راه رسیدن به موفقیت این است: فعالیت‌هایی که اکنون انجام می‌دهید را با جدیت بیشتری دنبال کنید

1 بهمن 1399 - 11:00
کسب و کار - راه رسیدن به موفقیت این است: فعالیت‌هایی که اکنون انجام می‌دهید را با جدیت بیشتری دنبال کنید
راه رسیدن به موفقیت این است: فعالیت‌هایی که اکنون انجام می‌دهید را با جدیت بیشتری دنبال کنید
امتیاز مطلب: 98%

در سال 2004 تعداد 9 بیمارستان که در ایالت میشیگان آمریکا قرار داشتند، شیوه ی تازه ای را در مراکز خودشان به کار گرفتند که باعث شد در طول یک سال و نیم چیزی در حدود شصت و شش درصد از مواردی به بیماری مبتلا شده بودند را کاهش دهد و به پس انداز عظیمی در حدود 75 میلیون دلاری را به ارمغان بیاورد. جدا از همه این ها، روش اشاره شده در مدت مذکور توانست باعث نجات جان بیش از 1500 انسان شود. این معجزه در واقع از آن چیزی که فکر می کنید،  ساده تر است و چیزی به جز یک چک لیست ساده نبوده است.

قدرت پنهان در گام‌های متوالی

استراتژی ای که استفاده شده، در بیمارستان های میشیگان تحت عنوان پروژه «Keystone ICU» شناخته می شود و به واسطه ی پزشکی با نام «پیتر پرونووست» مدیریت شده و پس از آن یک نویسنده به نام «آتول گاوانده» آن را نوشته و به شهرت رسیده است.

«گاوانده» در قسمتی از کتاب پرفروش The Checklist Manifesto که خودش نوشته، در مورد راه های ساده چک لیست، این طور نوشته است:

دکتر پرونووست بر روی یک برگه کاغذ، مرحله هایی را که باید انجام شود تا از مبتلا شدن به بیماری ها جلوگیری شود را نوشت. پزشکان باید (1) دست هایشان را با آب و صابون شستشو دهند، (2) پوست بیمار باید با ضدعفونی کننده کلرهگزیدین، ضدعفونی شود ، (3) پارچه استریلی بر روی کل بدن بیمار کشیده شود، (4) از ماسک، کلاه و دستکش استریل شده استفاده کنند و (5) یک پوشش استریل روی قسمتی که مد نظر است، کشیده شود.

این پنج راه حل ساده که سال هاست شناخته شده هستند، باعث شد بدون آن مطلبی که نوشته شده است، جدید و دارای خلاقیت باشد، جان بیش از 1500 انسان نجات داده شود.

راه‌حل‌های جدید در مقابل راه‌حل‌هایی که در گذشته ارائه شد

ما همیشه میل داریم تا جواب هایی که قبلا ارائه شده اند را در دسترس داشته باشیم، حتی اگر آن ها بهترین راه حل هایی باشند که تاکنون ارائه شده اند. مشکل این جاست که «همه از این موضوعات اطلاع دارند» با این که «این کار را تمام افراد انجام می دهند» کاملا تفاوت دارد.

تمام پزشکان در بیمارستان های میشیگان پنج راه حلی که  دکتر پرونووست مطرح کرده بود را می دانستند اما تعداد کمی از آن ها هر بار همه گام ها را بدون هیچ مشکلی و با نظم و ترتیب انجام می دادند. ما همیشه فکر می کنیم که برای پیشرفت کردن و داشتن موفقیت باید به دنبال راه های تازه ای باشیم اما این موضوع دائما در دسترس ما نیست.

از چیزی که اکنون دارید بهره ببرید

این مدل هم اکنون علاوه بر سازمان ها و دولت ها، زندگی های شخصی ما را تحت تاثیر قرار داده است. ما در حال از بین بردن منابع و ایده ها هستیم، آن هم فقط بای این که آن ها هیجان انگیز و یا جدید و نو نیستند.

تعداد زیادی از فرصت های بزرگ و کوچک در زندگی ما هستند که اگر به صورت مداوم و با تلاش بیشتری آن ها را انجام دهیم، می تواند باعث پیشرفت و پیمودن پله های ترقی شود. کار هایی از قبیل نخ دندان کشیدن به صورت روزانه. ورزش کردن. انجام کار های مربوط به کسب و کار. عذرخواهی کردن و قبول اشتباهاتی که قبلا رخ داده است.

درست است، انجام این کار ها خسته کننده هستند اما یک چک لیست ساده از گام های مورد نیاز هستند که می توانید از امروز آن ها را انجام دهید.

در پایان باید گفت که پیشرفت کردن در گرو راه حل های ساده و خسته کننده و دیدگاه های بدون استفاده پنهان شده است. شما به اطلاعات زیادی نیاز ندارید. شما به یک استراتژی بهتر احتیاجی ندارید. فقط لازم است کارهایی را که الان انجام می دهید، با جدیت و نظم بیشتری دنبال کنید و به سر انجام برسانید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-19 23:55:13
دسته بندی ها