روش‌هایی که مادران شاغل می‌توانند از زنان دیگر در محل کار خود حمایت کنند– قسمت دوم

2 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - روش‌هایی که مادران شاغل می‌توانند از زنان دیگر در محل کار خود حمایت کنند– قسمت دوم
روش‌هایی که مادران شاغل می‌توانند از زنان دیگر در محل کار خود حمایت کنند– قسمت دوم
امتیاز مطلب: 94%

با پیشرفت جوامع، نقش زنان در شرکت‌ها و تجارت‌های مختلف افزایش یافته‌؛ گرچه هنوز برای برابری کامل زنان و مردان در محیط کاری راه درازی باقی مانده است. به منظور توانمند سازی زنان در مشاغل، بهتر است زنان با حمایت از یکدیگر عرصه را برای هم باز کنند و عامل پیشترفت یکدیگر شوند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

آن‌ها را به مدیریت بالاتر ارتقاء دهید

مادرها به عنوان افرادی از خودگذشته شناخته شده‌اند و این امر مختص به خانواده‌ نیست؛ از خودگذشتگی شما می‌تواند به همکارانتان هم گسترش یابد. اگر شما دارای یک مقام بالا در شرکتی که کار می‌کنید هستید، می‌توانید از این فرصت برای کمک به ترفیع درجه همکاران پایین‌رده خود استفاده کنید تا جایگاهشان افزایش یابد. شرایط خسته کننده‌ای است زمانی که کسی به دلیل از خودگذشتگی و سخت کار کردن سزاوار ترفیع درجه است ولی نادیده گرفته می‌شود با این حال فرد دیگری که کمتر واجد شرایط است ارتقا رتبه می‌یابد. هرگز این‌گونه بی‌عدالتی‌های حرفه‌ای را تحمل نکنید و اطمینان حاصل کنید که  همکارتان لیاقت مقامی را که بدست آورده را دارد. جایگاه نظارتی یا مدیریتی خود را خوب بکار ببرید تا مطمئن شوید که هر زن سخت‌کوشی که زیر نظارت شما است توسط مافوق‌هایتان دیده‌ شوند.   

آن‌ها را به مدیریت بالاتر ارتقاء دهید.

یک راه خوب برای انجام اینکار این است که اسمشان را در مکالمات عادی با مدیران ارشد به عنوان برترین‌ها در تیم خود بیاورید. سعی کنید ترفیع درجه‌ها را به صورت نامحسوس انجام دهید چون اگر خیلی مشتاقانه این کار را انجام دهید باعث می‌شود کارفرمایان فکر کنند که شما صرفا به نفع تیم خود عمل می‌کنید. برای همکاران زن ارزشمندتان مفید خواهد بود زمانی که به عنوان افراد چند جانبه‌ای که ممکن است نقص‌هایی داشته باشند، اما قدرت جبران آن نقص‌ها را دارند معرفی شوند.

انتقادهای سازنده بیان کنید        

انسان‌ها جایزالخطا هستند و زن‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. حتی مادران شاغل مانند شما نیز بی عیب نیستند و ممکن است هر چند وقت یک بار دچار اشتباه شوند. اگر دیدید که یکی از همکاران زن شما در کار خود دچار خطا شده است، با او سخت‌گیرانه رفتار نکنید. به چگونگی تربیت فرزندان خود در منزل فکر کنید و همان‌گونه با همکاران خود رفتار کنید. این رویکرد عملکرد بهتری دارد زیرا آن‌ها پاسخ بهتری به رفتار ملایم در بیان مشکلاتشان به جای رفتار خشن و سرد نشان می‌دهند. یک جلسه خصوصی با همکار خود برگزار کنید و به صورت مستقیم شرایط را برای آن‌ها توضیح دهید تا از معذب شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

ضروری است که در مکالمات همدردی خود را با او ابراز کنید تا به دلیل اشتباه خود احساس تحقیر نکند. موضوع مورد اهمیت دیگر این است که در بیان ناامیدی خود زیاده‌روی نکنید زیرا باعث می‌شود همکارتان بیشتر احساس گناه و عدم اعتماد به نفس کند. عمده بحث شما باید در مورد اعمال آینده او باشد تا از تکرار شدن آن اشتباه جلوگیری کنید. به عنوان یکی از راهنمایان او، این مسئولیت را جدی بگیرید زیرا می‌خواهید که او درس‌های ارزشمندی از اشتباهات خود یاد بگیرد. از این موقعیت استفاده کنید تا شاگرد خود را به عنوان یک معلم در مسیر درست هدایت کنید.

به آن‌ها یاد بدهید تا مردان را به عنوان دشمن نبینند

شاید یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که می‌توانید به همکاران زن خود بدهید این است که نباید مردان را به عنوان رقیب خود ببینند. اگر زنان تصمیم بگیرند که در مقام قدرت، مغرور و خودخواه رفتار کنند بهتر از مردان نخواهند بود، پس شما باید به آن‌ها یاد بدهید که این راه، درست نیست. هدف فمینیسم آن است که افراد باید به برابری بدون در نظر گرفتن جنسیت اعتقاد داشته باشند و با اینکه ممکن است مردان بیشتری در تجارت‌ها به نسبت زنان مدیر باشند، دلیل نمی‌شود که زنان بر علیه جنس مخالف باشند.

به آن‌ها یاد بدهید تا مردان را به عنوان دشمن نبینند.

علاوه بر این، مردان زیادی به صورت فعالانه در تلاش هستند تا مطمئن شوند که در محل‌ کار با زنان به صورت منصفانه برخورد می‌شود، به ویژه در مورد مشکلاتی که شامل دستمزد برابر و آزار جنسی می‌شوند، این‌ها موقعیت‌هایی هستند که بیشتر زنان را در بر می‌گیرند. همکاران شما وقتی ببینند که شما تعاملی سالم، پایدار و صمیمی با همکاران مرد خود دارید، بیشتر به پیروی از شما تمایل پیدا می‌کنند. اینکه چگونه با مردان محل‌ کار خود رفتار می‌کنید بازتابی از آموزه‌های شماست، پس به همکاران زن خود هیچ بهانه‌ای ندهید تا به مشاوره‌های شما شک کنند؛ از طرفی دیگر، شما همچنین با تعامل خود می‌توانید همکاران مرد خود را مطلع بسازید که باید نقش خود را انجام دهند تا محیطی ‌‍‌کاری‌ به وجود بیاید که هرکسی با هماهنگی در آن بتواند کار کند.

 

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: successstory

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-21 10:21:54
دسته بندی ها