٨ شيوه وانمودسازى و تلقين كه شما را موفق مي‌كند!

16 اردیبهشت 1396 - 7:35
انگیزشی - ٨ شيوه وانمودسازى و تلقين كه شما را موفق مي‌كند!
٨ شيوه وانمودسازى و تلقين كه شما را موفق مي‌كند!
امتیاز مطلب: 96%

اگر  تجربه اخراج از كار يا حس طردشدگى از جمعى را داشته باشيد، اولين حسى كه به شما دست ميدهد، نوعى حس ناشايستگى و بی‌کفایتی خواهد بود؛ اما اگر بدانيد كه در اين مشكل تنها نيستيد، هضم مشكل برايتان آسان‌تر مي‌شود،  بر اساس مطالعاتى كه به دست محققين دانشگاه سالزبورگ اتريش صورت گرفته، ٧٠ درصد از مشاركت‌كنندگان در تحقيق، وجود چنين حس و تجربه‌اى را گزارش كرده‌اند، محققان از اين گزارش چنين استنباط مي‌كنند كه در نتيجه پايين بودن عزت‌نفس است، كه به طور ناخودآگاه در زندگى و كار و روابط بين فردى خود دچار مشكل مي‌شويم، درست آن است كه به جاى زير سوال بردن كارفرما يا طرف مقابل، به اين فكر كنيم كه مشكل دقيقاً از كجاى كار است؟ در اينجا به بیان ٨ شيوه وانمودسازى و تلقين برای موفقیت هر چه بیشتر شما می‌پردازیم. با یوکن  همراه باشيد!

١- موفقيتهاى خود را به ياد بياوريد.

همه ما در زندگى موفقيت‌ها و دستاوردهايى داشته‌ايم، پيتر شانكمن مدير ارشد يك  شركت مطرح در زمينه‌ی مشاوره و آموزش توسعه فردى و كسب موفقیت، مي‌گويد:  براى افزايش روحيه، فيلم‌هاى مربوط به سخنراني‌هاى قديمى را كه در آن براى حضار و مخاطبين صحبت مي‌كنم، بازبينى مي‌كنم، مردم به وضوح تحت تاثير قرار مي‌گيرند و از صحبت‌هاى من دچار هيجان و خنده مي‌شوند، بعد با خود ميگويم:«زمانى اين كار را انجام داده‌ام يعنى قدرت انجام آن را دارم، من باز هم ميتوانم به خوبى سخنرانى كنم و ديگران را تحت تاثير قرار دهم»

٢- ورزش را فراموش نكنيد.

شانكمن ادامه مي‌دهد: «وقتى كسالت و احساسات منفى به من دست مي‌دهند، اولين كارى كه انجام مي‌دهم، بيدار شدن در ابتداى صبح و ورزش كردن است، به باشگاه مي‌روم و وزنه مي‌زنم، تمرين من حركات ايروبيك و هوازى را هم شامل مي‌شود، اينطور سطح اندروفين و تستسترون خون من بالا ميرود.» شانكمن اضافه مي‌كند: «درست به همين دليل است كه اكثر اوقات، درست قبل از جلسات و سخنراني‌هاى مهم، حتما ساعتى را به ورزش كردن اختصاص مي‌دهم».

3- اطراف خود را پر از افراد مثبت كنيد.

براى جويس مارونى، مدير منابع انسانى انستيتو كرونوس، ترك شركت بزرگى مانند IBM و رها كردن يك شغل عالى، براى پيوستن به استارت‌آپى كه آن را دوست داشت، يك لحظه طلايى بود، درست چند سال پيش، خودش مي‌گويد: «مديرى كه مرا استخدام كرده بود، به من گفت كه يقين دارد كه من از انجام اين كار برخواهم آمد، اين حمايت او مرا دلگرم كرد و به من اعتماد به نفس داد و من بسيار خوشحالم كه هم اكنون نيز مديرانى دارم كه چنين باورى به من دارند.»

٤- درباره اش حرف بزنيد!

مايك ونى كه يك سخنران حرفه‌اى است، هنگامى كه قصد داشت اولين نطق خود را ايراد كند، به ياد مى‌آورد كه هنگامى كه در مسير منتهى به سالن كنفرانس، عكس‌هاى خود را روى پوسترها و بروشورهاى مربوط به مراسم مي‌ديد، دچار سراسيمگى عجيبى شده بود،  مايك، مشكل را با دوستانش در ميان گذاشت و اين كار اضطرابش را از بين برد، قسمتى از اين نگرانى و هيجان داراى ماهيتى طبيعى است و حتى مي‌تواند، شما را نسبت به هدف مشتاق‌تر و حريص‌تر نگه دارد، آنچه مهم است كنترل شما بر روى احساسات و نگراني‌هاى شما است.

٥- افق ديد خود را گسترش دهيد.

