاربرانش می باشد. کاربران اینستاگرام دوست دارند، تا با برند ها ارتباط نزدیک داشته باشند. تعدادی از مزیت های اینستاگرام در لیست زیر آورده شده است:

  • در اینستاگرام، برند ها نرخ تعاملی برابر با 4 درصد میزان فالوور هایشان دارند، در حالی که برای دیگر شبکه های اجتماعی، این نرخ کمتر از 0.1 درصد می باشد.
  • 70 درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را در این شبکه رصد می کنند.
  • 62 درصد کاربران یک برند را در اینستاگرام دنبال می کنند.
  • تنها 36 درصد برند ها از اینستاگرام استفاده می کنند. همین نکته این اپلیکیشن را، به یک بستر مناسب برای ورود برند ها تبدیل نموده است.

نقش شبکه های اجتماعی در تصمیم گیری مردم، در مورد خرید ثابت شده است. و اگر شما محتوای مناسبی را تحویل کاربران خود دهید، به راحتی و بدون فروش و تبلیغ مستقیم، کالای خود را به فروش خواهید رساند. این رویای بازاریاب ها است.

اگر هنوز به مدارک بیشتری احتیاج دارید، تا ارزش این اپلیکیشن را بپذیرید، بد نیست تا به صحبت های فعالان مطرح بازاریابی، در مورد اینستاگرام نگاهی بیاندازیم.

بازاریاب ها در مورد اینستاگرام چه می گویند

مایک هایز، مدیر بازاریابی دیجیتال کمپانی Ben & Jerry’s: " از زمان آغاز فعالیتش، اینستاگرام به ما بستر شگفت آوری برای ارتباط با مشتریان خود و نیز، معرفی داستان برندمان به صورت تصویری، در اختیار ما نهاده است." ریچل سیلور، مدیر استراتژی بازاریابی محتوا برند BirchBox: " اینستاگرام در افزایش اگاهی برند ها و نیز، تعامل با مشتریان بی نهایت موثر بوده است." جسیکا لوریا، مدیر ارتباطات برند Chobani: " این برنامه، به ما امکان داده است تا استفاده درست از محصولاتمان را، به کاربران نشان دهیم."

فرمول موفقیت در اینستاگرام

موفقیت یک برند در اینستاگرام، به چیزی بیشتر از منتشر کردن عکس های زیبا بستگی دارد. شما نیاز دارید تا ویژگی های زیر را هم در کارتان لحاظ نمایید.

  • شناخت مخاطب
  • ثبات عملکرد
  • زیبایی شناسی
  • دیدگاه و استراتژی واضح

اگر تمام این ویژگی ها را کنار هم داشته باشید، اینستاگرام نتایج حیرت آوری برای کسب و کار شما خواهد داشت. برند مد Madewell را مثال می زنیم. این کمپانی نرخ تعامل بسیار خوبی را در اینستاگرام به دست آورده است. اکانت Madewell، 700 هزار دنبال کننده دارد و به ازای هر عکس منتشر شده، 7 هزار تا 10 هزار لایک به دست می آورد. با این آمار، اینستاگرام به یک شبکه اطلاع رسانی و تبلیغاتی عمده، برای آن ها تبدیل گشته است و به این برند، فرصت داده است تا با هزاران مشتری بالقوه در طول روز، ارتباط برقرار نماید. برای یافتن راه و روش برند های موفق مانند Madewell، به شما کمک خواهیم نمود تا یک استراتژی مناسب، برای توسعه و پیشرفت برند خود به وسیله این شبکه اجتماعی بصری، تدوین نمایید تا به نتایج قابل اندازه گیری دست یابید.

تدوین یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

دلیل حضور شما در اینستاگرام چیست؟ یک یا دو دلیل عمده پیدا کنید. اگر تازه می خواهید از این اپلیکیشن استفاده کنید، یا قصد بهبود عملکرد خود در بازاریابی اینستاگرام را دارید، در ابتدا باید اهداف اصلی خود را تعریف نمایید. مشخص کردن هدف، به شما کمک می کند تا استراتژی مناسبی تهیه کنید و در نتیجه، به آن اهداف دست پیدا کنید. در ادامه، ما برای ساده تر شدن کار، تعدادی هدف مشترک در بین برند های مختلف را به شما معرفی می کنیم.

