دلایلی برای اینکه علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید

14 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - دلایلی برای اینکه علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید
دلایلی برای اینکه علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید
امتیاز مطلب: 91%

بیش‌تر انسان‌ها از حرفه و شغل خود بیزارند و فقط برای کسب درآمد و گذراندن زندگی آن را تحمل می‌کنند؛ در صورتی که ما فقط یک شانس برای زندگی خواهیم داشت بنابر این باید از آن نهایت استفاده را ببریم و به کاری که به آن علاقه داریم و ما را به هیجان می‌آورد بپردازیم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

می‌خواهم‌ درباره پیدا کردن علاقه خود در زندگی با شما صحبت کنم. زندگی کوتاه است و همان‌طور که می‌دانید در ماه پنجم سال 2017 هستیم. اکنون به سنی رسیده‌ام که می‌توانم بگویم: «خدای من ، به یاد دارم‌ که در سال 2000 تازه کسب و کار خود را آغاز کردم انگار که همین دیروز بود.» اما این مسئله برای 17 سال پیش است. به ‌راستی ‌که زمان‌ پرواز می‌کند.

تنها چیزی که تغییر نمی‌کند، تغییر است. جهان در جریان است. زمان در گذر است. این خود ماییم که انتخاب می‌کنیم که با آن همراه باشیم اما زمان در جریان است و  ما فرصت دوباره‌ای به دست نمی‌آوریم. این یک دوره تمرینی قبل زندگی واقعی شما نیست. منظور من این است که من از آن دسته آدم‌ها نیستم که به تناسخ اعتقاد داشته باشم. اگر شما به تناسخ اعتقاد دارید پس فکر می‌کنید  شانس دوباره وجود دارد اما من معتقد به شانس دوباره در این جهان نیستم. این زندگی فرصت ماست، زمان ماست و به سرعت در حال گذر است.

زمان در گذر است. این خود ماییم که انتخاب می‌کنیم که با آن همراه باشیم، ما فرصت دوباره‌ای به دست نمی‌آوریم.

شوقی برای زندگی - دلیلی برای ادامه - یافتن اشتیاق - انگیزه

باید آن چیزی را که واقعا در زندگی به آن علاقه و اشتیاق دارید بیابید. بیشتر انسان‌ها زندگی خود را با تحمل شغلشان می‌گذارنند. آن‌ها از شغلشان متنفر هستند، به سختی آن را تحمل کنند. امیدشان فقط تعطیلات آخر هفته است و از روز اول هفته وحشت دارند. من اینجا هستم تا به شما بگویم این راه زندگی کردن نیست. چیزی که به آن اشتیاق دارید را پیدا کنید، به دنبال چیزی باشید که از آن لذت برده و به خاطر آن هرروز مشتاقانه از خواب بیدار ‌شوید و بعد به دنبال آن کار بروید. برای اینکه به جایی که می‌خواهید، برسید باید فرآیند طولانی را پشت سر بگذارید، اما اول از داوطلب شدن در کاری که دوست دارید شروع کنید و بعد افراد درستی را ملاقات کنید، سوالات درست را بپرسید و خود را به جایی برسانید که کاری که با آن پول در می‌آورید کاری باشد که حتی اگر پولی هم در کار نباشد آن کار را انجام دهید. من به شما می‌گویم که زندگی که در آن با اشتیاق زندگی کرده، در آن هیجان‌زده بوده و دنبال آن باشید، عالی‌ترین راه برای زندگی کردن است.

بسیاری از ما آنقدر به دنبال پول می‌رویم تا اینکه زمانمان به پایان می‌رسد. راهی پیدا کنید که پول دربیاورید، حتی اگر پولش از کار دیگری که می‌توانستید انجام دهید کمتر باشد، اما حداقل کاری است که به آن علاقه دارید، کاری است که به آن باور داشته و می‌خواهید که آن را انجام دهید.

منبع: johnaddisonleadership

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-21 04:11:57
دسته بندی ها