وقتى قرار باشه، فرضیه های بیشتری از موفقیت بررسى شوند، باید افق دیدتان را بسط دهید. به طور مثال، مايك ونى، به عنوان یک فرد موفق، بيشتر به دليل كارهايى كه انجام داده، فكر می‌کند، رسالتش بوده كه آگاهى افراد را نسبت به وضعيت سلامت ذهن و روان به آنها عرضه کند. خودش می‌گوید: «مأموريت من در تمام عمرم اين بوده كه مردم را به «ارتباط» ترغيب كنم.» مايك همچنین می‌افزاید: «هميشه قدردان اين هستم، كه استفاده از فرصت‌ها باعث شده، بتوانم در مسيرى كه مد نظرم بوده، خودم را نگه دارم و حتى ارتقاء بدم.»

٦- براى ديگران ارزش قائل شويد.

زمانى كه درك دپكر مؤلف كتاب «چرا اينقدر پرافاده و مغرورى؟»  نگارش اين كتاب را شروع مي‌كرد، حس يك فرد شياد را داشت؛با خود مي‌گفت: « چرا من بايد چنين كتابى را بنويسم؟ چه كسى هست كه بخواهد به حرف من گوش بدهد؟ » اما حالا كه نظرش را جویا شوید، جوابش این است كه،  بعد از انجام اين كار توانسته، به یک مدل و چارچوبی برای موفقیت و پیشبرد اهدافش دست یابد كه در موفقيت وی سهم زيادى دارد. وی همچنین توانست، درک کند كه نويسنده‌ها، وبلاگ نويس‌ها يا تولید‌کنندگان پادکست‌ که در این مکدل با وی همکاری بلند مدتی داشته‌اند، جداى از اختلاف نظرها و يا تعريف و تمجيدهاى صادقانه، هر کدام‌شان صاحب ارزشى هستند، كه شخصاً به آن ارزش‌ها هویت بخشیده‌اند و برای آن ارزش قائل هستند.

٧- آنچه دلتان مي‌خواهد انجام دهيد!

اكثر اوقات وقتى از منطقه امن خود بيرون مي‌رويم، به شكل طبيعى از قدرت و تسلط ما كاسته مي‌شود، اين ما را عصبى مي‌كند؛ نا آشنايى محيط،  اعتماد به نفس ما را كم مي‌كند، تجربه‌هاى جديد ما را به چالس مي‌كشند، اين همان نكته‌اى است كه پروفسور گاى هندريكس، رييس موسسه هندريكس، به ما گوشزد مي‌كند، او در كتاب خود با عنوان «جهش بزرگ»، ما را به عمل در منطقه‌اى كه او از آن با نام «منطقه نبوغ» ياد مي‌كند، دعوت می‌نماید، او توضيح مي‌دهد كه بايد بر اساس استعدادها و علايق خود عمل كنيد، به بيان دقيق‌تر »بايد چيزهايى را دنبال كنيد كه به نوعى،  بازتابى از توانايي‌هاى خاص شما، در آن ديده شود» هنگامى كه كارى انجام مي‌دهيد، كه حقيقتاً مايليد انجام دهيد، كمتر به خود شك و ترديد راه مي‌دهيد و آن را با شور و اشتياق بيشترى دنبال مي‌كنيد.

٨- اجازه ندهيد مشكلات شما را از ميدان به در كنند.

جويس مارونى یک مثال موردی است برای شما. وی ياد گرفت كه اضطراب و استرس خود را پنهان كند، چون همه فكر و ذكرش اين بود كه در كار جديدى كه به آن وارد شده بود، يك چارچوب و مسير قوى را به كمك يك تيم قدرتمند ايجاد كند، او توانسته بود به خوبى بر جنبه‌هاى مختلف وضعيت جديد،  احاطه پيدا كند، استنباط هر كسى كه از بيرون به ماجرا نگاه مي‌كرد، اين بود كه همه چيز تحت كنترل است. هر چه زمان بيشترى مي‌گذشت، اطمينان جويس از كارى كه انجام ميداد، بيشتر مي‌شد و جاه طلبى و بلندپروازى شدت مي‌گرفت، جويس مي‌ديد كه از پس كار برآمده، در واقع هرچه اعتماد به نفس بيشترى نشان مي‌داد، شانس موفقيت وی نیز، افزايش پيدا مي‌كرد؛ زمانى هم كه احساس فشار بر او غلبه مي‌كرد، با چند تكنيك، خونسردى و تسلط خود را دوباره به دست مي‌گرفت، وی مي‌گويد: «در چنين شرايطى، نفس عميق كشيدن شرايط را بهتر مي‌كند، اگر اين هم مؤثر نيفتد، بهتر است براى مدتى از موقعيت مشكل‌ساز فاصله بگيريد، به هر حال به ياد داشته باشيد، كه سختي‌ها و دشواري‌ها مثل هميشه مي‌گذرند و آنچه باقی مي‌ماند، خود شما هستيد، شمايى كه از پس همه اين تجربيات به موفقيت دست پيدا مي‌كنيد.

 

نویسنده: مهدیه محسنی

منبع : successstory

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
  • نظرات
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.


کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

دسته بندی ها