  • به نمایش گذاشتن خدمات یا محصولات
  • ساختن یک جامعه محدود
  • افزایش آگاهی عمومی نسبت به برندتان
  • به اشتراک گذاشتن ارزش ها و فرهنگ کمپانی شما
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • تبلیغات برای مشتریان بالقوه
  • منتشر کردن اخبار شرکت شما

بهتر است یک یا دو مورد، از اهداف مهم تر را از لیست بالا، یا از ایده های خودتان انتخاب نمایید. برای فهمیدن اینکه کدام هدف بیشتر مناسب شماست، می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چرا از اینستاگرام استفاده می کنید؟
  • اینستاگرام چگونه به شما جهت رسیدن به اهداف خود کمک می رساند؟
  • چقدر بودجه و زمان جهت صرف کردن در اینستاگرام دارید؟
  • این اپلیکیشن چه مزیت هایی برایتان نسبت به دیگر نمونه های مشابه دارد؟

اینجا در Buffer، ما دو هدف عمده در بازاریابی را دنبال می کنیم.

  • هدف اول ما ساختن یک جامعه پویا متشکل از هواداران و مشتریان ما می باشد.
  • دومین هدف ما، افزایش تصاعدی نرخ تعامل پست ها در اینستاگرام می باشد.

بازاریابی در اینستاگرام، یعنی رساندن پیام مناسب، در زمان مناسب و به فرد مناسب.

در ادامه، یک جدول حاوی اطلاعات کاربران اینستاگرام، مشاهده می کنید که به شما کمک می کند تا افراد مناسب برند خود را بهتر بشناسید.

سن و جنسیت کاربران اینستاگرام

حدود نیمی از قشر جوان کاربر اینترنت، از اینستاگرام نیز استفاده می کنند. در ادامه درصد کاربران اینستاگرام در هر گروه سنی را بررسی می نماییم:

  • 53 درصد افراد 18-29 سال
  • 25 درصد افراد 30-49 سال
  • 11 درصد افراد 50/64 سال
  • 6 درصد افراد بالای 65 سال

موقعیت مکانی کاربران

  • 28 درصد کاربران در نواحی شهری زندگی می کنند
  • 26 درصد کاربران در حومه شهرها قرار دارند
  • 19 درصد آن ها نیز روستایی اند

سطح تحصیلات کاربران اینستاگرام

  • 31 درصد کاربران دانشگاه رفته اند
  • 24 درصد آن ها مدرک دانشگاهی دارند
  • 23 درصد نیز دیپلم یا پایین تر از آن را دارند

اکنون که نسبت به اهداف خود آگاهی پیدا کردید، وقتش رسیده است تا فعالیت خود در اینستاگرام را آغاز نمایید. قدم اول:

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

پروفایل شما ویترین برندتان در اینستاگرام می باشد. این قسمت به شما امکان می دهد تا اطلاعاتی، در مورد کسب و کار خویش به اشتراک بگذارید، و کاربران را به وبسایت خود ارجاع دهید. بیو شما می بایست با هدفی که در استراتژی بازاریابی آنلاین برندتان در نظر گرفته اید، مطابقت داشته باشد. 

قسمت توصیف (Bio)

توصیفات و توضیحات درج شده در این قسمت، باید نماینده ای شایسته از برند شما باشد. با استفاده از بخش Bio، شما به فالوور هایتان می گویید که در چه زمینه ای فعال هستید و به عنوان یک شرکت، چه کاری انجام می دهید. بیشتر برند ها، یا شعار خود را در این قسمت یادداشت می کنند، یا اطلاعاتی کلی در مورد خود ارایه می دهند. بعضی برند ها نیز ترجیح می دهند، تا یک هشتگ در این قسمت قرار دهند.

عکس حساب کاربری

عکس پروفایل یک برند، از مهم ترین قسمت های اکانت اینستاگرام آن برند می باشد. این که اگر یک کاربر، به عکس شما نگاه کند و برند شما را به وسیله عکستان بشناسد، اهمیت خاصی دارد. اکثر برند های مطرح دنیا، از لوگوی کمپانی خود در این قسمت بهره می برند.

لینک

بر عکس دیگر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد تا به پست های خود، لینک اضافه نمایید. بلکه تنها یک محل برای درج لینک وبسایت شما وجود دارد، که در قسمت پروفایل قابل مشاهده می باشد. اغلب شرکت ها، از این لینک برای ارجاع مخاطبین و در نهایت، افزایش بازدید وبسایت خود یا دیگر کمپین هایشان، استفاده می کنند. به طور مثال، Gary Vee، در اکانت اینستاگرام خود، هر گاه یک محتوای جدید منتشر می کند، لینک مربوط به آن را هم در قسمت Bio قرار می دهد.

 

راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت اول

راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت دوم

راهنمای جامع مارکتینگ در اینستاگرام - قسمت سوم 

 

منبع: bufferap

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
  • نظرات
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.


کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

دسته بندی ها