اهمیت توجه به گذر زمان

25 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - اهمیت توجه به گذر زمان
اهمیت توجه به گذر زمان
امتیاز مطلب: 93%

زمان بی‌شک یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های بشر است. عدم توجه به آن پیشمانی فراوان در آینده را رقم خواهد زد. برای درک عمیق و نحوه درست استفاده از آن در ادامه با یوکن همراه باشید.

در این زمان‌های پراکنده به تعویق انداختن آینده از هر زمانی آسان‌تر است. ما اهداف شخصی خود را به تعویق انداخته و به کارهای بی اهمیت می‌پردازیم. به جای لذت بردن از لحظاتی که داریم همانند یک فیلم خسته‌کننده سعی در جلو زدن آن‌ها داریم. ما برای عزیزانمان وقت نمی‌گذاریم و برنامه‌ پرمشغله خود را بهانه می‌کنیم.

متاسفانه، این مورد برای بسیاری از افرادی است، که واقعا از شکنندگی زندگی و اینکه زمان چقدر با ارزش است و ما چقدر کم وقت داریم آگاهی ندارند. ممکن است به مراسم تشییع جنازه رفته‌باشیم و یا مفهوم مرگ را درک کرده‌باشیم؛ اما به درستی کمیاب بودن این لحظات زودگذر را درک نمی‌کنیم. این یک درک سطحی است، اما درکی نیست که احساسات شما را به جنبش درآورد و شما را وادار به انجام کاری کند.

"شادی در جایی جز اینجا ...و ساعتی جز این ساعت نیست." والت ویتمن

هرچقدر بیشتر با فانی بودنمان هماهنگ باشیم، بیشتر تمایل پیدا خواهیم‌کرد تا به زمانی که در اختیار داریم ارزش بدهیم. ما میدانیم که زمان با ارزش است و چیزی نیست که آن را تلف کرد. کارهای بی‌اهمیت مانند سرگرمی را برای بعد واگذار کنید و به سمت کارهایی بروید که واقعا مهم هستند.

با توجه به جدول زمانی محدود، باید تلاش کنید تا از بسیاری از حواس‌پرتی‌های زندگی دور شده و به کارهای مهم اولویت بدهید. مانند یک نگهبان از زمانی که دارید نگهبانی کنید و از این لحظات چشم‌‌پوشی کرده و به فعالیت‌های مهم بپردازید.

به جای تن دادن به وسوسه‌هایی که شما را از مسیر درست زندگی خارج می‌کند، باید با عزم و اراده استوار بدون تسلیم و جا زدن به سمت هدف خود حرکت کنید. هر روز را از روز قبل جدی‌تر بگیرید زیرا ساعت درونی ما رو به کاهش است.

تنها با این طرز تفکر است که به معنای واقعی روش چگونه زندگی کردن را درک می‌کنیم. مرگ یک مسئله خوشایند نیست و فکر آن باعث وحشت بسیاری از انسان‌ها می‌شود؛ اما بعد از خدمت در سربازی از واقعیت وضعیت روزانه خود آگاه می‌شوید.

"در قلب خود این واقعیت را که هر روز بهترین روز سال است یادداشت کنید." راف والدو امرسون

واقعیتِ تلخ این است که شانس زندگی دوباره به شما داده نمی‌شود. این مسئله‌ای نیست که بخواهید از آن دوری کنید بلکه باید با آغوش باز پذیرا آن باشید تا به کمک آن بتوانید قدر تمام لحظه‌های زندگی خود را بدانید؛ این‌گونه است که عزیزان شما در جایگاه درستی از زندگی شما قرار می‌گیرند. بیاید این مسئله را درک کنیم که در کنار هم می‌توانیم از امروز نهایت استفاده را ببریم در حالیکه فردای بهتری را نیز بسازیم.

بیایید با هم اهمیت کار و تلاش خود را درک کنیم و عمر فانی خود را بپذیریم. بیایید از گذر زمان ترس نداشته باشیم بلکه از آن استفاده کنیم تا اهمیت کارهایی که انجام می‌دهیم را چند برابر کنیم. بیایید در کنار هم و باشجاعت آن را طوری انجام دهیم که یک عمر برای آن کافی باشد.

 

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: addicted2success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:57:27
دسته بندی ها